וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת CNN כריסטיאן אמנפור ביטלה ריאיון עם ראיסי - אחרי שדרש שתכסה את ראשה

עודכן לאחרונה: 24.9.2022 / 14:09

המגישה הוותיקה הייתה אמורה לשוחח עם נשיא איראן, שהיה בניו יורק לרגל עצרת האו"ם, אך היא סירבה לתנאי שהציב: "נשים באיראן שורפות את החיג'אב שלהן, לא יכולתי להסכים"

בווידאו: הפגנות באיראן במחאה על מותה של הצעירה אמיני/תיעוד בטוויטר

כתבת רשת CNN כריסטיאן אמנפור אמרה היום (חמישי) כי היא ביטלה ריאיון מתוכנן שלה עם נשיא איראן איברהים ראיסי, בעקבות דרישתו שהיא תעטה כיסוי ראש בזמן שיחתם. ראיסי נמצא בניו יורק במסגרת העצרת הכללית של האו"ם, והמגישה הוותיקה אמרה כי הייתה חשיבות לריאיון עמו בזמן המחאות בארצו, שפרצו בעקבות מותה של צעירה כורדית במעצר של משטרת הדת.

"ההפגנות סוחפות את איראן ונשים שורפות את החיג'אב שלהן אחרי מותה בשבוע שעבר של מהסא אמיני, בעקבות מעצרה על ידי 'משטרת המוסר'", כתבה אמנפור בטוויטר. "לא יכולתי להסכים לתנאי חסר התקדים והלא צפוי הזה". לדבריה, היא תכננה לדבר על המהומות עם ראיסי, לריאיון ראשון שלו על אדמת ארצות הברית לאחר שהגיע לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם. "אחרי שבועות של תכנון ושמונה שעות של הקמת ציוד התרגום, התאורה והמצלמות, היינו מוכנים. אבל לא היה סימן לנשיא ראיסי".

כתבת CNN כריסטיאן אמנפור ממתינה באולפן ריק אחרי ביטול ריאיון עם נשיא איראן איברהים ראיסי, 21 בספטמבר 2022. חשבון הטוויטר של כריסטיאן אמנפור, צילום מסך
מחסה אמיני/צילום מסך, חשבון הטוויטר של כריסטיאן אמנפור

היא הוסיפה כי כעבור 40 דקות, אחד מיועציו של ראיסי אמר לה כי הנשיא הציע לה לעטות כיסוי ראש מאחר שמדובר בתקופה קדושה בלוח השנה המוסלמי. "סירבתי בנימוס. אנחנו בניו יורק, היכן שאין חוק או מסורת ביחס לכיסוי ראש. ציינתי שאף אחד מנשיאי איראן הקודמים ביקש זאת כשראיינתי אותם מחוץ לאיראן".

אמנפור, אחת הכתבות המוערכות ביותר בארצות הברית, אמרה כי יועצו של ראיסי הבהיר כי הריאיון לא יתקיים אם היא לא תעטה כיסוי ראש, משום שלדבריו זה "עניין של כבוד". הוא גם התייחס ל"מצב בתוך איראן", ברומזו להפגנות שסופן לא נראה באופק. "פעם נוספת, אמרתי שאני לא יכולה להסכים לתנאי חסר התקדים והלא צפוי הזה ואז הלכנו. הריאיון לא התקיים. בזמן שההפגנות באיראן נמשכות ואנשים נהרגים, זה היה יכול להיות רגע חשוב לשוחח עם ראיסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully