וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב שרוסס והמטען באופנוע: צה"ל הכריז מלחמה על גוב האריות, וראשי הקבוצה על הכוונת

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 14:43

החיסול המסתורי הלילה בשכם של אחד מראשי תא הטרור מצטרף לשורת מכות שספג בחודשים האחרונים. זה החל בפשיטה של כוח ימ"מ בלב הקסבה בפברואר, שבה נהרגו שלושה חברי חוליה, ונמשך עד להתנקשות באיברהים נבולסי, שהפך לסמל. המצוד אחרי יתר ראשי "גוב האריות" בעיצומו

פעיל ב"גוב האריות" נהרג מפיצוץ בשכם, 23 באוקטובר 2022/ללא קרדיט

כוח לוחמי ימ"מ שנסע כמסתערבים בחודש בפברואר השנה, הפתיע שלושה מחבלים, שהיו חלק מהתארגנות "גוב אריות" ונסעו ברכב בסמטאות בלב העיר שכם. הכוח ריסס את הרכב בעשרות כדורים לאור יום, הרג אותם, ומיהר להעלם מהשטח. יש מחלוקת אם כבר אז הם הגדירו את עצמם כ"גוב האריות" או לאחר מכן, אך הם היו חבריה המקוריים. הלילה חוסל עוד אחד מחבריה, בפיצוץ אופנוע ממולכד בעיר.

שלושת חברי ההתארגנות הראשונים שחוסלו היו מוחמד דחיל, אדהאם מברוכ ואשרך מבסלת. שעות בודדות לאחר מכן, התברר כי אחד מחברי החולייה שהייתה אחראית על ביצוע פיגועי ירי ועתידה לבצע פיגועים נוספים היה לא אחר מאשר איברהים נבולסי. נבולסי היה צעיר פלסטיני משכם, בעל עבר פלילי, שהטיל אימה על הקסבה בשכם. מאותו רגע הוא הפך להיות מבוקש בכיר והסתתר בתוך מחנה הפליטים בעיר ומעת לעת העלה סרטונים על פיגועי ירי לרשתות חברתיות והפך לפופולרי בקרב הצעירים הפלסטינים.

בחודש יולי חוסלו מחמד אל-עזיז ועבד א-רחמאן סבאח, שלפחות לפי הרשתות הפלסטיניות הוגדרו כחלק מגרעין ההקמה של התארגנות הטרור.

זירת החיסול של פעיל ב"גוב האריות" תאמר אל-כילאני בשכם 23 באוקטובר 2022. רויטרס
האופנוע השרוף אחרי הפיצוץ שבו נהרג כילאני בשכם, הבוקר/רויטרס

באוגוסט הצליח השב"כ לחשוף את מקום המסתור והוא חוסל יחד עם אסלאם סבוח, עוד פעיל בכיר בהתארגנות "גוב האריות". הסרטון שבו נראה נבולסי נמשך בכוח על ידי חברו סבוח במהלך קרב ירי עם חיילי צה"ל ומתעקש בכל זאת לירות למרות הסכנה הקרבה שיכתרו אותו, התפשט ברשתות החברתיות.

בהלווייתו כבר השתתפו פלסטינים רבים מהקסבה של שכם, בהם בכירי "גוב אריות" שהחליטו לצאת ממקום המסתור, להראות את פניהם ברבים כדי לזכות בתהילה. הבולט שבהם היה מסעב שתייה, שנשא את האלונקה של נבולסי. לא הרחק ממנו, עמד בכיר נוסף בהתארגנות, מחמוד אל-בנא. גורמים במערכת הביטחון טוענים כי בכיר נוסף, עודי אל-חוח, העדיף להישאר במקום המסתור.

המצוד אחר חברי ההתארגנות נמשך, ובסוף ספטמבר הצליח כוח של סיירת גולני לחסל את סאאד אל-כוני תוך כדי מארב מוצלח, ולפגוע בפעילים נוספים.

עוד בוואלה!

דיווחים פלסטינים: בכיר בגוב האריות נהרג בפיצוץ מסתורי בשכם

לכתבה המלאה
בווידאו: תיעוד חיסול שלושת המחבלים בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בשבועיים האחרונים התרחשו שני מהלכים שמטלטלים את ההתארגנות. הראשון הוא מעצרו של שתייה על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים, והעברתו לחקירה. פרט ללחץ שהפעילה מערכת הביטחון על הרשות לעצור את בכירי ההתארגנות, אחרת היא תיאלץ להיכנס ללב העיר שכם והקסבה כדי לחסל את הפעילים, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הבהירו כי ההתארגנות פוגעת במעמדם וביציבות האזורית. שתייה הובא בפני שופט להארכת מעצרו, וטען בפניו כי הפעילות שלו כוונה נגד צה"ל וישראל ולא נגד הרשות. השופט הורה לשחררו, אך מנגנוני הביטחון התנגדו ובשלב זה הוא עדיין עצור.

המהלך השני התרחש לפנות בוקר, כשחוסל תאמר כילאני בפיצוץ מסתורי בלב הקסבה של שכם, אזור שמוגדר כ"מרחב מוגן" עבור חברי ההתארגנות.

הפעילות העניפה של צה"ל, השב"כ ומג"ב נשאה פירות וצמצמה את היקף פיגועי הירי. לדברי גורמים במערכת הביטחון, "מדובר בלחץ כבד על חברי 'גוב האריות' החמושים. יש לא מעט סייענים. הם כבר מבינים ששום מקום לא בטוח. שכל רגע הם יכולים להיחשף ולכן הם מתנהלים כמו מבוקשים ולא ממהרים להראות בפומבי. מדובר באתגר מודיעיני גדול מאוד כי רוב הפיגועים שלהם מתבצעים בצורה ספונטנית".

ההצלחות המבצעיות של מערכת הביטחון הותירו בראש ההתארגנות את מחמוד אל-בנא ועודי אל חוח, שמוגדרים כמבוקשים בכירים ואחריהם מתנהל מצוד.

  • עוד באותו נושא:
  • שכם
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully