וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנן פיגועים, חמק והפך לגיבור: צה"ל והימ"מ חיסלו מחבל של הג'יהאד האסלאמי בשכם

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 10:14

יומיים אחרי סיום מבצע עלות השחר, כוחות ימ"מ וצה"ל פשטו על בית בעיר הפלסטינית למעצר פעיל בג'יהאד האסלאמי, איברהים אל נאבולסי, שהצליח לחמוק מניסיון לעצור אותו. המחבל פתח באש לעבר כוחות הביטחון. אין נפגעים בקרב הלוחמים. לפי דיווחים, 11 פלסטינים נפצעו בפעולה

בווידאו: אבראהים אל-נאבלוסי מדבר מתוך הבית המכותר בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כוחות ימ"מ וצה"ל חיסלו הבוקר (שלישי) בשכם מבוקש, פעיל הג'יהאד האסלאמי, איברהים אל נאבולסי בן ה-18. כוחות הביטחון ניסו לעצור את המחבל, שחולייתו חוסלה בפברואר האחרון, אך במקום התפתחו חילופי אש עם פלסטינים. אמבולנסים של הסהר האדום פינו עד כה 11 פצועים פלסטינים לבית החולים המקומי. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

כוחות הביטחון ניסו לעצור את פעיל ארגון הטרור כבר בעבר, אך הוא חמק, ומאז מתנהל אחריו מצוד. הלוחמים כיתרו את ביתו, השתמשו בשיטת "סיר לחץ", כדי להוציא אותו מהמבנה. בשיטה, הלוחמים מתחילים בכריזות למבוקשים להסגיר את עצמם, ואז מדרדרים את האמצעים שבהם משתמשים כדי להוציא את המבוקש מהמבנה. בתגובה, פתח המחבל באש לעבר כוחות הביטחון, וחמושים נוספים הגיעו לסייע לו. הכוחות השיבו בירי, וגם השתמשו בטילי כתף.

איברהים אל נבולסי המבוקש ב השתתף בלוויתם של המחבלים שחוסלו הלילה בשכם 24 ביולי 2022. ללא, אתר רשמי
המבוקש. איברהים אל נבלוסי/אתר רשמי, ללא
אמיר בוחבוט

פעיל הג'יהאד האסלאמי ניצל ברגע האחרון מחיסול החוליה בפברואר האחרון. מאז הפך לגיבור ברשתות החברתיות וסחף אחריו לא מעט צעירים להתנגדות אלימה נגד צה"ל ואזרחים ישראלים. בעיני הצעירים הפלסטינים מצטייר המחבל כגיבור. לאחרונה השתתף בהלוויה של חמוש שנהרג מאש צה"ל לאור יום ונעלם ושוב. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הוא הוקלט אומר: "אני מכותר, אני לא נכנע, אני הולך להיות שהיד, אוהב את אמא שלי מאוד, תשמרו על המולדת אחרי".

בפברואר האחרון חיסלו כוחות הביטחון בשכם שלושה מחבלים פלסטינים, להם יוחסה האחריות לשורה של פיגועי ירי ברחבי יהודה ושומרון. הם נורו למוות בלב העיר הפלסטינית מירי של כוח ימ"מ, שארב לשלושה, חסם את רכבם וירה לעברו עשרות קליעים. כלי נשק נתפסו ברכב.

"שאלוהים ישמור עליך"

עימותים בשכם בין כוחות ימ"מ לפלסטינים, 9 באוגוסט 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
העימותים בשכם. הבוקר/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, סוכלה חוליית טרור מאזור שכם שאחראית לשורה של פיגועי ירי בגזרה לעבר כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים בשבועות האחרונים", נמסר מטעם שב"כ. "שלושה מחבלים חמושים שהיו ברכב נהרגו במהלך היתקלות עם כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו".

על פי גורמי ביטחון, שב"כ הצליח לחשוף את מיקומם של השלושה, והם נורו לאחר שנודע שהם חמושים. "מדובר היה בסיכון גדול מאוד עבור הלוחמים בשטח, פוטנציאל גדול להסתבכות", אמרו הגורמים. "מאחר ומדובר בחולייה חמושה שמהווה פצצה מתקתקת, שביצעה לא מעט פיגועי ירי, לא היה ניתן לקחת סיכון שהיא תימלט ותרד שוב למחתרת ואז תבצע שוב פיגועי ירי. הפעולה של הימ"מ הייתה מדויקת ומהירה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ברך את פעולת כוחות הביטחון: "הפעולה הוכיחה לא רק את אומץ ליבם ומקצועיותם של הלוחמים, את המודיעין המדויק ואת שיתוף הפעולה המרשים בין הכוחות השונים - אלא גם את העובדה שהממשלה ממשיכה ליזום ולפעול התקפית כדי להניח את היד על כל מחבל שביצע פיגועים, או שמתכנן לעשות כאלו. כפי שפעלנו במבצע עלות השחר וכפי שפעלנו היום - כך נמשיך ליזום בכל מקום ובכל זמן כדי לפגוע בדורשי רעתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully