וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות לדיקטטור": מהומות החיג'אב מבעירות את איראן

עודכן לאחרונה: 24.9.2022 / 18:54

על פי ארגוני זכויות אדם, לפחות 36 מפגינים נהרגו במחאות נגד המשטר בטהראן, שפרצו בעקבות מותה של הצעירה שנעצרה משום שחבשה חיג'אב ב"אופן מרושל". בתיעוד מההפגנות נראים עשרות מוחים קוראים נגד חמינאי וראיסי. מדיווחים מקומיים עולה כי יש שיבושים באינטרנט

איראן: מחאות החיג'אב נמשכות, ראיסי קורא להתעמת עם המפגינים/מערכת וואלה!

איראן ממשיכה לבעור גם היום (שבת), בעקבות מהומות החיג'אב, שפרצו בעקבות צעירה, מהסא אמיני, שנעצרה על ידי משטרת המוסר בגלל שלא חבשה את כיסוי הראש, ומתה במעצר. בתיעודים מההפגנות שהופצו ברשתות החברתיות ניתן לראות עשרות מוחים קוראים "מוות לדיקטטור", ובסרטון אחר רואים את המשטרה עוצרת את אחת המפגינות כשהיא לא עוטה חיג'אב.

אתמול אמר נשיא איראן איברהים ראיסי כי יש "להתעמת בנחישות" עם המפגינים במהומות שפרצו ברחבי המדינה. הרשויות פועלות זה מספר ימים כדי לדכא את ההתפרעויות של המפגינים. בינתיים, על פי נתונים של ארגוני זכויות אדם, 36 מפגינים נהרגו במחאות. עוד עולה מדיווחים מקומיים כי נרשמו שיבושים ברשתות הסלולר ובאינטרנט.

מדינות המערב גינו את איראן בעקבות מותה של הצעירה והדיווחים על הרג מפגינים, בזמן ששיחות הגרעין נמצאות במבוי סתום. ארצות הברית הטילה מוקדם יותר השבוע סנקציות חדשות על איראן, כולל על משטרת המוסר, שלטענתה אחראית להרג של אמיני ולהפרת זכויותיה של נשים איראניות רבות. וושינגטון הטילה עיצומים גם על שר המודיעין ועל מפקדי כוחות היבשה בצבא.

עוד בוואלה!

הזעם באיראן בעבע זמן רב. מותה של הצעירה גרם לו להתפוצץ

לכתבה המלאה
מפגין מחזיק כרזה נגד המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי לקראת נאום הנשיא איברהים ראיסי מחוץ למטה האו"ם בניו יורק, ארה"ב, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
מפגין בניו יורק נגד חמינאי/רויטרס

"יש להתעמת בנחישות עם אלה שמתנגדים לביטחון ולשלווה במדינה", אמר ראיסי. את הדברים מסר בשיחת תנחומים למשפחתו של סוכן ביטחון שנדקר למוות, ככל הנראה על ידי מפגינים. בעקבות ההפגנות הזהיר מפקד המשטרה של איראן, חוסיין אשטרי, כי "אלו שמעורבים בחבלה וביצירת חוסר ביטחון לפי הנחיות מחוץ למדינה צריכים לדעת שיטפלו בהם במשנה תוקף". עוד אמר כי "ביטחון האנשים הוא הקו האדום שלנו".

הצעירה, שבעקבות מותה פרצו המהומות באיראן, נעצרה על ידי משטרת המוסר באיראן לפני כשבוע וחצי, וזאת בשל עטיית חיג'אב "באופן מרושל". היא התמוטטה בתחנת המשטרה, נכנסה לקומה ומתה כעבור שלושה ימים בבית החולים. הרשויות טענו כי עברה התקף לב, אך לדברי משפחתה, לא היו לא בעיות רפואיות. כמו כן, אביה של אמיני טען כי היא סבלה מחבלות בזמן שהותה במעצר, ואמר כי הוא רואה במשטרה אחראית למותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully