וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל וימ"מ פשטו על דירת מסתור של גוב האריות בשכם: "5 נהרגו, בהם אחד ממנהיגי הקבוצה"

במהלך פעילות חריגה בשכם פשטו צה"ל, שב"כ וימ"מ על הדירה ששימשה מעבדת מטענים של תא הטרור, ופוצצו אותה. לפי הפלסטינים, חמישה נהרגו ו-22 נפצעו, בהם ארבעה במצב קשה. אחד מההרוגים הוא וודיע אל-חוח, ממייסדי "גוב האריות". הרוג פלסטיני גם בעימותים בנבי סלאח

בווידאו: חילופי אש בשכם/לפי סעיף 27א' ברשתות החברתיות

פעילות חריגה של כוחות הביטחון התקיימה הלילה (שלישי) בשכם, במהלכה פשטו כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ על דירת מסתור בקסבה, ששימשה מעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של "גוב האריות". מצה"ל נמסר כי במהלך הפעילות נורו כמה חמושים והמעבדה פוצצה. כמו כן, רכב החבלה של גוב האריות התפוצץ. לא היו נפגעים לכוחות הביטחון. לפי הפלסטינים, חמישה נהרגו בתקרית, ועוד 22 נפצעו, בהם ארבעה במצב קשה. אחד ההרוגים הוא אחד ממנהיגי גוב האריות, וודיע אל-חוח.

במהלך התקרית דיווחו הפלסטינים שכוחות צה"ל מתמקדים במספר מבנים בהם מסתתרים חמושים החברים בהתארגנות הטרור, וכי לעבר אחד מהם שיגר טיל כתף. טרם התברר מי הם שלושת ההרוגים הנוספים עליהם דיווחו.

באירוע אחר בסמוך לנבי סלאח, נהרג צעיר פלסטיני בן 19 מאש צה"ל. בצבא אמרו כי קבוצה של פלסטינים הבעירו צמיגים בצומת משוררים, ואחד מהם שהשליך מטען חבלה נפגע מירי חי.

רכב ובו חמושים שלדברי פלסטינים צה"ל תקף בחילופי אש בשכם, 25 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27א', צילום מסך
כוחות צה"ל מתמקדים לפי הערכה בחברי התארגנות גוב האריות. רכב עולה באש במהלך התקרית בשכם, הלילה/צילום מסך, לפי סעיף 27א'

עוד דווח כי הפלסטינים כרזו במסגדים וקראו לחמושים לצאת מהבתים כדי לסייע להתנגד לכוחות, וכי היו הפסקות חשמל באזור הקסבה. כמו כן הפלסטינים טענו שצה"ל הפעיל מספר גדול של כלי טיס מאוישים מרחוק מעל העיר העתיקה ואף תקף מהאוויר. אין אימות ישראלי לכך.

בהמשך דווח כי כוחות צה"ל פתחו באש לעבר רכב ובו חמושים, בהם זוהתה פגיעה. לטענת הפלסטינים הרכב הופצץ מהאוויר ועלה באש.

עוד בוואלה!

הרכב שרוסס והמטען באופנוע: צה"ל הכריז מלחמה על גוב האריות, וראשי הקבוצה על הכוונת

לכתבה המלאה
ודיע אל-חוח, בכיר בארגון "גוב האריות". דיווחים על מותו בפעילות צה"ל בשכם ב-25 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
ודיע אל חוח/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

במקביל לפעילות של צה"ל בשכם, אירעה תקרית ירי באזור מעבר סאלם, שם זוהו שני חמושים פלסטינים במהלך מארב ירי סמוך למוצב. אחד החמושים ירה לעבר הכוח, שהגיב בירי ופגע. לאחר מכן
זוהו חשודים נוספים בצומת רומאנה, הכוח ביצע ירי כלפי החמוש ופגעו בו. כמו כן, במהלך הלילה נשמעו דיווחים על ירי ומהומות במספר מוקדים בשטחים, בהם במתחם קבר יוסף, באזור ג'נין, במחסום עינב בגזרת טול כרם ובמחסום קלנדיה. לא היו דיווחים על נפגעים.

בעקבות הפעילות של צה"ל בשכם, פרסם הג'יהאד האסלאמי בג'נין קריאות לנקמה על הפעולה. כמו כן, פתחי חאזם, אביו של המחבל ממחנה הפליטים ג'נין שביצע את הפיגוע בתל אביב, ובעבר איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים, קרא באמצעות סרטון לבצע פיגועים נגד כוחות צה"ל. כמו כן, צעדות הזדהות נערכו בבית לחם, חברון, טול כרם וג'נין.

חילופי האש הלילה מגיעים לאחר החיסול של בכיר בהתארגנות גוב אריות בלב הקסבה של שכם לפני יומיים. החמושים בעיר הודיעו על כוונתם לנקום את החיסול. הפעולה הרחבה של צה"ל נועדה לסכל כוונות לבצע פיגוע גדול.

לפי צה"ל, תשתית הטרור של "גוב האריות" אחראית בין היתר לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב, שנמנע, ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים. בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully