וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננסי פלוסי דיברה לראשונה מאז הותקף בעלה - וציטטה שוב את "אין לי ארץ אחרת"

עודכן לאחרונה: 5.11.2022 / 14:38

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ציטטה את מילות השיר של אהוד מנור, שבוע אחרי שבעלה הותקף בביתם בידי פורץ חמוש בפטיש. "יש עוד דרך ארוכה אבל יהיה טוב", אמרה, וקראה "לאחד את המדינה" לקראת בחירות האמצע, שיתקיימו ביום שלישי

בווידאו: הנשיא הרצוג סגר מעגל עם ננסי פלוסי/צילום: לעמ

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי דיברה אמש (שבת) לראשונה מאז שבעלה הותקף בביתם על ידי פורץ חמוש בפטיש, וציטטה שוב את השיר "אין לי ארץ אחרת".

את השיר שכתב אהוד מנור הכירה פלוסי מהנשיא יצחק הרצוג ב-2016, אחרי בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית. הרצוג סיפר בעבר כי הוא ישב איתה בפורום סבן לפני שש שנים, והיא "הלינה על המצב הפוליטי במדינתה בעקבות הבחירות של שנת 2016, היא הייתה מעט מדוכדכת". הנשיא שחזר כי הוא סיפר לפלוסי "על השיר היפה בעברית שאומר: 'לא אשתוק, כי ארצי שינתה את פניה. לא אוותר לה, אזכיר לה ואשיר כאן באוזניה עד שתפקח את עיניה'. היא שלפה מפית, כתבה עליה את המשפט ושאלה מיהו המשורר, השבתי ששמו הוא אהוד מנור".

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי, 19 בדצמבר 2019. רויטרס
הכירה את השיר דרך הרצוג. פלוסי/רויטרס

פלוסי ציטטה את השיר אחרי ההתפרצות האלימה לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. כשנה וחצי לאחר מכן, ציטטה אותו בשנית בתגובה לביטול זכות ההפלות בארצות הברית.

יו"ר בית הנבחרים הודתה "לכל מי ששלח מילים טובות והתפלל עבור פול", בעלה, שהוכה בפטיש על ידי פורץ בביתם ונפצע. "יש עוד דרך ארוכה, אבל יהיה טוב", אמרה. לאחר מכן התייחסה לבחירות האמצע בארצות הברית, שייערכו ביום שלישי, וקראה "לאחד את המדינה שלנו". "בימים הקרובים הביטחון שלנו, הדמוקרטיה שלנו, הפלנטה שלנו והערכים שלנו עומדים בקלפי", הדגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully