וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף נהרג בחילופי אש עם צה"ל בג'נין

כוחות מג"ב וצה"ל כיתרו את ביתו של רחמן חאזם במחנה הפליטים בעיר, בניסיון לעצרו יחד עם חשוד נוסף בפעילות טרור. לפי צה"ל, מטען רב עוצמה הופעל נגד הכוחות, שהשיבו באש והרגו את השניים. המחבלים היו מעורבים בשורת פיגועים. הפלסטינים מדווים על הרוג שלישי בתקרית

בווידאו: צה"ל מכתר בג'נין את בית משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

רחמן חאזם, אחיו של המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב השנה, חוסל בחילופי אש עם צה"ל בג'נין. כוחות מסתערבים של מג"ב וצה"ל כיתרו את ביתו של חאזם במחנה הפליטים בעיר, בניסיון לעצרו יחד עם חשוד נוסף בפעילות טרור, מחמד אלונה. לפי צה"ל, מטען רב עוצמה הופעל נגד הכוחות, שהשיבו באש וחיסלו את השניים. המחבלים היו מעורבים בשורת פיגועים שבוצעו לאחרונה. הפלסטינים מדווחים על הרוג נוסף בתקרית.

הפרות סדר אלימות פרצו במקום, ונרשמו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון. בסרטון מהמקום נראה עשן מיתמר מעל המבנה ונשמעו קולות ירי. "במהלך פעילות הכוחות נפתחה לעברם אש מחמושים שהגיעו לאיזור. הכוחות השיבו באש לעבר היורים וזוהו פגיעות בחמושים", נכתב בהודעת צה"ל.

כמו כן, בזמן הפעילות נתפסו אמצעי לחימה, בהם רובה מסוג M-16. בנוסף, במהלך הלילה נעצרו על ידי כוחות צה"ל שלושה מבוקשים נוספים. באף אחת מהפעילויות לא נרשמו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

עימותים בג'נין סביב בית אביו של המחבל מדיזנגוף. 28 בספטמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
תיעוד מפעילות צה"ל בג'נין/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאז הפיגוע, פאתחי חאזם, אביו של המחבל עאבד חאזם וקצין ברשות הפלסטינית, שיבח בכמה פעמים שונות את פעולת הטרור של בנו ויצא בהתבטאויות מסיתות כלפי ישראל. לאחר החיסול היום הוא קרא: "שמרו על אחדות המחנה ואחדות הלוחמים, אללה אוהב את אלה שנלחמים למענו". דודו של חאזם, אחמד א-סעדי, גם הוא תושב מחנה הפליטים ג'נין, נעצר לאחר הפיגוע בחודש אפריל.

ראש הממשלה יאיר לפיד שיבח את פעולת כוחות הביטחון בציוץ בטוויטר: הכוחות פעלו בנחישות ובדיוק מירבי בזכות מודיעין איכותי ויכולת מבצעית של צה"ל, מג"ב ושב"כ. לא נירתע ולא נהסס לפעול נגד כל מי שינסה להרים את ידו על אזרחי ישראל ועל כוחות הבטחון", כתב.

עוד בוואלה!

הלוויות במקום חתונות, הילדים שלא יראו את אבא: הנרצחים בפיגוע בתל אביב הובאו למנוחות

לכתבה המלאה
רחמן חאזם ואחיו, המחבל שיבצע את הפיגוע בדיזנגוף, 29 בספטמבר 2022. ללא, אתר רשמי
מימין לשמאל, המחבל שביצע את הפיגוע בדיזינגוף ואחיו שחוסל בפעילות/אתר רשמי, ללא
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בדיזנגוף, אפריל/ראובן קסטרו

הפיגוע ברחוב דיזנגוף אירע באפריל השנה, בעיצומו של גל טרור שהתחולל באותם בימים. סמוך לשעה 21:00 הגיע חאזם סמוך לפאב "אילקה" ופתח באש לעבר המבלים. כתוצאה מהירי נרצחו שלושה אנשים - ברק לופן, איתם מגיני, ותומר מורד וכן נפצעו שישה בני אדם נוספים.

מיד לאחר מכן ברח המחבל רגלית מזירת הפיגוע, ונתפס רק למחרת לפנות בוקר ביפו. בעת התפיסה הוא נהרג מירי כוחות הביטחון. חאזם, שוהה בלתי חוקי בן 28, תושב מחנה הפליטים ג'נין, הוא בן למשפחה המזוהה עם פת"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully