וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלוסי ציטטה את מילות השיר "אין לי ארץ אחרת" בתגובה לביטול זכות ההפלות בארה"ב

עודכן לאחרונה: 25.6.2022 / 9:43

יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני ציטטה את השיר של הפזמונאי הישראלי אהוד מנור כשהתייחסה להחלטת בית המשפט העליון במדינה, שביטל אמש את זכותן החוקתית של נשים להפסקת הריון - החלטה עליה הביעה פלוסי זעזוע עמוק

בווידאו: הנשיא הרצוג סגר מעגל עם ננסי פלוסי/צילום: לעמ

יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי ציטטה אתמול (שישי) את מילות השיר "אין לי ארץ אחרת", שכתב הפזמונאי הישראלי אהוד מנור, כשהתייחסה להחלטת בית המשפט העליון האמריקני לבטל את זכותן החוקתית של נשים להפלות.

"אני נוהגת לצטט את השיר הזה מדי פעם", אמרה פלוסי בתחילת דבריה, לאחר שציינה כי היא מזועזעת מהחלטת בית המשפט העליון במדינה. היא ציטטה את מילות השיר ובסיום אמרה כי היא מקווה שבית המשפט "יפקח את עיניו". עוד סיפרה כי היא פגשה את אלמנתו של מנור כשביקרה בישראל.

זו לא הפעם הראשונה שפלוסי מזכירה את מילות השיר של מנור. בינואר 2021, פלוסי ציטטה אותו בניסיון להשפיע על עמיתיה הרפובליקנים בקונגרס להצביע בעד הדחתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, בעקבות תרומתו לכאורה לאירועי הקפיטול האלימים מוקדם יותר באותו החודש.

השיר "אין לי ארץ אחרת" נולד כתגובה מאוחרת למותו של יהודה, אחיו של מנור, במלחמת ההתשה. מנור אמר שרצה באמצעותו למתוח ביקורת על אוזלת היד ועל היעדר ההתייחסות למותם המיותר של חיילים רבים בזמן המלחמה. כשהשיר פורסם באמצע שנות השמונים הוא נתפס כשיר מחאה נגד מלחמת לבנון. אבל בהמשך אומץ דווקא על ידי הימין, שהשתמש בו בין השאר בהתנתקות מעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר בית הנבחרים בארצות הברית, ננסי פלוסי, במסיבת עיתונאים בוושינגטון. 24 בספטמבר 2020. AP
פלוסי/AP

בית המשפט העליון בארצות הברית ביטל אתמול את פסיקת "רו נגד וייד" ברוב של 6 ל-3, וקבע כי הזכות להפלה אינה יותר זכות חוקתית פדרלית. הדעה של בית המשפט העליון היא המשמעותית ביותר מזה עשורים, ולכן בהחלטה זו תשנה את כל עולם זכויות בריאות הפריון של נשים בארצות הברית.

כעת, הענקת הזכות להפלה תהיה תלויה במדינות עצמן, אלא אם כן הקונגרס יתערב בהחלטה. כיום, כמעט מחצית מכל המדינות בארצות הברית העבירו כבר או יעבירו חוקים שאוסרים הפלות בזמן שהאחרות קבעו רגולציה נוקשה על התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully