וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק שבצבץ מהתיק וההודאה בחקירה: כך נמנע הפיגוע הגדול בתל אביב

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 19:59

המחבל עורר את חשדם של שני שוטרי יס"מ שהיו בכיכר השעון ביפו וביקשו לבדוק אותו. בתשאול הודה הפלסטיני, תושב שכם בן 19, שהגיע לעשות פיגוע גדול בתל אביב, ובחיפוש בתיקו נמצא נשק ומטעני צינור. "התיק היה כבד מאוד, פתחנו אותו וראינו בו את הנשק"

בווידאו: נעצר שוהה בלתי חוקי שהחזיק רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור, יפו, 8 בספטמבר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הפיגוע שסוכל היום (חמישי) נמנע ברגע האחרון, כשהמחבל, מוחמד מינאווי, תושב שכם בן 19, היה כבר בדרכו לפעולה כשהוא חמוש בנשק מסוג "קרלו" ושני מטעני צינור. תחילה, הפלסטיני, שוהה בישראל בניגוד לחוק, עורר את חשדם של השוטרים שהיו בכיכר השעון ביפו. כשהגיעו לתשאל אותו הוא היה דרוך, ובחיפוש בין דבריו נמצאו אמצעי הלחימה. לאחר מכן נעצרו שני גברים נוספים בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע.

השוטרים שעצרו את המחבל סיפרו כי הפלסטיני הודה שאין לו אישור שהייה בארץ, והוסיפו: "כשבדקנו את התיק ראינו שיש ברזל מבצבץ ממנו. התיק היה כבד מאוד, פתחנו אותו וראינו בו את הנשק". השוטרים מיד פינו את האזור שהיה הומה בתיירים, והפלסטיני הודה בחקירה כי הגיע לבצע פיגוע בתל אביב. לאחר מכן, נפרסו שוטרים רבים באזור העיר, כדי לחפש אחר חשודים נוספים שניסו לסייע למחבל.

נעצר שוהה בלתי חוקי שהחזיק רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור, ככיר השעון יפו, 8 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
הנשק שנתפס על המחבל. היום/דוברות משטרת ישראל

גורם במשטרה אמר בשיחה עם וואלה כי "יש הרבה התראות בתקופה האחרונה, מאז הפיגוע בבקעה העסק התחמם". לדברי הגורם במשטרה, לא היה על המחבל מודיעין מדויק שהתריע על כוונתו. "הוא נתפס במאי אחרון מחזיק בסכין באזור הר הבית", הסביר. "היו התראות לגביו בעבר, אבל הפיגוע נמנע בזכות עירנות של שוטרים".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לזירת האירוע ואמר: "נמנע פיגוע במדינת ישראל. סמוך לשעה 16:00 הגיע המחבל הגיע עם נשק, מחסנית ושני מטענים מלאים במסמרים. שני שוטרי יס"מ שהיו בפעילות ביטחון שוטפת קראו לו לבדיקה ותוך כדי זיהו עליו את החימוש. בחקירה הוא הודה שהגיע לבצע טבח המוני עד כמה שהוא היה יכול. העירנות של שני שוטרי היס"מ מנעו את הפיגוע הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully