וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהסתה בטיקטוק לפיגועים בכל יום: חוליית הטרור שהשתלטה על שכם

6.10.2022 / 5:57

עשרות מחבלים ועבריינים הפכו לקבוצה שמטילה אימה על כל האזור. אין להם מפקדה מסודרת, אך הם מבצעים פיגועים, שודדים בנקים ואף יורים בפלסטינים. בין לבין, הם מסתתרים בקסבה של שכם ומסיתים את הרחוב הפלסטיני. האם מעצר המבוקש ביום כיפור יסייע במצוד אחר "גוב האריות"?

חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין חמושים פלסטינים בדיר אל-חטב/רשתות חברתיות

בראשית שנת 2022 החלה להתפשט בעיר שכם שמועה על חוליית טרור שמכונה "גוב האריות", שאחראית על פיגועי ירי. על פי השמועות, החוליה מורכבת מפעילי טרור לשעבר ועבריינים מקומיים שמסתתרים מרבית שעות היום בקסבה של שכם. בין היתר, החוליה זוכה לתמיכתו של אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. "אל תהרגו את אריות ארצכם פן יאכלו אתכם כלבי אויבכם", כתב האב בפייסבוק.

בחודש פברואר הצליח השב"כ לאתר בלב העיר שכם שלושה מחברי החוליה, ולחסל אותם. המחבלים שחוסלו היו אדהם אל-שישאני, מוחמד אבו אל-ראאד ואשרף אל-מבסלט. חבר החוליה הרביעי, איברהים נאבולסי בן ה-18, שהוגדר אחרון ברשימת ההיררכיה בחוליה הצליח להימלט ולא נלכד. בחודשים שחלפו הוא הפך לכוכב ברשתות החברתיות הפלסטיניות ואיים כי חוליית "גוב האריות" תפגע בחיילי צה"ל כשייכנסו לשכם.

ארגון הטרור גוב האריות. --, אתר רשמי
פעילי גוב האריות בשכם/אתר רשמי, --

נאבולסי הצליח לגרור אחריו צעירים נוספים ויצא עמם לבצע פיגועי ירי לעבר כלי רכב ישראליים וחיילי צה"ל באזור. לצורך פעולותיו נבולסי קיבל אמצעי לחימה תקניים ותחמושת, כשעל פי הטענות, הגיעו מהברחות נשק במימון חמאס ואיראן. אחרי כמה חודשים של מצוד אותר נאבולסי באוגוסט האחרון וחוסל.

עם זאת, חוליית הטרור לא נעלמה מהמפה, סרטונים מרגעיו האחרונים של נאבולסי הופצו ברשתות החברתיות והביאו צעירים נוספים להצטרף ל"גוב האריות". המנהיג החדש של החולייה הוא מחמוד אל בנא, שגם מככב ברשתות. החולייה לקחה אחריות על כמה פיגועי ירי נגד עמדות צה"ל וכלי רכב ישראליים בשבועות האחרונים.

עוד בוואלה!

"מפעל חיים נשרף מול העיניים": משק חקלאי בבקעת הירדן הוצת ע"י רעולי פנים

לכתבה המלאה
סלמאן עמראן המחבל החשוד שביצע את פיגוע הירי לעבר אוטובוס ומונית ישראליים סמוך לשכם. 5 באוקטובר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
מעצרו יהיה תפנית נגד חברי החוליה. סלמאן עמראן/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול חלה תפנית במצוד אחרי חברי החוליה, לאחר שהשב"כ הצליח לחשוף את מקום המסתור של אחד מחבריה, סלמאן עמראן, בן 35, תושב הכפר דיר אל חטב, שהיה מבוקש בעקבות מעורבות בפיגוע הירי מוקדם יותר השבוע. בשעות הצהריים כוחות צה"ל ושב"כ כיתרו את המבנה שבו הסתתר, ולאחר שלוש שעות לחימה, שבמהלכה יצאו מהמבנה בני משפחתו, הוסגר עמראן על ידי דודו. בחילופי האש נהרג מחבל אחר, ואחיו של המבוקש נפצע.

לדברי גורמי צבא, "מדובר בעשרות צעירים חמושים באקדחים ורובים, מסתררים בקסבה ובמחנה הפליטים בשכם. בעבר חלקם היו מזוהים עם הג'יהאד האסלאמי, חמאס והחזית העממית עד שהחליטו יום אחד לקחת אחריות על שכם. זו עוד דוגמא לבעיות המשילות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שאיבדו שם שליטה".

ארגון הטרור גוב האריות. --, אתר רשמי
פעילי גוב האריות בשכם/אתר רשמי, --

בעקבות העבודה שאין למחבלים מפקדה מסודרת, וההחלטות מתקבלות באופן ספונטני, לכידתם מהווה אתגר לכוחות הביטחון. "הם עבריינים לכל דבר. יורים במי שהם רוצים גם בתוך האוכלוסייה הפלסטינית. הם פורצים, גונבים ושודדים בנקים, ובין היתר מבצעים פיגועי ירי", אמר גורם צבאי.

על פי הערכות במערכת הביטחון, מעצרו של עמראן יסייע מאוד במצוד אחר שאר חברי החוליה בשכם. רק השבוע אמר ראש אגף המבצעים במטכ"ל האלוף עודד בסיוק במסר מרומז לחברי "גוב האריות", שחושבים שמחנות הפליטים ישמשו עבורם מחסה: "אין ערי מקלט ביהודה ושומרון - נגיע לכל מקום שנדרש ונעשה את שיידרש ואת שיהיה נכון לעשותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully