וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם לבוש מדים תועד מסייע למתנחלים בעימותים עם פלסטינים

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 10:04

ארגון "יש דין" פרסם סרטון בו מתועד אדם לבוש מדים מסייע ומכווין מתנחל שזורק רימון הלם. מצה"ל נמסר כי לא מדובר בחייל אלא ברבש"ץ. ח"כ מוסי רז פנה במכתב לשר הביטחון: "אנחנו רואים אותם מצטרפים לאלימות באופן פעיל. זו בושה"

אדם לבוש מדים תועד מסייע למתנחלים בשומרון בהתפרעות נגד פלסטינים. 22 באוקטובר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארגון "יש דין" פרסם אתמול (שישי) בטוויטר סרטון בו מתועד אדם לבוש מדים משתף פעולה עם מתנחל, שזורק רימוני הלם בשומרון. מנכ"לית הארגון זיו שטהל כתבה על הסרטון: "חיילים ומתנחלים תוקפים יחד באדמות בורין. בתיעוד של תחקירן 'יש דין' רואים חייל מושיט רימון גז למתנחל ומראה לו לאן להשליך אותו. בטוחה שהנהלים יחודדו".

מגורמים צבאיים נמסר כי אותו אדם לבוש מדים המופיע בסרטון הינו רבש"ץ ולא לוחם צה"ל, וכי האירוע והתנהלות הרבש"ץ מתוחקרים. עוד נמסר, כי הדבר התרחש בעת חיכוך שהתפתח אתמול בין מתיישבים לפלסטינים בסמוך לכפר בורין שבשומרון, במהלכו הושלכו אבנים על ידי שני הצדדים. כוחות צה"ל הגיעו למקום בהמשך על מנת לפזר את החיכוך תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

אדם לבוש מדים תועד מסייע למתנחלים בשומרון בהתפרעות נגד פלסטינים. 22 באוקטובר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
מתוך תיעוד ההתפרעויות בשומרון/אתר רשמי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיבה למקרה ואמרה: "הזרוע הצבאית של בן גביר יוצאת במתקפה מאורגנת נגד חקלאים, עומד שם חייל ומסביר להם איך לזרוק רימונים. זה ארגון טרור לכל דבר. עוד 11 ימים הם עלולים להיות בשלטון. הם יבואו עם האבנים והרימונים שלהם לכל בית בישראל שיש בו ערבים, שמאלנים או להט"בים".

ח"כ מוסי רז ממרצ פנה במכתב רשמי לשר הביטחון לאחר צפייתו בסרטון וכתב, "לא רק שחיילי צה"ל נכשלים בתפקידם לעצור אלימות של מתנחלים, פעמים רבות מדי אנחנו רואים אותם מצטרפים לאלימות באופן פעיל. זו בושה. אני מצפה משר הביטחון לפעול ולהבהיר לחיילים ולציבור כולו את חומרת המעשים".

לפני כיומיים, מתנחלים תקפו לוחמי צה"ל באבנים וגז מדמיע ליד שכם ובאזור צומת תפוח. לפי צה"ל, לוחמי גדוד 202 של צנחנים שנקראו לטפל בהפרת סדר של יהודים תושבי האזור ליד חווארה, הותקפו על ידי האחרונים ושניים נפגעו. במקרה נוסף שני לוחמים הותקפו בגז מדמיע באזור צומת תפוח. בין הנפגעים היה גם מפקד גדוד 202 של הצנחנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully