וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה ההרה ממחדל ההפריה באסותא ילדה את התינוקת והעניקה לה שם: "הגשמתי חלום"

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 17:09

בעוד שהחיפושים אחרי ההורים הבילוגיים נמשכים, האם ההרה ילדה את תינוקת המריבה בשיבא, ונתנה לה שם, סופיה. מבית החולים נמסר כי מצבן טוב. "אני רוצה להמשיך לגדל אותה בבריאות ובנחת", אמרה האם הטרייה לוואלה! הערב ימסרו באסותא כיצד בכוונתם להמשיך בחקירת המקרה

מחדל ההפריה באסותא 25 באוקטובר 2022/דוברות אסותא

האישה ההרה שברחמה התגלתה עוברית שאינה שלה ילדה היום (רביעי) את התינוקת והעניקה לה שם - סופיה. זאת, כשעדיין לא ידוע מי הם הוריה הביולוגיים והחיפושים אחריהם באסותא נמשכים. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "הבוקר, בשעה טובה, נולדה התינוקת אשר היה לגביה דיון ציבורי בימים האחרונים. האם והתינוקת במצב טוב והתינוקת עוברת סדרת בדיקות".

"הגשמתי את החלום הגדול שלי, התינוקת עליי ואני לא מאמינה. אני רוצה להמשיך לגדל אותה בבריאות ובנחת ולהודות לכל המברכים", אמרה האם הטרייה לוואלה!.

שעות ספורות לאחר הלידה, מסר יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר וראש הצוות המיוחד לבדיקת האירוע פרופ' רוני גמזו, שיציגו הערב את מסקנותיהם למנכ"ל משרד הבריאות לגבי המשך הבדיקות וההמלצה האם להמשיך בתהליך הבדיקה והחיפוש אחר ההורים הביולוגים.

אסותא 

25 באוקטובר 2022. יותם רונן
אסותא 25 באוקטובר 2022/יותם רונן

אתמול דחה בית משפט השלום בראשון לציון את בקשת המדינה למנות אפוטרופוס לתינוקת, והמשמעות היא שהיא אמה של התינוקת אלא אם יוחלט אחרת, בעוד שבן הזוג שלה יצטרך ככל הנראה צו אימוץ. החלטת בית המשפט מגיעה יממה לאחר פרסום תוצאות הבדיקה הגנטית שהעלתה כי בני הזוג שנטען כי יש להם קשר גנטי לעוברית - אינם הוריה הביולוגיים.

"לאור תוצאות הבדיקה הגנטית לעוברית, והתוצאות שהצביעו על היעדר קשר גנטי למבקשים - תיק זה ייסגר בקרוב", נכתב בהחלטה. "ככל שלא תוגשנה בקשות נוספות, המינוי מבוטל".

במקביל, אתמול הגיעו נשים רבות לבית החולים אסותא ודרשו לקבל את התיקים הרפואיים שלהן. הנהלת בית החולים נפגשה עמן, אולם בסוף הפגישה אמרו הנשים לוואלה! כי הן חוששות ונראה שלאסותא אין קצה חוט להגיע לחקר האמת ביחס להוריה הביולוגיים של התינוקת.

בית החולים, בינתיים, ממשיך את החקירה ומינה את פרופסור רוני גמזו לעמוד בראש צוות החקירה, כשכרגע יש 40 נשים שעשויות להיות האם הבילוגית, שבע מהן בהסתברות בינונית והיתר בהסתברות נמוכה. כדי לקבל צו הורות חדש שיאפשר בדיקות לנשים נוספות, בית החולים יצטרך לצמצם במספר ניכר את הרשימה הזו.

מנגד, עורכי הדין של האישה היולדת ביקשו להפסיק את החיפושים ולהכריז על הלקוחה שלהם כאם התינוקת ולתת לה לגדלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully