וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד סמוטריץ': טעות קשה לא לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 16:55

ברקע הפרסום בוואלה! על כך שיו"ר הציונות הדתית מסרב לחתום על טופס להחלפת יו"ר הכנסת, יו"ר עוצמה יהודית מתח ביקורת על שותפו במהלך מערכת הבחירות. בנוסף, במהלך ישיבת סיעתו, בן גביר יצא נגד צה"ל ואמר: "לא ברור למה הצבא מיהר לגנות את החיילים"

הנשיא לבן גביר: "לך ולמפלגה שלך יש תדמית שמעוררת דאגה בהרבה מקומות"/לעמ

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תקף היום (שני) בישיבת סיעתו את יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. "יש סיעות בקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת - זאת טעות קשה", אמר השר המיועד לביטחון לאומי. "החלפת יו"ר הכנסת זהו הצעד הראשון והחשוב, ואסור לבזבז זמן יקר".

בנוסף, בן גביר מתח ביקורת על השעיית לוחמי גבעתי שהיו מעורבים בתקרית בחברון. "קבוצה של אנרכיסטים באה ממקום למקום כדי להתסיס ולהדליק את הרוחות - לא ברור למה צה"ל מיהר לגנות את החיילים, הם צריכים לקבל את מלוא הגיבוי", אמר בן גביר. לטענתו, "יש ראיות כל כך ברורות שהאנרכיסטים הם אלה שהתחילו, פגעו וקיללו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הצטרף לביקורת נגד סמוטריץ' ואמר לחברי הסיעה בישיבה השבועית בכנסת: "אני לא מבין עד לרגע זה איך אנחנו עם 64 מנדטים ולא החלפנו יו"ר כנסת. אי אפשר להרכיב וועדות כנסת, אי אפשר לעשות שום דבר. אנחנו שבועיים באירוע ולא מחליפים יו"ר כנסת. קטונתי מלהבין את זה". לדרעי יש אינטרס בהחלפת יור" הכנסת, על מנת שיהיה ניתן לקדם את החוק שיכשיר את המינוי שלו לתפקיד שר למרות הרשעתו.

בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מתח ביקורת על שותפו. בן גביר על סמוטריץ'/ראובן קסטרו

אתמול פורסם בוואלה כי הקואליציה מתקשה לגייס רוב של 61 חברי כנסת להחלפת יו"ר הכנסת ולקידום החקיקה שתכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר. סמוטריץ' מסרב לחתום על טופס שנדרש להגישו ליו"ר הנוכחי מיקי לוי לקראת מינוי של יו"ר חדש, זאת עד להתקדמות משמעותית עם מפלגתו במשא ומתן הקואליציוני. במפלגתו של סמוטריץ' אמרו בתגובה כי "לא קיבלנו בקשה רשמית כזו".

למרות שהכנסת ה-25 יצאה לדרך כבר לפני כשבועיים, יו"ר הכנסת מיקי לוי מכהן עדיין בתפקידו. בליכוד נמנעו ממינוי של יו"ר זמני, והעדיפו למנות את היו"ר הקבוע סמוך להשבעת הממשלה, אך לאור העיכוב בשיחות הקואליציוניות המהלך טרם יצא לפועל. בלשכתו של חבר הכנסת מיקי לוי אמרו כי עם הגשת הבקשה להחלפתו, הוא יכנס את המליאה בתוך שבוע ימים. עיכוב זה צפוי לדחות את השבעת הממשלה בשבוע או שבועיים נוספים.

עוד בוואלה!

יו"ר סיעת נעם: "לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים לבטל את מצעדי הגאווה"

לכתבה המלאה
אלימות חיילים נגד פעילי שמאל
25.11.222. ללא, אתר רשמי
אלימות חיילים נגד פעילי שמאל בחברון. שבוע שעבר/אתר רשמי, ללא

מלבד שיחות המשא ומתן הקואליציוני שטרם הסתיימו עם רוב המפלגות, דרעי אמר כי ברצונו להישבע כשר בממשלה החדשה יחד עם שאר השרים. בעקבות כך, על הקואליציה להמתין עד לסיום החקיקה שתאפשר את המינוי של דרעי למרות הרשעתו בעבירות מס ושאלת הקלון המרחפת מעליו. על מנת לקדם את החוק המדובר, הקואליציה לעתיד צריכה להחליף תחילה את יו"ר הכנסת, מיקי לוי, באיש מטעמה, כדי שלא יהיהו עיכובים בחקיקה בכנסת.

דרעי אמר, כמו כן, בישיבת הסיעה, כי ש"ס לא קרובה לחתימה על הסכם קואליציוני. לדבריו, חלה נסיגה במשא ומתן. לדבריו "לא דרכי לאיים, אבל אני אומר שאנחנו צריכים להחליט עד כמה אנחנו יכולים עוד לוותר בשביל להקים את הממשלה. גם לנו יש גבולות ואנחנו צריכים לדעת איפה להציב את הקו האדום".

כך או אחרת, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי להחליט בימים הקרובים את מי מאנשי הליכוד הוא מתכוון למנות לתפקיד, כשהמועמדים המובילים הם יואב קיש ואופיר אקוניס, בעוד שגם דודי אמסלם דורש עדיין להתמנות לתפקיד. המועמד של נתניהו צריך לקבל גם את אישור סיעת הליכוד בהצבעה בכנסת. עם השלמת השיחות הקואליציוניות וחלוקת התפקידים מול השותפות, נתניהו יקיים סבב שיחות מרתוני עם כל חברי הכנסת של הליכוד, בהן יחלק להם את התיקים והתפקידים שנותרו ויקבל את הכרעתו גם לגבי זהותו של יו"ר הכנסת הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully