וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויות במקום חתונות, הילדים שלא יראו את אבא: הנרצחים בפיגוע בתל אביב הובאו למנוחות

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 18:59

החברים איתם מגיני ותומר מורד נטמנו זה לצד זה בבית העלמין בכפר סבא. בת זוגו של מורד ספדה לו: "תומר שלי, הלב לא תופס". בני משפחתו של איתם מגיני החליטו לתרום את קרניות עיניו. מוקדם יותר משפחתו וחבריו של ברק לופן נפרדו ממנו בדמעות: "היית אבא שכל ילד היה רוצה"

בווידאו: הלוויתם של תומר מורד ואיתם מגיני שנרצחו בפיגוע בתל אביב/צילום: יותם רונן

איתם מגיני ותומר מורד שנרצחו בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב בשבוע שעבר הובאו היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין פרדס החיים בכפר סבא. הערב תיערך הלווייתו של ברק לופן בבית העלמין בקיבוץ גינוסר, שמשפחתו נשאה מוקדם יותר הצהרה לתקשורת על מותו.

אייל, אבא של מגיני, ספד לו. "תודה לכל מי שהגיע כדי לחלוק כבוד אחרון לבן היקר והאהוב שלנו.
הרוע והשנאה לא יביאו לפתרון כל סכסוך, אלא לצער. מצער מאוד שרוצח רצח אותך וכך סיים את חייך.
כולנו נזכור אותך כחבר אהוב, אמנותי, שידע לחבר בין כולם. היית לי בן שיחה, חבר ושותף מדהים. מאות פוסטים מעידים על דאגתך למשפחתך וטוב לבך. עצוב מאוד שהלכת מאיילה ארוסתך ומאיתנו בגיל כל כך צעיר, אני מבטיח שכולם ידעו איזה אדם היית. אוהב אותך תמיד, עד יומי האחרון. אבא אייל".

"איתני שלי אח גדול ויחיד, אין לי מילים והלב שלי לא יכול לעכל", ספדה אחותו. "נהיה יחד לנצח. אין מילים שיסבירו איזה אדם היית. שמח. לכולם היה חיוך כל הזמן. לימדת אותי הכל. אתה מי שאני היום. אשמור על כולם. אתה איתי בלב אמשיך את המורשת שלך את נדיר בלב שלי. חלק מהדם שלי".

"איתם אחי היקר ואהוב", ספד לו אחד מחברי הילדות שלו. "סימבה, מלך האריות שלנו. אני יושב ומנסה להעביר לדף את כל מה שאתה בשבילנו. לא אפשרי. כל כך הרבה זכרונות, הרבה (ליגת) אלופות. כמו ערב לפני. לראות את ריאל מדריד מפרקת את צ'לסי. אני מנשק אותך בצוואר לא מאמין שזה הזכרון האחרון. תמיד בשיחתנו אתה מושיט יד לעזרה ומזכיר שאת המסע לא עושים לבד, עושים עם אנשים שקוראים להם משפחה. אני רוצה שתראה את המשפחה הגדולה שסביבך. תמיד המחנה המשותף שמחבר את כולם עם הכריזמה שלך. אסיים במילות השיר האהוב עלייך, "shine on you crazy diamond".

בת הזוג של תומר מורד ז"ל בהלוויה. יותם רונן
ויינבלט בהלווייתו של תומר מורד, היום/יותם רונן

"איך אפשר להסביר למי שלא מכיר מהו ומיהו איתם", ספד חגי, סבו של איתם. "איתם הוא הבן שכל אב ואם חולמים שיהיה להם. איתם הוא בן הזוג שכל בת זוג בעולם מייחלת שיהיה לה. איתם הוא האח שכל האחים בעולם מייחלים שיהיה להם. איתם הוא בן הדוד שכל הבני הדודים בארץ הזאת היו מצפים לו. איתם הוא הנכד שכל סבא וסבתא היו מתפללים שיהיה לו. איתם הוא אוהד כדורגל שכל קבוצה היתה רוצה שיאהוד אותה. איתם הוא העובד שכל מקום העבודה היה מתגאה בו. איתם הוא ציר מכונן לכל מי ומה שסביבו, מנהיג - זה איתם. כל מי שנגע בו אי פעם חש שיש פה איש מיוחד, שהוא מזן נדיר. הוא הרוח החיה בכל מסגרת שאי פעם היה. איתם הוא תמצית האושר שטמונה בביטוי נחת רוח"

ארוסתו של מורד, אריאל ויינבלט, ספדה לו מוקדם יותר בגרון חנוק. "תומר שלי, הלב שלי, העוגן שלי, הכל בשבילי. הלב לא תופס. זה היה אמור להיות עוד סתם יום, היינו סתם אמורים לראות סדרה מטומטמת בטלוויזיה. לא מצליחה לתפוס מילים כמו ז"ל בחיבור עם השם שלך. ביום חמישי עשיתי הליכה בטיילת בצהריים ואמרתי לעצמי איך הים והשמיים אפורים היום, כנראה הייתה סיבה. אנחנו לא באמת נפרדים היום. לעולם נהיה אנחנו".

"אתה האהבה הכי גדולה, טהורה ונכונה", המשיכה. "פשוט ככה. את האהבה הזו אף אחד לא יכול לקחת לעולם... אני רוצה לומר לך תודה, תודה על זכות להיות לצדך כמעט שבע שנים נפלאות, על כל החוויות המדהימות שאהבנו יחד, על כל הערכים שלימדת אותי. אני מבטיחה לך שאקח אותם איתי, על הצחוק הענקי בחיי. רוצה להגיד לעם ישראל תודה על החיבוקים והתמיכה".

עוד בוואלה!

החתונות שהפכו ללוויות, הילדים שנותרו יתומים: קורבנות גל הטרור

לכתבה המלאה
הלווייתו של תומר מורד ז"ל, אוהד הפועל תל אביב. קרין שגיא
הלווייתו של תומר מורד, היום/קרין שגיא

היא סיפרה כי על התוכניות שלהם, שנגדעו במותו. "תכננו להקים בית, משפחה, להתחתן, לעבור ביחד חיים שלמים, והחלומות נשברו לרסיסים. בטוחה שאם היית עומד לידי כאן עכשיו היית מחבק אותי חזק ואומר לי 'חיים שלי הכל בסדר, תרימי את הראש'. המשפחות שלנו, החברים, כולנו נחזיק ידיים ונשתדל. אני אפילו אבוא למשחקים של הפועל כמו שתמיד רצית".

"מהפיגוע הראשון הייתי חרדה ולא יצאתי מהבית, תמכת בי ואמרת כל הזמן 'אי אפשר להישאר בבית, החיים חזקים מזה'. זו הצוואה שלך, למשפחה, לחברים, לכל העם ישראל. אני מבטיחה לנסות להמשיך לחיות. תומר שלי. האהבה הכי גדולה שלי, החבר הכי טוב שלי, בבקשה תאיר לי את הדרך, אין לי כוחות. תומר שלי אני כל כך אוהבת אותך חיים שלי, אני כל כך גאה בך. אתה האור שבחיי, כמו שאמר אריק איינשטיין. עולם שלם, תמשיך להאיר לכולנו את הדרך עם האור הגדול שלך. יפה שלי, הלב הנפש והנשמה שלנו תמיד יהיו אחד. אני אוהבת אותך עד אינסוף ומחכה בקוצר רוח שניפגש שוב. אני יכולה לכתוב עליך ועלינו ספר שלם. אני אהיה חזקה. אריאל שלך".

חבר של מורד ספד לו בהלוויה. "חבר יקר שלנו, בן מדהים אח מושלם. כל כך הרב אפשר לספר עליך על הדברים שתכננו לעשות. כבר הרחנו באוויר את השקשוקה המסורתית שלך. תמיד היית בשלן, המארח שתמיד מזמין אותנו אליו בערב, פותח שולחן כיד המלך עם משקאות שרק אתה אוהב. בחנוכה אין כזה דבר לא לאכול ספינג'ים של אימל'ה ובפסח מפנזטים על המופלטות שלה. החותם שהשארת פה במשך 27 שנים - יש אנשים שלא יספיקו לעולם. עומדים פה משפחה , חברים, אוהבי הפועל, חברים של המשפחה, חברים מהטיול, היית הלב של כולנו. היית דומיננטי ומשפחתי. שיחות איתך היו מעשירות ומאתגרות. בחמישי בערב חיכינו לשמוע מה היית אומר, ידעת בדיוק מה נכון ואיך.אנחנו רוצים להבטיח לך שתמיד נקיים את המשפחתיות ואכפתיות שהנחלת בנו".

בהצהרה שנשאו בצהריים בני משפחתו וחבריו של ברק לופן, סיפרה עליו אלמנתו דנה. "יש לו את השקט הכי סוער שקיים. בן אדם טוב, אין אדם אחד שיגיד עליו משהו רע. הוא החצי שלי, החבר הכי טוב שלי, יש לנו שלושה ילדים מקסימים. ביום חמישי ברק יצא להתאוורר עם חברים, הכל היה בסדר כשיצא מהבית. יובל הבת הגדולה אמרה לו 'אבא איזה חתיך אתה יום'. ברק עשה הכל כדי שיהיה לנו טוב".

"אמרתי לילדים שאבא היה מעורב באירוע נוראי והוא מת", סיפרה. "הסברתי להם שהוא תמיד איתנו. ברק היה דמות. מאות אנשים שמסתבר שפגשו אותו הגיעו. הוא האבא הכי פעיל שיש".

הלוויתו של תומר מורד שנרצח בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף, בית עלמין כפר סבא, 10 באפריל 2022. יותם רונן
ויינבלט בהלווייתו של תומר מורד, היום/יותם רונן
יועז הנדל בהלוויתו של תומר מורד שנרצח בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף, בית עלמין כפר סבא, 10 באפריל 2022. יותם רונן
הלווייתו של תומר מורד, היום/יותם רונן
ברק לופן מונח בחצר בית הוריו בגינוסר 10 באפריל 2022. שלומי גבאי
חבריו של לופן בהצהרה לתקשורת, היום/שלומי גבאי

ברק לופן, בן 35 במותו, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הוא נורה בבר בתל אביב כשחגג יום הולדת לחבר. לאחר שהיה ספורטאי מצטיין, עבר לתחום אימון קיאקים והיה מאמן סגל בכיר של נבחרת ישראל. הקיאק שלו הונח בחצר בית הוריו בגינוסר.

אביו של ברק סיפר עליו שהיה "הבן הצעיר שלנו, נולד בינואר, עם הברקים והרעמים וקיבל את השם היפה ברק". הוא המשיך, "כולם יגידו שלברק היה לב גדול מאוד, לנתינה, לעזור ובנוסף היה לו ידיים טובות וראש טוב. לצערי הרב ברק היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. כל מה שנשאר לי זה להפרד ממנו בשעות האחרונות. דיברתי אליו. לא מובנת מאליה כמות האנשים שהגיעה לבית החולים להיפרד מברק. אני מקווה שדנה, שאני מאוד אוהב אותה, תצליח להיות חזקה ולהתגבר על האבידה הנוראית".

"הוא היה צלע בלתי נפרדת מהגוף של כל אחד מאיתנו פה", אמר עומר, חבר של ברק. "זה לא מתעכל. כל הסיטואציה הזו זה הזיה. לבוא לבית החולים ביום חמישי זה הזיה שהמשיכה כל הלילה. הוא היה הבן הכי טוב שהורים יכולים לבקש והחבר הכי טוב שאפשר לבקש, האבא הכי טוב, הבעל הכי טוב. הוא אפילו לא ידע שהוא כזה, תמיד עם חיוך ביישני, צנוע לא אכפת לו מתארים ומכבוד. כל כך גדול מהחיים. אני לפחות לא הבנתי כמה עד עכשיו".

תומר מורד,איתם מגיני- נרצחו בפיגוע ברחוב דיזנגוף. אינסטגרם, עיבוד תמונה
תומר מורד ואיתם מגיני שנרצחו בפיגוע הירי/עיבוד תמונה, אינסטגרם

משפחתו של איתם מגיני, שנרצח בפיגוע שאירע ביום חמישי ברחוב דיזנגוף שבתל אביב, החליטה לתרום את קרניות עיניו, והן יושתלו בחולים שיזכו למאור עיניים. "זאת תרומתו האחרונה של איתם מגיני לחברה בישראל", אמרו הוריו איריס ואייל.

אריאל ויינבלט, בת הזוג של תומר מורד נפרדה אתמול מאהובה בפוסט בפייסבוק. "תומר שלי, אהבת חיי. אתה כל העולם שלי. מחכה שתבוא להעיר אותי מהחלום. אני אוהבת אותך, אתה בתוכי לנצח", כתבה.

הקיאק של ברק לופן מונח בחצר בית הוריו בגינוסר 10 באפריל 2022. שלומי גבאי
הקיאק של ברק לופן מונח בחצר ביתו/שלומי גבאי

חבריהם של תומר ואיתם מגיני סיפרו כי הם הגיעו ביום חמישי ראשונים לבר האילקה כדי לשמור שולחן לכל החברים. "הם היו מסמרים שאוהבים את החיים. כולם סביבם, הם הדבק", סיפרו החברים. "ניסינו ליצור איתם קשר בכל הדרכים האפשריות, כל מה שאפשר, וקיווינו שזה לא הדבר הנורא הזה".

הקיאק של ברק לופן מונח בחצר בית הוריו בגינוסר 10 באפריל 2022. שלומי גבאי
הקיאק של ברק לופן מונח בחצר ביתו/שלומי גבאי
ברק לופן, נהרג בפיגוע הירי, דיזנגוף תל אביב. באדיבות המשפחה
ברק לופן, שנרצח בפיגוע/באדיבות המשפחה

גל הטרור הנוכחי גבה את חייהם של 14 בני אדם. חלקם לוחמי כוחות הביטחון, שהגנו בגופם על אזרחים ושילמו בחייהם; חלקם נרצחו בעת הפעולות השגרתיות ביותר - בין אם יצאו לחגוג יום הולדת של חבר, או ניסו להרדים את בנם הפעוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully