וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות הביטחונית: רחפן חמאס הופל בצפון רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 21:52

מצה"ל נמסר כי הרחפן הופל לפני שחצה את גדר הרצועה לכיוון ישראל, וכי היה במעקב על ידי הכוחות. נפילת הרחפן מגיעה אחרי תקופה של מתיחות בטחונית ביו"ש ובמזרח ירושלים, לאחר ששני לוחמים נהרגו בשבוע האחרון בפיגועי ירי

כוח צה״ל זיהה מוקדם יותר היום (ג'), רחפן בהפעלת ארגון הטרור חמאס שחצה למרחב המכשול בצפון רצועת עזה. 11 באוקטובר 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
רחפן צה"ל שנפל בצפון הרצועה/אתר רשמי, דובר צה"ל

כוחות צה"ל זיהו מוקדם יותר היום (שלישי) רחפן שהופעל על ידי ארגון חמאס. הרחפן אותר סמוך לגדר המכשול, בצפון רצועת עזה. הכוחות הפילו את הרחפן ולקחו בסמוך לגדר. מצה"ל נמסר כי הרחפן היה במעקב ולא חצה את גדר הרצועה לכיוון ישראל.

האירוע מגיע לאחר תקופה של התחממות ביטחונית, בעיקר באזורי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. מוקדם יותר היום, נהרג לוחם בסיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך בן 21, בפיגוע ירי סמוך לשבי שומרון.

חשד לפיגוע ירי, שבי שומרון, 11 באוקטובר 2022. נתנאל מלכותיה, TPS
זירת הפיגוע, יהודה ושומרון/TPS, נתנאל מלכותיה

מתחקיר צה"ל עולה כי המחבל ביצע ירי אל עבר החיילים מנשק אוטומטי, מרכב חולף ומטווח קצר. כמו כן, נמסר כי הכוח, שאבטח צעדה לקראת חג סוכות, לא השיב באש. כעת מנהלים כוחות הביטחון מצוד אחרי המחבל, שנמלט במכונית מהזירה. ארגון "גוב האריות" קיבל אחריות על הפיגוע, כפי שעשה בכמה מהפיגועים הפוקדים את אזור יהודה ושומרון בחודשים האחרונים.

ביום שבת בערב, נהרגה לוחמת נוספת בפיגוע. נועה לזר, בת ה-18 מבת חפר, לוחמת מעברים, נהרגה בפיגוע במחסום סמוך לשועפאט שבמזרח ירושלים. מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל יצא מהרכב וירה שמונה כדורים כשהלוחמים שוחחו, ואף אחד לא פיקח על מה שקורה במקום. המצוד אחרי המחבל שביצע את הפיגוע נמשך זה היום הרביעי ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully