וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפעל חיים נשרף מול העיניים": משק חקלאי בבקעת הירדן הוצת ע"י רעולי פנים

עודכן לאחרונה: 5.10.2022 / 21:53

11 צוותי כיבוי הוזעקו לטפל בשריפת מבנה האחסון. לדברי בעל המשק, בסרטון ממצלמות האבחטה ניתן לראות שני אלמונים שכיסו את פניהם מציתים את המקום. "מדובר באירוע לאומני - הצבא לא ייכנס כי מדובר בסך הכול במשק חקלאי"

משק חקלאי עלה באש בליל יום כיפור במושב "מחולה" בבקעת הירדן, ע"פ החשד מדובר בהצתה מכוונת/דובר תחנה אזורית שומרון

משק חקלאי עלה באש אמש (שלישי) במושב מחולה שבבקעת הירדן, על פי החשד מדובר בהצתה מכוונת. 11 צוותי כיבוי מכמה תחנות סייעו בכיבוי השריפה. בעל המשק, דור שמר, סיפר בפוסט בפייסבוק על האירוע. "יום כיפור, 1:30 בלילה, אזעקה על שריפה בבית אריזה והקירור במושב מחולה. מפעל חיים של המשפחה שלנו נשרף מול העיניים", כתב.

"במצלמות אבטחה רואים במפורש, שני רעולי פנים מציתים את המקום. כוחות הצלה, כיבוי, צבא, ומשטרה הגיעו לטפל בשריפה. גשש של הצבא עקב אחרי העקבות של המחבלים, העקבות נגמרו בתוך הכפר עין אל בידה", המשיך שמר. "כמובן שהצבא לא ייכנס כי מדובר בסך הכול במשק חקלאי שחרב עליו עולמו. והסיבה להצתה ברורה לחלוטין, מדובר כאן באירוע לאומני נגד משק חקלאי יהודי".

משק חקלאי עלה באש בליל יום כיפור במושב "מחולה" בבקעת הירדן, ע"פ החשד מדובר בהצתה מכוונת
 05 באוקטובר 2022. תחנה אזורית שומרון, אתר רשמי
המבנה שהוצת במושב מחולה/אתר רשמי, תחנה אזורית שומרון

לדבריו של שמר, באותו הערב סיימו לארוז את הסחורה שהייתה אמורה להיות משווקת בצאת יום כיפור. "זו סחורה בהרבה מאוד כסף שנשרפה כליל. נשבר לי הלב על אבא ונבו שמנהלים את העסק כל כך הרבה שנים במסירות, ונשבר לי עוד פעם כי אף אחד לא יעשה שום דבר במדינה שלנו כדי שדבר כזה לא יקרה פה שוב".

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני מסר בתגובה להצתה: "עוד אירוע כואב מאוד של טרור חקלאי, עוד משפחה שחרב עליה עולמה ודווקא ביום הכיפורים. כמה אכזריות ורוע אפשר לספוג אני קורא לכוחות הביטחון ולממשלת ישראל לטפל בצורה רצינית ואמיתית בתופעת הטרור החקלאי שאנו חווים פה משכיננו. הפעם זה נגמר ברכוש ששווה מיליונים אבל לא נתפלא לצערי אם בוקר אחד נקום לאירוע שעלול לעלות גם בחיי אדם".

סגן טפסר אבישי שפיר, מפקד תחנה אזורית שומרון, סיפר כי הדיווח על האש התקבל בשעות הלילה. "עם הגעת הצוותים למקום זיהו מבנה מרכזי במשק המשמש בין היתר לאחסון סחורה לפני שיווק העולה באש", אמר. "מדובר במטען אש גדול מאוד, מיד התחילו לוחמי האש בפעולות כיבוי. עיקר מאמצי הכיבוי היו לבלימת השריפה כדי שלא תתפשט למבנים סמוכים ולחממות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully