וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה של הרב הראשי: התינוקת ממחדל ההפריה - בתה של האישה היולדת

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 18:16

פסק ההלכה של הרב לאו התפרסם במענה לשאלה שהגיעה אל לשכתו בנושא. עוד ציין הרב הראשי בתשובתו כי במקרה של פונדקאות עולה שאלה נוספת של יוחסין, ועל כן יש צורך להמשיך לבדוק ולחפש מי הם ההורים שעשו את ההפריה, על מנת למנוע בעתיד חשש של נישואי אח ואחות

מחדל ההפריה באסותא 25 באוקטובר 2022/דוברות אסותא

הרב הראשי לישראל דוד לאו פסק היום (חמישי) הלכתית התינוקת שנולדה במסגרת מחדל ההפריה באסותא - היא בתה של היולדת ולא של אמה הביולוגית - שטרם נמצאה. פסק ההלכה של הרב לאו התפרסם במענה לשאלה שהגיעה אל לשכתו בנושא.

במכתבו כתב הרב הראשי כי נושא הייחוס של אם פונדקאית נדון בין גדולי ישראל ובספרות השאלות והתשובות. "השאלה מי היא אמו של הילד, האם האם זו בעלת הביצית או שמא האם היא זו שנשאה את העובר ברחמה וילדה אותו", נמסר.

הרב הראשי כתב כי יש לראות באם הפונדקאית שיולדת את הולד כאם הביולוגית. עוד ציין הרב הראשי בתשובתו כי במקרה של פונדקאות עולה שאלה נוספת של יוחסין, ועל כן יש צורך להמשיך לבדוק ולחפש מי הם ההורים שעשו את ההפריה, על מנת למנוע בעתיד חשש של נישואי אח ואחות.

הרב הראשי לישראל דוד לאו. רויטרס
הרב לאו/רויטרס

אתמול הציג פרופ' רוני גמזו, שמונה על ידי אסותא כדי לבחון את מתודולוגית הבדיקה למציאת ההורים הביולוגיים של התינוקת ממחדל ההפריה, הציג את מסקנותיו שלפיהן לא ניתן לאתר בוודאות את מקור התקלה שגרמה למחדל.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, נציב קבילות הציבור ד"ר בעז לב, וראש חטיבת הרפואה במשרד ד"ר הגר מזרחי, נפגשו אמש עם יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר, עם חברים נוספים בהנהלת הארגון וכן עם פרופ' רוני גמזו, שמונה לאחרונה על ידי אסותא כדי לבחון את מתודולוגית הבדיקה למציאת ההורים הביולוגיים.

גמזו הציג את עיקרי הבדיקה למנכ"ל המשרד, לנציב קבילות הציבור ולראש חטיבת הרפואה, שממנה עולה כי על פי הנתונים הקיימים ולמרות המאמצים שנעשו, מקור התקלה לא ניתן לזיהוי.

מאחר שמדובר בסוגיה מורכבת ובעלת היבטים משפטיים, אתיים ורגשיים, תמשיך הנהלת משרד הבריאות לדון בסוגיה בימים הקרובים וכן יתקיימו התייעצויות עם גורמי מקצוע שונים, וזאת כדי לגבש החלטה על צעדי ההמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully