וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנע פיגוע: פלסטיני נעצר ביפו כשבידו נשק ומטענים, בחקירה הודה שתכנן פיגוע

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 22:47

צוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב עצר לחקירה את הפלסטיני בכיכר השעון, שהייתה הומת אדם. הפלסטיני נתפס כשבתיק שלו תת מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור. המשטרה פינתה את האנשים מהמקום. המפכ"ל: "נמנע פיגוע גדול מאוד", גורם במשטרה: לא היה מודיעין על המחבל

בווידאו: נעצר שוהה בלתי חוקי שהחזיק רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור, יפו, 8 בספטמבר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פלסטיני ששהה בארץ בניגוד לחוק נעצר היום (חמישי) בכיכר השעון ביפו, כשבתיק שלו תת-מקלע מסוג "קרלו" ושני מטעני צינור. צוותי סיור מיוחד של משטרת מחוז תל אביב עצר לחקירה את הפלסטיני, מוחמד מינאווי, בן ה-19 משכם, שבה הודה שהגיע למקום כדי לבצע פיגוע. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה יחד עם המפכ"ל קובי שבתאי.

המפכ"ל אמר כי "הערב נמנע פיגוע במדינת ישראל". הוא ציין כי מטעני החבלה שהחזיק המחבל היו מלאים במסמרים. "העירנות של שוטרי היס"מ שזיהו את החשוד מנעה פה פיגוע בסדר גודל מאוד גדול של הרוגים", אמר.

ראש הממשלה יאיר לפיד עם השוטרים שתפסו את המחבל ומנעו פיגוע ביפו. 8 בספטמבר 2022. דוברות ראש הממשלה, אתר רשמי
ראש הממשלה לפיד עם השוטרים שתפסו את המחבל/אתר רשמי, דוברות ראש הממשלה

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את כוחות הביטחון על תפיסת המחבל ביפו. "בכך הם מנעו פיגוע משמעותי", אמר, "מדינת ישראל תפעל ביד קשה ובלי פשרות כנגד מי שמנסה לפגוע בנו". מוקדם יותר היום לפיד קיים הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב, בהשתתפות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שכ"ב רונן בר וגורמים נוספים. בדיון ניתנה סקירה מודיעינית-גזרתית, נסקרו הפעילויות הביטחוניות ונדונו שורת המלצות לפעולה.

נעצר שוהה בלתי חוקי שהחזיק רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור, ככיר השעון יפו, 8 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
הנשק שנתפס אצל הפלסטיני/דוברות משטרת ישראל
נעצר שוהה בלתי חוקי שהחזיק רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור, ככיר השעון יפו, 8 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
רגעי המעצר/דוברות משטרת ישראל

המחבל הגיע היום מטולכרם ליפו במונית, ונעצר אחרי שעורר את חשד ונלקח לחקירה. המשטרה פינתה מהמקום את המוני האדם, וכוחות ביטחון גדולים נפרסו בתל אביב במטרה למצוא סייענים אפשריים לחשוד. יחד עם מינאווי נעצרו שני חשודים במעורבות לניסיון הפיגוע, אך לפי ההערכה הראשונית אין קשר בינם ובין האירוע.

גורם במשטרה אמר שיש הרבה התרעות לפיגועים בתקופה האחרונה. "מאז הפיגוע בבקעה העסק מתחמם", הוסיף ותיאר את מהלך האירוע ביפו היום. "מגיע אדם חשוד, פונים אליו שוטרים, האדם היה דרוך, מצאו עלו נשק קרלו לא מאולתר וללא בעיות מעצורים. הסיכון הרבה יותר גבוה". ברגע שהבינו שיש ניסיון פיגוע, הרחיקו את כולם מהמקום. "נמנע ערב מסוכן, לא היה עליו מודיעין ספציפי להיום".

הגורם ציין שהחשוד נתפס במאי האחרון באזור הר הבית, כשהוא מחזיק סכין. "היו התרעות לגביו בעבר, האסון נמנע בזכות עירנות של שוטרים".

נעצר שוהה בלתי חוקי שהחזיק רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור, ככיר השעון יפו, 8 בספטמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
זירת ניסיון הפיגוע, היום/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

הלילה אירע ניסיון פיגוע ליד עמדה צבאית הקרובה לכפר הפלסטיני ביתין, הסמוך לרמאללה. מחבל ניסה לתקוף חייל בעזרת פטיש, ונורה על ידיו בעמדה. החייל נפצע קל.

ניסיון הפיגוע התרחש קצת אחרי חצות, כשחייל, שבאותה עת נהג ברכב, ירד מרכבו, סמוך למחסום זמני בצומת ביתין. פלסטיני זיהה את החייל והסתער לעברו כשהוא אוחז בפטיש. החייל נאבק במחבל וירה לעברו שני כדורים, כשבשלב זה הגיע אחד המפקדים לזירת האירוע וירה גם הוא לעבר המחבל.

השוטרים רס״ר שריף חסון ורס״ר מוהבאו מנגיסטושעצרו את הפלסטיני שהחזיק רובה ושני מטעני צינור, ככיר השעון יפו, 8 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
השוטרים שעצרו את המחבל/ניב אהרונסון

מצה"ל נמסר כי החייל המעורב באירוע נפצע בפניו, וקיבל טיפול רפואי במקום. כמו כן, נמסר כי לאחר שהמחבל נורה, נעשה חיפוש על גופתו, ונמצאו סכין ושקית עם דפים.

אתמול, נעצר צעיר פלסטיני לאחר שניסה לחטוף נשק ללוחם צה"ל בכפר בית דג'ן הסמוך לשכם. הלוחמים פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל שתי יריות באוויר. הפלסטיני נפצע בידו, ככל הנראה מכוויה של הנשק, וטופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully