וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בקבר יוסף: 2 מתפללים, שנכנסו ללא תיאום עם צה"ל, נפצעו מירי

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 7:44

5 ישראלים נכנסו עם רכבם למתחם הקבר ללא אישור ונתקלו באש מחבלים. כוחות צה"ל הוזעקו למקום וחילצו אותם. שניים מתוכם, תושבי ירושלים ומודיעין עילית, נפצעו באורח קל ובינוני-קשה מהירי. הם פונו לביה"ח שיבא תל השומר לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, רכבם של המתפללים הוצת

רכבם של המתפללים שהוצת בקבר יוסף שבשכם. 30 באוגוסט 2022/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שני מתפללים נפצעו, בהם אחד באורח בינוני-קשה, בפיגוע ירי שאירע הלילה (שלישי) בקבר יוסף בשכם. השניים נכנסו יחד עם שלושה מתפללים נוספים למתחם ללא אישור, וחולצו על ידי כוחות צה"ל שהוזעקו למקום. שני הפצועים, תושבי ירושלים ומודיעין עילית, פונו לבית החולים שיבא שבתל השומר במסוק ובאמבולנס לקבלת טיפול רפואי.

החמישה התחבאו במרחק של כשני רחובות מהמתחם בהמתנה לחילוץ, לאחר שנאלצו לנטוש את רכבם הפרטי שעלה בלהבות בעקבות הירי. כוחות הביטחון העבירו אותם למחסום שנמצא צפונית לשכם - ומשם הפצועים פונו לבית החולים. מדובר צה"ל נמסר כי כניסתם של המתפללים למתחם נעשתה ללא תיאום. זהות היורה, או היורים, עוד לא ידועה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן קרא למתפללים המגיעים לקבר יוסף להיכנס למתחם רק בתיאום עם צה"ל. "לצערנו כל כניסה לא מתואמת היא סכנת נפשות", אמר. "אני קורא לצה"ל לשים ידיו על המחבלים ולמגר את קיני הרוצחים בשכם".

רכבם של המתפללים שהוצת בקבר יוסף שבשכם. 30 באוגוסט 2022. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים, אתר רשמי
נכנסו ללא תיאום עם צה"ל. רכבם של המתפללים, הלילה/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

החילוץ הדרמטי בקבר יוסף - דקה אחר דקה

03:15 - התקבל דיווח על יהודי פצוע בקבר יוסף.

03:19 - כוח צבאי נערך לחילוץ

03:21 - התקבל דיווח אזרחי על חמישה מתפללים לתוך שכם עם רכב ישראלי סמוך לקבר יוסף ובוצע לעברם ירי על ידי פלסטינים. בנוסף דווח על שני פצועים ברגל מהירי, וכי לאחר מכן הם התחבאו במרחק של כשני רחובות מהקבר.

03:53 - כוח לוחמים חבר לישראלים והחלו לחלצם.

04:03 - דווח כי כולם הוצאו משכם ובנוסף לכך דווח על פצוע אחד ברגל, באורח קל ופצוע שני עם פציעה בבית השחי וברגל, באורח בינוני עד קשה.

04:17 - דווח על פינוי שני הפצועים, כאשר הפצוע באורח בינוני ועד דחוף פונה ע"ג מסוק לביה"ח תל השומר כאשר מצבו יציב, והפצוע שני באורח קל פונה על ידי אמבולנס מד"א לביה"ח תל השומר. שלושת היהודים החשודים הנוספים נלקחו ע"י ניידת משטרת ישראל להמשך טיפול בתחנת אריאל.

עוד בוואלה!

עימותים סמוך לקבר יוסף: אש נפתחה לעבר ג'יפ של צה"ל, צעיר פלסטיני נהרג

לכתבה המלאה

לפני כשבועיים עימותים פרצו בין פלסטינים לכוחות הביטחון סמוך לקבר יוסף שבשכם. בחילופי הירי נהרג ואסים כליפה, צעיר בן 18 ממחנה הפליטים בלטה. במהלך התקרית נפתחה אש לעבר ג'יפ של צה"ל. לא דווח על נפגעים בקרב הלוחמים. על פי דיווח הסהר האדום, 17 פלסטינים נפצעו מירי, רסיסים וגז מדמיע. מאוחר יותר דווחו כלי תקשורת פלסטיניים על פצוע קשה נוסף מאש צה"ל ביציאה ממתחם הקבר.

בתום ביקורה של קבוצה של יהודים במתחם הקבר נפתחה שוב אש לעבר האוטובוס הממוגן שהסיע אותה. קליע פגע בשמשה של האוטובוס וגרם לנזק. לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully