וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הריסתו: צה"ל פשט בג'נין על בית המחבל שביצע את הפיגוע בת"א, האב לא נעצר

במשך כשעתיים כיתרו הכוחות את בית משפחת המחבל, שממוקם בלב מחנה הפליטים, אך האב לא הסגיר את עצמו לידיהם. בפעולה החריגה בגודלה נעצרו 3 פלסטינים, ונהרג מחבל שביצע בעבר פיגועים. בשעות הקרובות תתקיים התייעצות על פתיחת שער ג'למה שנותר סגור זה כמה ימים

תיעוד ממצלמות חזה של לוחמי יחידת דובדבן, מפעילות בג'נין ובברוקין/צילום: דובר צה"ל

צה"ל פעל הבוקר (שבת) במחנה הפליטים בג'נין, במסגרת פעולה שנועדה לעצור את אבי המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. בנוסף, פעלו כוחות הצבא גם בוואדי ברוקין ובברוקין. בתום המבצע נעצרו שלושה מחבלים שעל פי גורמי ביטחון התכוונו לבצע פיגועים, ואחד נוסף נהרג. בסך הכל נפצעו 11 פלסטינים בפעולה. אין נפגעים לצה"ל. על פי גורמי ביטחון, צפויים מבצעים נוספים ברחבי יהודה ושומרון נגד מוקדי טרור.

במהלך הפעילות בג'נין הוטל בעיר מצור כדי למנוע מחמושים נוספים מהאזור להצטרף לעימותים שפרצו במקום בעקבות פעילות צה"ל. כוחות הצבא כיתרו את בית המחבל שנמצא בלב מחנה הפליטים, וקראו לאביו לצאת ולהסגיר את עצמו, אולם הוא סירב לעשות כן. לפי גורמי ביטחון, בכוונת צה"ל ושב"כ לעצור את כל מי שידע על כוונת המחבל לבצע פיגוע ומי שסייע לו או היה מעורב בפיגוע בתל אביב במישרין או בעקיפין.

בשעות הקרובות תתקיים התייעצות ביטחונית לגבי שער ג'למה (מעבר גלבוע), במרחב החטיבה מנשה באוגדת יו"ש, המהווה ציר מרכזי בנפת ג'נין להעברת סחורות וכניסה ויציאה של כלי רכב מישראל ואל ישראל. השער סגור כבר כמה ימים וגורמים ברשות הפלסטינית לוחצים על גורמים בצה"ל לפתוח אותו משום שהוא מהווה עורק כלכלי חשוב עבור העיר ג'נין והסביבה. ההערכה היא שמעבר ג'למה ישאר סגור בימים הקרובים כאמצעי לחץ על האוכלוסיה הפלסטינית באזור.

פעילות צה"ל בג'נין, 9 באפריל 2022. דובר צה"ל
הלוחמים ניהלו קרב יריות עם המחבלים. לוחמי צה"ל בג'נין/דובר צה"ל

לוואלה! נודע כי גורמי שב"כ יצרו אמש קשר עם אביו של המחבל וביקשו ממנו להגיע לשיחה אודות בנו, אך הוא סרב ואמר להם "תבואו אתם אליי, אני לא בא אליכם". מבדיקה שבוצעה היום התברר כי עם כניסת הכוחות למחנה הפליטים, האב נמלט יחד עם בנו הנוסף מהמבנה.

בעקבות הפעילות, החלו עימותים אלימים בין צה"ל לצעירים פלסטיניים, שהשליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר החיילים. חמושים הצטרפו ללחימה נגד הכוחות, ואף במקום התפוצץ מטען חבלה שהושלך לעבר הכוחות.

עוד בוואלה!

דיווחים פלסטיניים: צה"ל פעל הלילה באזור ביתו של מבצע הפיגוע בתל אביב

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל בג'נין, 9 באפריל 2022. רויטרס
עימותים באזור בעקבות הפעילות בג'נין, הבוקר/רויטרס

"המטרה כרגע לבצע מעצר, והאב מתנגד", מסר גורם צבאי. לדבריו, אם האב לא יסגיר את עצמו, ביתו יהרס. "יש מספר דרכים ושלבים עד להריסת הבית", הסביר, "בשונה מהתארגנות חמושה של מחבלים בתוך מבנה, פה מדובר במשפחה. ננקטות פעולות מותאמות כדי לעצור אותם". עוד מסר שרוב המשפחה לא היתה בבית, וברחה עם כניסת הכוחות.

לדברי גורם בכיר, טרם התברר האם ידע האב על כוונת בנו לבצע את הפיגוע בתל אביב ביום חמישי. "מדובר בפורש מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית שעזב 'בטריקת דלת', וכל ההתנהלות שלו נגד הרשות הפלסטינית באה לידי ביטוי גם בהתבטאויות שלו ביומיים האחרונים", אמר. לדבריו, המחבל ביצע פיגועים בעבר נגד אזרחים ישראלים וחיילים.

פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, 9 באפריל 2022. רויטרס
הפעילות בג'נין, היום/רויטרס
פצוע פלסטיני בג'נין במהלך פעולת צה"ל למעצר בני משפחתו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, 9 באפריל 2022. ללא, מערכת וואלה!
פצוע פלסטיני בפעילות בג'נין, הבוקר/מערכת וואלה!, ללא

ברקע גל הטרור ואחרי הפיגוע בתל אביב, הממשלה צפויה לדון מחר בישיבתה השבועית בהצעה לבחינת שלילת זכאות לפנסיות וקצבאות ביטוח לאומי ממחבלים אזרחי ישראל ובני משפחותיהם. לפי ההצעה, אותה מקדמים ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, יוקם צוות מנכ"לים ממשרדי הממשלה שיגבש תוך 60 ימים המלצות למדיניות שלילת קצבאות וזכאויות של תושבים ואזרחי המדינה שביצעו מעשי טרור או עבירות ביטחון. הצוות יגבש המלצות גם לגבי מחבלים קטינים ויבחן את שלילת הקצבאות גם למבצעי פיגועים וגם לבני משפחותיהם.

בנט ביקר הערב בבית החולים איכילוב את פצועי הפיגוע. בתום ביקורו אמר:"אנחנו עוברים מהגנה להתקפה ופוגעים במקורות הטרור בכל זמן ובכל מקום. לא יהיו שום מגבלות על כוחות הביטחון, על צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל. אנחנו נמשיך לרדוף אחרי הטרוריסטים בכל מקום".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ יביא מחר לאישור הקבינט תוכנית להשקעת 360 מיליון שקלים לחיזוק גדר ההפרדה כבר השנה. מדובר על הקדמת תחילת העבודות על הפרויקט, לאור הדחיפות בעקבות פעולות הטרור האחרונות של מחבלים מיהודה ושומרון.

גנץ הודיע על שורת צעדים כלפי תושבי צפון השומרון, בהם עצירה של כניסה ויציאה של ערביי ישראל לג'נין דרך המעברים ג'למה וריחן ומניעת כניסת אנשי עסקים מג'נין לישראל. כניסת פועלים לישראל תימשך, תוך הגברת הבידוק במעברים.

אבו אסלאם סעדי, פצוע שמת לפי דיווחים פלסטיניים בפעולה של צה"ל בג'נין למעצר משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בת"א, 9 באפריל 2022. ללא, מערכת וואלה!
אבו אסלאם סעדי/מערכת וואלה!, ללא

במקביל, צה"ל נכנס גם לבורקין ולוואדי בורקין בנפת ג'נין. במהלך פעילות זו נהרג מחבל שבעבר ביצע פיגועים נגד חיילים, ושמו אבו אסלאם סעדי, חבר גדודי חללי אלאקצא. סעדי היה חברו של עבדאללה חסרי, שנהרג לפני חודש במהלך פשיטה לילית של לוחמי משמר הגבול על מחנה הפליטים.

בנוסף, משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי ישנם 11 פצועים באירוע. לפי הדיווחים, בין הפצועים ישנה אישה אחת. חלק גדול מהחנויות בג'נין נסגר בעקבות הפעולה הגדולה של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully