וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי: חדירת המחבל לתל אביב היא באחריותנו - זה לא היה צריך לקרות

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 20:27

לדברי הרמטכ"ל, "הפיגוע האחרון יצא משטח יהודה ושומרון, משטח התפר שבאחריות שלנו - וזה לא היה צריך לקרות". הוא הוסיף כי גל הטרור צפוי לארוך "שבועות רבים, וצריך להיערך לזה מראשון החיילים ועד אליי". צה"ל יפתח בפעילות התקפית בג'נין וצפוי לבצע מעצרים רבים

כוכבי: התקופה הזאת הולכת להמשך שבועות רבים/קרדיט: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי לקח הערב (שישי) אחריות על אי-סיכול הפיגוע שאירע אמש בתל אביב. "הפיגוע האחרון יצא משטח יהודה ושומרון, משטח התפר שבאחריות שלנו - וזה לא היה צריך לקרות", אמר במסיבת עיתונאים שערך עם גדוד איסוף קרבי בגדה. "התקופה הזאת הולכת להמשך שבועות רבים, ולזה צריך להיערך. מראשון החיילים ועד אליי", הוסיף.

‏בתוך כך, לוואלה! נודע כי צה"ל יגביר פעילות בצפון השומרון ובג'נין במטרה להקשות על פעולות חבלניות עתידיות. במסגרת זו, יתקיים ריכוז כוחות, שרבים מהם ינוצלו למעצרים ומניעה. במסגרת זו, תתקיים גם פעילות התקפית בכל האזור. אגף המבצעים במטכ"ל בראשות האלוף עודד בסיוק נערך לתגבור עד ליום העצמאות. זאת, לצד תכנון חודשים קדימה בתגבור משטרת ישראל בכל מקום שצה"ל יתבקש.

המחבל של הפיגוע בתל אביב, 8 באפריל 2022. ., מערכת וואלה!
המחבל ראאד חאזם/מערכת וואלה!, .
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ניב אהרונסון
זירת הפיגוע, אתמול/ניב אהרונסון

גורמים במערכת הביטחון ששוחחו היום עם וואלה! אמרו כי המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב חצה את קו התפר תוך ניצול הפרצות - אחרי התגבור של צה"ל את האזור בנפת ג'נין.

עוד מוערך כי המחבל התכוון לבצע פיגועים נוספים - ולא תכנן לחזור לג'נין. במשטרת ישראל ובשב"כ בודקים מצלמות אבטחה ומבצעים פעולות איסוף נוספות כדי לשרטט מחדש לאחור את מסלול החדירה של המחבל מג'נין לישראל. ההערכה במערכת הביטחון היא שהמחבל ביקר במסגד בו חוסל לבסוף עוד לפני היציאה לפיגוע.

זירת חיסול המחבל של הפיגוע בתל אביב, ביפו, 8 באפריל 2022. ., מערכת וואלה!
זירת החיסול של המחבל ביפו, הבוקר/מערכת וואלה!, .

המחבל, ראאד חאזם ממחנה הפליטים ג'נין, אותר ע"י שב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו, ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. אין נפגעים בפעולת הסיכול.

תפיסת המחבל החלה כשני לוחמי היחידה המבצעית של שב"כ קיבלו החלטה לסייר סביב אחד המסגדים באמצעות רכב. לפתע הם זיהו דמות חשודה שעונה לתמונה ולנתונים שקיבלו זמן קצר לאחר הפיגוע. שני הלוחמים יורדים מהרכב, קוראים למחבל לעצור. הוא מרים ידיים, לפתע רץ להסתתר מאחורי מכונית, שולף אקדח ויורה עשרה כדורים. שני הלוחמים מסתערים לעברו, פותחים לעברו באש והורגים אותו.

חקירת הפיגוע נמשכת, וכעת נבדקת האפשרות שהמחבל קיבל סיוע ממקומיים, שסייעו לו להסתתר. לפי הערכות הוא הכיר היטב את האזור ולכן ידע את המיקום של המסגד, שם קיווה להסתתר בחסות התפילות של יום שישי הראשון של רמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully