וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לי ארץ אחרת": הנשיא הרצוג סגר מעגל עם ננסי פלוסי

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 22:53

יו"ר בית הנבחרים האמריקני הגיעה לביקור ממלכתי בבית הנשיא ונפגשה עם אלמנתו של אהוד מנור, שאת שירו הקריאה בקונגרס לאחר אירועי הקפיטול. את השיר שמעה לראשונה מהרצוג, שסיפר שהקריא לה אותו כששניהם היו "מעט מדוכדכים" - הוא הפסיד לנתיהו בבחירות, וטראמפ נבחר לנשיא

בווידאו: הנשיא הרצוג סגר מעגל עם ננסי פלוסי/צילום: לעמ

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום (רביעי) במשכנו את יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי. בשולי השיחות המדיניות עם פלוסי וחברי המשלחת המלווה אותה, הנשיא ורעייתו הזמינו לארוחת הצהריים גם את אלמנתו של אהוד מנור ז"ל, עופרה פוקס. בינואר אשתקד, אחרי הפריצה לקפיטול, פלוסי ציטטה בנאום בקונגרס את שירו של מנור, "אין לי ארץ אחרת" - אותו שמעה לראשונה מהרצוג עצמו בפגישה ב-2016, אחרי בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות.

"כאשר ישבנו בפורום סבן בשנת 2016, וננסי הלינה על המצב הפוליטי במדינתה בעקבות הבחירות של שנת 2016, היא הייתה מעט מדוכדכת", הרצוג נזכר היום. "שנה לפני כן אני הפסדתי בבחירות לראשות הממשלה, ועל כן גם אני הייתי מעט מדוכדך. סיפרתי לננסי על השיר היפה בעברית שאומר: 'לא אשתוק, כי ארצי שינתה את פניה. לא אוותר לה, אזכיר לה ואשיר כאן באוזניה עד שתפקח את עיניה'. היא שלפה מפית, כתבה עליה את המשפט ושאלה מיהו המשורר, השבתי ששמו הוא אהוד מנור".

בווידאו: "אין לי ארץ אחרת" - פלוסי מצטטת את אהוד מנור/צילום: C-SPAN

לדברי הנשיא, כעבור שנה וחצי "ננסי שבה לישראל, ואמרה לי 'תודה על השיר'. אני לא זכרתי במה מדובר. לאחר מכן, בעקבות האירוע הקשה ב-6 בינואר 2021 בגבעת הקפיטול בארצות הברית, נשאה ננסי נאום היסטורי בקונגרס ופתחה את דבריה, שהיו קצרים אך נוקבים למדי, עם ציטוט מאת המשורר הישראלי המפורסם אהוד מנור: 'לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה'. צמרמורת אדירה העלה הציטוט ושאלות רבות איך ננסי פלוסי ידעה על שירו של אהוד מנור".

פלוסי הודתה לנשיא. "אומנות מאחדת את כולנו. ניתן תמיד להיעזר בכוח ההשראה ובערכים משותפים על מנת לשכוח מההבדלים בינינו. לחיי הידידות הנפלאה בין מדינותינו. אלוהים יברך את ישראל ואת אמריקה".

הנשיא סיים את דבריו דווקא עם שיר אחר של אהוד מנור, "ללכת שבי אחרייך". "ניתן לפרש את דברי המשורר כשיר הפונה לאהוב, מדינה, או מושא אחר", אמר הרצוג. "אני אצטט את מילות השיר: 'ללכת שבי אחרייך, לנשום את השמש הצורב, לחלום אותך מול שמייך, לכאוב אותך ושוב להתאהב'. אני סבור כי היחסים עם ארצות הברית הם סיפור אהבה אינסופי. תודה שאת כאן איתנו. לחיי מדינת ישראל וארצות הברית של אמריקה - לחיים!".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בבית הנשיא את יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי. 16בפברואר 2022. עמוס בן גרשום לעמ, אתר רשמי
הרצוג ופלוסי בבית הנשיא, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לעמ

בפגישה השתתפו גם שגריר ישראל בארצות הברית ואחיו של הנשיא מיכאל (מייק) הרצוג, שגריר ארצות הברית בישראל תומס ריצ'רד ניידס, וכן משלחת של שבעה חברי קונגרס - יושב ראש ועדת המודיעין של בית הנבחרים אדם שיף; יושב ראש תת הועדה לענייני המזרח התיכון, צפון אפריקה ולוחמה בטרור טד דויטש; חברת הקונגרס ברברה לי; חבר הקונגרס ביל קיטינג; חבר הקונגרס אריק סוואלוול; חבר הקונגרס רו קאנה; וחבר הקונגרס אנדי קים.

מוקדם יותר ביקרה פלוסי עם משלחת חברי הקונגרס אמריקנים בכנסת. פלוסי ובן זוגה התקבלו ברחבת הכנסת בטקס קבלת פנים רשמי, לקול תרועות חצוצרה ונגינת המנוני שתי המדינות. יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, ויו"ר בית הנבחרים סקרו את משמר הכבוד של משמר הכנסת והניחו זרים למרגלות גלעד חללי מערכות ישראל ברחבת הכניסה למשכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully