וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין המדויק, הכוח המסוערב והירי מטווח אפס: חיסול המחבלים בשכם - דקה אחרי דקה

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 18:05

שב"כ התחקה במשך שבועות אחר שלושת המחבלים שביצעו את שורת פיגועי הירי האחרונה. לאחר שמיקומם נודע, הוקפץ כוח של ימ"מ לאזור, ולאזור הגיעו רכבים מסוערבים נוספים. הלוחמים חסמו את רכב המחבלים עם מונית שירות, ירו לעברם עשרות כדורים - והרגו את שלושתם

בשבועות האחרונים החלו שב"כ וצה"ל להתחקות אחרי שלושת חברי חוליית הירי שזהותם הייתה ידועה לשב"כ. השלושה, אבראהים א-נאבלסי, אדהם מברוכ ומחמד א-דח'יל, חוסלו היום (שלישי) בתום מארב של כוחות הביטחון.

שלב ראשון: לאחר שהתברר כי השלושה חמושים בכמה רובים ותחמושת, הייתה הערכה כי ישיבו בירי נגד כל מי שינסה לעצור אותם. לכן, לשם כך, הוחלט לבחור למשימה במעגל הראשון צוות לוחמים מיומן של ימ"מ. במהלך הימים האחרונים המחבלים החליפו כלי רכב ונעו כמבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

שלב שני: לאחר שהתקבל מידע מודיעיני מדויק על ידי שב"כ על מקום הימצאם בלב העיר שכם, הוחלט להקפיץ אל המקום כוח מסוערב ראשוני וכוחות במעגל שני ושלישי למקרה של תגבור, חילוץ או הסתבכות במקרים נוספים.

אבראהים אל-נאבלסי,אדהם מברוכ
מחמד אל-דח'יל ,3 מחבלים חוסלו בשכם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
המחבלים שחוסלו: אבראהים א-נאבלסי, אדהם מברוכ ומחמד א-דח'יל/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שלב שלישי: כוח ימ"מ נכנס פנימה, בוצע זיהוי של הרכב, מעקב, ברגע שהיה אימות ודאי כי מדובר בשלושת המחבלים החמושים וזוהו רובים ברכב - הלוחמים נכנסו למוכנות לירי. במקביל, רכבים מסוערבים נוספים שהו באזור.

שלב רביעי: כשהם מסוערבים בתוך מונית שירות, חסמו הלוחמים את רכב המחבלים. בשלב זה, לא ברור אם המחבלים הצליחו לפתוח באש, אך לוחמי ימ"מ הגיבו בירי מסיבי לעבר הרכב והצליחו לפגוע בשלושת המחבלים החמושים, והרכב שבו נסעו נעצר. לפי דיווחים פלסטיניים, נורו כ-80 כדורים. אל המקום הגיעו תוך זמן קצר עוד כוחות מיוחדים נוספים על מדים שכיתרו את המרחב ובודדו את המקרה כדי לאסוף נשקים.

סיום האירוע: לאחר שהסתיים האירוע ולפני תחילת הפרות הסדר, התפנו הכוחות מהשטח. האירוע עדיין נמצא תחת תחקיר של אוגדת יו"ש.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully