וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים תקפו חיילים ליד שכם, מג"ד בצנחנים נפצע; כוכבי: "התנהגות עבריינית"

כוח של לוחמי צנחנים נקרא לאזור חווארה בעקבות התפרעות של יהודים והותקף באבנים וגז מדמיע. מפקד גדוד 202 ולוחם נוסף נפגעו. חשוד בתקיפה, חייל תושב השומרון, נעצר. הרמטכ"ל גינה: "נמצה את הדין עם העבריינים". בן גביר: "מגנה בכל תוקף, האחריות של גנץ"

מג"ד בצנחנים ו-3 חיילים נוספים הותקפו בגז על ידי מתנחלים ליד שכם. 20 באוקטובר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מתנחלים תקפו הלילה (חמישי) לוחמי צה"ל באבנים וגז מדמיע ליד שכם ובאזור צומת תפוח. לפי צה"ל, לוחמי גדוד 202 של צנחנים שנקראו לטפל בהפרת סדר של יהודים תושבי האזור ליד חווארה, הותקפו על ידי האחרונים ושניים נפגעו. במקרה נוסף שני לוחמים הותקפו בגז מדמיע באזור צומת תפוח. בין הנפגעים היה גם מפקד גדוד 202 של הצנחנים.

שעות לאחר המקרה המשטרה הודיעה כי חייל, תושב השומרון, נעצר בחשד למעורבות בתקיפת החיילים. בחקירתו טען החשוד כי הוא הגיע מהבסיס, נקלע לזירה והיה בדרכו לביתו, והוא הציג בפני החוקרים שני ימי מחלה שקיבל. לטענתו, "הוא לא הרים יד על אף חייל ועצר במקום בשל החסימה בכביש". מעצרו הוארך בבית משפט השלום בירושלים עד למחר.

נציג המשטרה אמר בדיון בהארכת מעצרו כי מדובר על אירוע הפרת סדר שהחל אתמול בכפר חאוורה. לדבריו, "כוח צה"ל שהיה בתוך הכפר בפעילות של מניעת חיכוך ופגיעה ברכוש פלסטיני, על רקע אירועים אחרונים שהיו בכפר, הבחין בכמה מתיישבים שגרמו נזק לרכוש פלסטיני, והצליח לבצע מעצר של אחד החשודים ולאחר מכן נתקל בהמון נוסף של מתיישבים שניסו לחלץ את אותו חשוד שנעצר".

הוא הוסיף כי "במסגרת הניסיונות הם תקפו את החיילים במקום על ידי ריסוס גז פלפל ודחיפות, ולבסוף הצליחו למלט ולשחרר את החשוד מידם של החיילים ולהימלט מהמקום יחד איתו. קיימים בתיק חומרים שונים המבססים חשד סביר נגד המשיב שלפנינו". הוא חשוד בתקיפת עובד ציבור, תקיפה סתם, אלימות כלפי חייל והפרעה לעובד ציבור.

מג"ד בצנחנים ו-3 חיילים נוספים הותקפו בגז על ידי מתנחלים ליד שכם. 20 באוקטובר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
ארבעה לוחמים רוססו בגז/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"פגיעה בלוחמי צה"ל על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות", נכתב בהודעת דובר צה"ל. "צה"ל מגנה בכל תוקף את האלימות שהופעלה כנגד הלוחמים. אלימות כנגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין".

הרמטכ"ל אביב כוכבי כינה את האירוע חמור ביותר, "המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר". עוד הוסיף כוכבי כי "אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה"ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה"ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע"י מתיישבים".

המקרה זכה לגינוי מכל קצוות הקשת הפוליטית, כשחלק מהפוליטיקאים תקפו את המתנחלים.

שר הביטחון בני גנץ אמר על המקרה: "‏אני מגנה את האלימות כלפי לוחמי צה"ל אתמול בשומרון. נפעל למיצוי הדין עם העבריינים שאינם מייצגים את ההתיישבות ופוגעים ביכולת לספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי האזור. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא ורוח גבית להמשיך לפעול ולבצע את משימתם המבצעית".

גם ראש הממשלה יאיר לפיד גינה את תקיפת הלוחמים ואמר כי "המתפרעים היהודים שתקפו הלילה באלימות את לוחמי צה"ל בחווארה הם עבריינים מסוכנים שיש להוקיע אותם ולמצות איתם הדין ללא היסוס ובמלוא החומרה. הם מסכנים את חיי הלוחמים שלנו והם פוגעים במדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נתניהו: "למצות את הדין עם הפורעים, אך לא להכתים ציבור שלם"

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו קרא למצות את הדין עם התוקפים. "אני מגנה בתוקף את האלימות נגד לוחמי צה"ל וקורא לכוחות הביטחון למצות את הדין עם הפורעים. אני גם מוחה על הניסיון להכתים ציבור גדול של מתיישבים בגלל מעשה פסול של בודדים. הרוב המוחלט של המתיישבים מכבדים את החוק, משרתים בצה"ל ומוקירים תודה עמוקה ללוחמינו שמגנים על כולנו".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר כי "אלימות נגד חיילי צה"ל היא פסולה תמיד, ואין לה מקום בשום מצב, אף פעם - ואני מגנה אותה בתוקף". עם זאת, הוא טען כי הודעת דובר צה"ל בדבר השתלשלות האירועים במקרה הייתה מטעה, שכן אותם מתנחלים הותקפו קודם לכן בידי פלסטינים.

"זוהי עוד עדות לפוליטיזציה שמנסה להכניס בני גנץ לצה"ל", אמר בן גביר. "גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון, מפקיר את חיילי צה"ל וכובל את ידיהם במאבק בטרור, ומפקיר את בטחונה של מדינת ישראל. האחריות רובצת על כתפיו".

"על גנץ להכריז על נוער הגבעות כארגון טרור"

עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת, תקף בחריפות את המתנחלים שתקפו את החיילים. "זו בושה וחוצפה של פחדנים שחצו קו אדום ומסכנים את ההתיישבות", אמר. "רעולי פנים שתועדו תוקפים מפקדים וחיילים הם פחדנים. אם היו גאים במעשיהם, היו פועלים בגלוי ובגאווה. תקיפת כוחות הביטחון הינן פעולות בהן נוקט האויב. אני מקווה מאד שלא מדובר ביהודים, ואם אכן יתברר שאלו יהודים, זו חוצפה ובושה להרים כך יד על אחינו".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה על התקיפה: "אל תקראו לזה 'אלימות מתנחלים' - מדובר בפעולות טרור, קוראת לשר הביטחון להכריז על נוער הגבעות כארגון טרור. מדובר פלנגות כהניסטיות שתוקפות את חיילי צה"ל. אלה אותם טרוריסטים חובשי כיפה שביצעו אתמול לינץ' בהגר גפן, אישה בת 70. טרוריסטים עם כיפה הם עדיין טרוריסטים. והגרזנים והמצ'טות, האבנים והסכינים שלהם מופנים כלפי חיילי צה"ל, כלפי אזרחיות ואזרחים. חפים מפשע - כלפי כל אחד ואחת מאיתנו".

גלאון אמרה את הדברים בהמשך לאירוע שבו נטען כי רעולי פנים תושבי התנחלויות תקפו את גפן בת ה-70 בעת שהלכה ללוות פלסטיני במסיק זיתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully