וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים סמוך לקבר יוסף: אש נפתחה לעבר ג'יפ של צה"ל, צעיר פלסטיני נהרג

18.8.2022 / 23:18

פלסטינים ירו לעבר כלי רכב צה"לי ונגרם לו נזק; לאחר מכן, נפתחה אש לעבר אוטובוס ממוגן אזרחי, קליע פגע בשמשה ולא היו נפגעים. לא דווח על נפגעים בקרב כוחות הביטחון. על פי הסהר האדום, 17 פלסטינים נפצעו מירי, רסיסים וגז מדמיע

עימותים סמוך לקבר יוסף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי חוק זכויות יוצרים סעיף 27א'

עימותים פרצו אמש ונמשכו לאורך הלילה (חמישי) בין פלסטינים לכוחות הביטחון סמוך לקבר יוסף שבשכם. בחילופי הירי נהרג ואסים כליפה, צעיר בן 18 ממחנה הפליטים בלטה. במהלך התקרית נפתחה אש לעבר ג'יפ של צה"ל. לא דווח על נפגעים בקרב הלוחמים. על פי דיווח הסהר האדום, 17 פלסטינים נפצעו מירי, רסיסים וגז מדמיע. מאוחר יותר דווחו כלי תקשורת פלסטיניים על פצוע קשה נוסף מאש צה"ל ביציאה ממתחם הקבר.

בתום ביקורה של קבוצה של יהודים במתחם הקבר נפתחה שוב אש לעבר האוטובוס הממוגן שהסיע אותה. קליע פגע בשמשה של האוטובוס וגרם לנזק. לא היו נפגעים.

בד בבד ראש מועצת שומרון יוסי דגן ביקר בקבר יוסף יחד עם חברים ברשימת הליכוד לכנסת ה-25. "הכניסה הלילה לקבר יוסף היא אמירה חדה וברורה שאנחנו נמשיך להיכנס לקבר יוסף", מסר, "לא ניכנע לניסיונות לעצור את הנוכחות היהודית בקבר יוסף. דווקא עכשיו יש להגביר את הכניסות, כדי להעביר מסר ברור לאויבינו, לא ניכנע לטרור".

עימותים סמוך לקבר יוסף. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
אוטובוס ישראלי סמוך לקבר יוסף, הלילה/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר חיסלו כוחות ימ"מ וצה"ל בשכם מבוקש, פעיל הג'יהאד האסלאמי, איברהים אל נאבולסי בן ה-18. כוחות הביטחון ניסו לעצור את המחבל, שחולייתו חוסלה בפברואר האחרון, אך במקום התפתחו חילופי אש עם פלסטינים.

כוחות הביטחון ניסו לעצור את פעיל ארגון הטרור כבר בעבר, אך הוא חמק, ומאז התנהל אחריו מצוד. הלוחמים כיתרו את ביתו, השתמשו בשיטת "סיר לחץ", כדי להוציא אותו מהמבנה. בשיטה, הלוחמים מתחילים בכריזות למבוקשים להסגיר את עצמם, ואז מדרדרים את האמצעים שבהם משתמשים כדי להוציא את המבוקש מהמבנה. בתגובה, פתח המחבל באש לעבר כוחות הביטחון, וחמושים נוספים הגיעו לסייע לו. הכוחות השיבו בירי, וגם השתמשו בטילי כתף.

פעיל הג'יהאד האסלאמי ניצל ברגע האחרון מחיסול החוליה בפברואר האחרון. מאז הפך לגיבור ברשתות החברתיות וסחף אחריו לא מעט צעירים להתנגדות אלימה נגד צה"ל ואזרחים ישראלים. בעיני הצעירים הפלסטינים מצטייר המחבל כגיבור. לאחרונה השתתף בהלוויה של חמוש שנהרג מאש צה"ל לאור יום ונעלם ושוב. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הוא הוקלט אומר: "אני מכותר, אני לא נכנע, אני הולך להיות שהיד, אוהב את אמא שלי מאוד, תשמרו על המולדת אחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully