וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נהרג בפיגוע ירי בסמוך לשבי שומרון, מצוד אחר המחבל

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 19:19

הלוחם, עידו ברוך בן 21 מסיירת גבעתי, נפגע מירי שבוצע מרכב חולף ובנשק אוטומטי ומת מפצעיו בבית החולים. לפי תחקיר צה"ל, הכוח שאבטח צעדה שעברה במקום לא השיב באש. ארגון "גוב האריות" קיבל אחריות על הפיגוע, האחרון בשורת אירועי טרור בחודשים האחרונים

בווידאו: זירת פיגוע ירי, שבי שומרון, 11 באוקטובר 2022/נתנאל מלכותיה TPS, מצלמות אבטחה

לוחם בסיירת גבעתי נהרג היום (שלישי) בפיגוע ירי בסמוך לשבי שומרון. החייל טופל תחילה בזירה, אך הוא הועבר לטיפול בבית חולים לאחר שמצבו התדרדר ושם מת מפצעיו. ההרוג הוא סמל-ראשון עידו ברוך בן 21, תושב גדרה.

מתחקיר צה"ל עולה כי הירי בוצע מנשק אוטומטי מרכב חולף ומטווח קצר, וכי הכוח שאבטח צעדה לרגל חג סוכות לא השיב באש. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחרי המחבל, שנמלט במכונית מהזירה.

ארגון "גוב האריות" קיבל אחריות על הפיגוע, כפי שעשה בכמה מהפיגועים הפוקדים את אזור יהודה ושומרון בחודשים האחרונים. ביום שבת בערב נהרגה החיילת נעה לזר בת ה-18 בפיגוע ירי במחסום שועפאט הסמוך לירושלים. מאבטח נוסף נפצע באורח קשה, והמחבל טרם נתפס.

חשד לפיגוע ירי, שבי שומרון, 11 באוקטובר 2022. נתנאל מלכותיה, TPS
זירת הפיגוע בשבי שומרון, היום/TPS, נתנאל מלכותיה

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לסמ"ר ברוך. "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב. המילים אינן יכולות להביע את הצער והכאב הגדול. לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים", אמר. ראש מועצת גדרה יואל גמליאל אמר כי "הלב כואב ובוכה. אנחנו ברגע קשה זה מחזקים את כוחות הביטחון במאבק נגד הטרור הארור".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף את הממשלה אחרי הפיגוע. "אוזלת היד של הממשלה הזו עולה בדם, אנחנו כבר יותר מחודש מתחננים, מתריעים וצועקים, תסגרו את המחסומים, תאספו את הנשקים, תפסיקו את ההסתה, תוציאו פעולה צבאית נגד הרשות הפלסטינית שמחממת כאן גל של טרור".

לדבריו, "מרקם החיים של תומכי הטרור בשכם שווה יותר מהדם של אזרחי מדינת ישראל. זה עולה בדם של אזרחים, זה עולה בדם של חיילים, זה עולה בדם של מאבטחים במחסומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully