וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל באסותא: 4 זוגות הגישו בקשה לבדיקת הורות לתינוקת מפרשת העוברים

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 18:54

ארבעה מהזוגות שערכו טיפולי הפרייה בסמוך לטיפולים של בני הזוג שילדו את התינוקת סופיה לפני כשבועיים החליטו לדרוש בדיקת הורות לבירור קשר גנטי אליה. עורכי הדין של האם היולדת קראו בתגובה להפסיק את הבדיקות: "ביצוע הבדיקה תפתח תיבת פנדורה ותהרוס משפחות שלמות"

בווידאו: משרד הבריאות הודיע לנציגות הנשים המטופלות באסותא: ביה"ח לא יבקש צווי הורות נוספים/מערכת וואלה!

ארבעה זוגות הגישו היום (שני) בקשה לבדיקות הורות מבית משפט השלום בראשון לציון, כחלק מפרשת החלפת העוברים. הזוגות, ערכו טיפולי הפרייה בסמוך לטיפולים של בני הזוג שילדו את התינוקת סופיה לפני כשבועיים, שטרם נמצאו הוריה הביולוגים.

משרד עו"ד כספי סרור ושות' ומשרד עו"ד שמואל מורן, המייצגים קבוצה גדולה של מטופלות אסותא, מסרו כי "ביהמ"ש המחוזי כבר קיבל וקבע כי זוגות רבים אינם יודעים את נפשם, וכי יש להושיט להם סעד של התרת ספקות באשר לשייכות הגנטית. קול הדם אינו ניתן להשקטה ולהדחקה". עוד הם הוסיפו כי "לכשליה הבוטים של אסותא ישנן תוצאות קשות, וזכותם של הקורבנות המסתברים לדעת - האם הם הנפגעים, מה עלה בגורל עובריהם שהשיגו בטיפולים מפרכים, האם התינוקת שנולדה היא בתם שלהם".

אסותא, ראשל"צ. ניב אהרונסון
"לכשליה הבוטים של אסותא ישנן תוצאות קשות". בית החולים אסותא/ניב אהרונסון

עורכי הדין של האם היולדת יונתן קניר, גלית קלנר ועו"ד אסף שרעף מסרו כי "תמוה בענינו שדווקא בשעה זו בה נלחמים ההורים על חיי התינוקת בטיפול נמרץ מוגשת בקשה זו. אסותא הודיעה כי אינה יודעת מי ההורים הביולוגים כך שישנם מאות זוגות פוטנציאליים ולכן במצב זה אנו קוראים להפסיק את הבדיקות". בנוסף, אמרו עורכי הדין כי "בשבוע האחרון מתגבשת קבוצה גדולה של הורים אשר מבקשת להגיש צו מניעה כנגד ביצוע הבדיקות נוכח מצוקה קשה שהם חשים שמעצם ביצוע הבדיקה תפתח תיבת פנדורה ותהרוס משפחות שלמות".

לפני כשבוע, בית החולים אסותא ראשון לציון הודיע כי לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות, בבית החולים החלו לפנות ל-22 נשים שטופלו בסמיכות זמנים ומיקום למחדל החלפת העוברים. לדבריהם, הנשים זומנו לפגישה אישית עם צוות מקצועי ש"יספק לכל אחת מהן מידע על הפעולות הננקטות מטעם אסותא ויציע להן ולבני משפחותיהן ליווי מקצועי מותאם למצבן הרפואי".

עו״ד אסף שרעף, פרשת העוברים באסותא. 26 באוקטובר 2022. ללא, אתר רשמי
עו״ד אסף שרעף, פרשת העוברים באסותא. 26 באוקטובר 2022/אתר רשמי, ללא

האירוע החריג נחשף לפני כחודשיים, כשבבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון שעברה החזרת עוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. בעקבות זאת החליט משרד הבריאות להקים מיידית ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטיים, ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה. החשד התעורר לאחר שאותה אישה עברה בדיקה גנטית בבית חולים אחר, שבה התגלה כי אין כל קשר גנטי בינה לבין העובר אותו היא נושאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully