וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת אסותא: לא ניתן לזהות בוודאות את מקור התקלה שגרמה למחדל ההפריה

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 5:46

הממונה על הבדיקה מטעם בית החולים, פרופ' רוני גמזו, הציג את מסקנותיה לגורמי משרד הבריאות והנהלת אסותא. מאחר שמדובר בסוגיה מורכבת, במשרד הבריאות אומרים שימשיכו לדון בסוגיה בימים הקרובים כדי לגבש החלטה לגבי צעדי ההמשך

מחדל ההפריה באסותא 25 באוקטובר 2022/דוברות אסותא

פרופ' רוני גמזו, שמונה על ידי אסותא כדי לבחון את מתודולוגית הבדיקה למציאת ההורים הביולוגיים של התינוקת ממחדל ההפריה, הציג אמש (רביעי) את מסקנותיו שלפיהן לא ניתן לאתר בוודאות את מקור התקלה שגרמה למחדל.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, נציב קבילות הציבור ד"ר בעז לב, וראש חטיבת הרפואה במשרד ד"ר הגר מזרחי, נפגשו אמש עם יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר, עם חברים נוספים בהנהלת הארגון וכן עם פרופ' רוני גמזו, שמונה לאחרונה על ידי אסותא כדי לבחון את מתודולוגית הבדיקה למציאת ההורים הביולוגיים.

גמזו הציג את עיקרי הבדיקה למנכ"ל המשרד, לנציב קבילות הציבור ולראש חטיבת הרפואה, שממנה עולה כי על פי הנתונים הקיימים ולמרות המאמצים שנעשו, מקור התקלה לא ניתן לזיהוי.

מאחר שמדובר בסוגיה מורכבת ובעלת היבטים משפטיים, אתיים ורגשיים, תמשיך הנהלת משרד הבריאות לדון בסוגיה בימים הקרובים וכן יתקיימו התייעצויות עם גורמי מקצוע שונים, וזאת כדי לגבש החלטה על צעדי ההמשך.

רוני גמזו 3. ראובן קסטרו
פרופ' רוני גמזו/ראובן קסטרו

גורמים המעורים בפרשת ההפריה באסותא אמרו אתמול כי ככל הנראה בית החולים יפסיק את חיפושים היזומים אחר ההורים הביולוגים. לאחר יומיים של דיוניים פנימיים באסותא, הוחלט כי הסבירות למצוא את הוריה הביולוגים של התינוקת לא גדולים ויגרמו נזק רב ליולדת ולנשים המצפות ללדת. בתוך כך, בשיחה עם וואלה אמר מוקדם יותר יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר כי הוא "לא רואה מצב שלוקחים את הילדה מהאישה היולדת".

אחרי שאירע המחדל בו הופרתה העוברית ברחם שאינו של אמה הביולוגית בבית החולים בראשון לציון, הנמצא תחת ניהולו של שמר, הוא טען כי "יש לאסותא עשרות אלפי מטופלות מרוצות, אין בלגן במחלקה ואנחנו מטפלים בכל אחת".

פרופ' שמר טען כי בית החולים טעה כשעבד "עם מיטב המומחים, שנתנו לנו את הערכתם מי מבחינתם ההורים הביולוגיים". הוא הסביר כי "כרגע אין לנו קצה חוט לאתר מי ההורים הביולוגיים, למשרד הבריאות אנחנו נגיד שצריך לחשוב על התועלת לעומת הנזק בכל מה שקשור בהמשך החיפושים". יו"ר אסותא הגדיר את מחדל ההפריה כ"טעות אנוש, שאנחנו לא יודעים כרגע להצביע איפה היא קרתה". הוא המשיך, "זה אירוע קשה ובלתי נסבל. אנחנו נצטרך לפעול ולעשות הכול כדי שזה לא יחזור על עצמו".

עוד בוואלה!

של מי התינוקת? התשובות לשאלות הבוערות בפרשת מחדל ההפריה באסותא

לכתבה המלאה
התינוקת שנולדה להורים לא ביולוגיים בשל טעות באסותא ראשל"צ 16 באוקטובר 202. באדיבות המשפחה
התינוקת שנולדה היום/באדיבות המשפחה

מוקדם יותר היום האישה שברחמה התגלתה העוברית ילדה אותה והעניקה לה שם - סופיה. פרופ' שוקי שמר וראש הצוות המיוחד לבדיקת האירוע פרופ' רוני גמזו, שיציגו הערב את מסקנותיהם למנכ"ל משרד הבריאות לגבי המשך הבדיקות וההמלצה האם להמשיך בתהליך הבדיקה והחיפוש אחר ההורים הביולוגיים. כרגע יש 40 נשים שעשויות להיות האם הביולוגית, שבע מהן בהסתברות בינונית והיתר בהסתברות נמוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully