וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות נערכים לשנת הלימודים: "רק רוצים קצת יציבות"

עודכן לאחרונה: 3.9.2022 / 16:55

תום מכיתה י' מקווה לשנה יציבה יותר, עומר העולה לכיתה א' כבר מתרגשת לפגוש את החברים החדשים ודניאל מכיתה ג' התגעגע לשיעורי הספורט. שנת הלימודים תשפ"ג תיפתח מחר, ומיליוני ילדים ונערים יחזרו לספסל הלימודים. כמה מהם שיתפו את וואלה ברגשות לקראת החזרה לכיתות

בווידאו: חצי מיליון תלמידים שבים ללימודים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: רוני כנפו, יותם רונן

עומר העולה לכיתה א' כבר מתרגשת לפגוש את החברים החדשים, תום מכיתה י' מקווה לשנה יציבה יותר, דניאל מכיתה ג' התגעגע לשיעורי הספורט וטיכון כבר משתוקק לתרגל את העברית שלו לראשונה בכיתה בישראל. שנת הלימודים תשפ"ג תיפתח מחר (חמישי), ומיליוני ילדים ונערים ברחבי הארץ יחזרו לגנים, לבתי הספר היסודיים, לחטיבות הביניים ולתיכונים. כמה מאותם תלמידים שיתפו את וואלה ברגשות לקראת החזרה לשולחן הלימודים, שמגיעה בתום תשעה חודשי משא ומתן מתיש בין האוצר למורים וחודשיים של חופש גדול.

"אחרי שבשנתיים וקצת האחרונות חווינו אי יציבות בלימודים - מהקורונה ועד המבצעים הבטחוניים והאיומים בשביתה, אני מתרגשת להתחיל את השנה הראשונה שבתקווה תהיה יציבה ונורמלית", שיתפה תום שרצר בר, תלמידת כתה י' בבי"ס אליאנס בתל אביב. בר, סגן יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית ונציגה במועצה הארצית, אמרה גם כי היא "מקווה מאוד שאני ועוד המון נערים ונערות נוכל לקבל את היציבות המגיעה עם שגרת הלימודים".

עוד בוואלה!

מבחוץ נראה היה שהמורים עסוקים באיום השביתה. למעשה, הם חושבים רחוק הרבה יותר

לכתבה המלאה
תום שרצר בר, תלמידת כתה י'בבי"ס אליאנס בתל אביב, סיו״ר מועצת התלמידים והנוער העירונית ונציגה במועצה הארצית. באדיבות המצולמים
"מקווה שהשנה תהיה יציבה ונורמלית", תום שרצר בר/באדיבות המצולמים

טיכון ריאבוב, עולה חדש מרוסיה שייכנס מחר לראשונה לכיתת לימוד בישראל כשיגיע לכיתה א' בבית הספר תל חי בחיפה, שיתף ברגשות המעורבים. "הגעתי לישראל עם הרבה חששות. אבל עכשיו אחרי שהכרתי כבר את המנהלת וכמה מורים אני מחכה בהתרגשות להתחיל את הלימודים בבית הספר החדש שלי", אמר. "אפילו למדתי כבר מילה ראשונה בעברית והיא 'שלום'. אני רוצה מאוד ללמוד לדבר עברית, שאוכל להכיר חברים חדשים ולהצליח בלימודים".

טיכון ריאבוב, עולה חדש מרוסיה, תלמיד כתה א' בבי"ס תל חי בחיפה. דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
"רוצה ללמוד עברית כדי להכיר חברים ולהצליח בלימודים", טיכון ריאבוב/אתר רשמי, דוברות עיריית חיפה

עומר עמור, תלמידת כתה א' בבי"ס אבנר ברזני בטירת כרמל, סיפרה כיצד היא נערכת לשנה החדשה. "אני אחות בכורה והראשונה בבית שעולה לכיתה א', מתרגשת מאוד. יש לי המון חברים שיהיו איתי בכיתה ואני מחכה כבר להכיר את המורה שלי וחברים חדשים. אני אהיה תלמידה טובה, אכין שיעורי בית ואשתתף בשיעורים".

עומר עמור, תלמידת כתה א' בבי"ס אבנר ברזני בטירת כרמל. באדיבות המשפחה
"מחכה להכיר את המורה שלי וחברים חדשים", עומר עמור/באדיבות המשפחה

מיקה אלימלך מאשקלון, בעלת לקות ראייה הלומדת בגן אלי"ע ברחובות, אמרה כי היא מתרגשת לפתוח את שנת הלימודים בקבוצת הבוגרים של הגן. הכי היא מתרגשת לראות ולשמוע את הילה הגננת שלה שהחיבוק שלה גורם למיקה להבין שרואים אותה.

מיקה אלימלך מאשקלון, לומדת בגן אלי"ע ברחובות. באדיבות המשפחה
מתגעגעת לחיבוק של הגננת, מיקה אלימלך/באדיבות המשפחה

יוסי קריצ'בסקי, תלמיד כיתה ו' שסובל ממחלה נוירולוגית בשם דושן, לומד בבית הספר מעיינות חב"ד בבאר שבע. הוא איחל "לכל התלמידים בהצלחה ואני שמח שיש מעלית בבית הספר, ובזכותה אני יכול להגיע לכל מקום בשטח תלמוד תורה".

יוסי קריצ'בסקי, סובל ממחלה נוירולוגית בשם דושן, לומד בכיתה ו' בבי"ס מעיינות חב"ד בבאר שבע:. באדיבות המשפחה
"שמח שיש מעלית בבית הספר", יוסי קריצ'בסקי/באדיבות המשפחה

דניאל צינמן שעולה לכיתה ג' ספג לאחרונה אבידה גדולה שאחיו מתן נהרג בתאונת דרכים לפני חודש. מחר הוא יגיע לכיתתו בבית הספר אהל שילה בנים בשילה, ואמר כי הוא "מאוד שמח לחזור, התגעגעתי לחברים. אני אוהב את שיעור ספורט ושיעור תורה".

דניאל צינמן, עולה לכיתה ה', בב"ס אהל שילה בנים בשילה. באדיבות המשפחה
"אוהב את שיעורי ספורט ותורה", דניאל צינמן, עולה לכיתה ג'/באדיבות המשפחה

רומם בן ישראל, תלמיד כיתה ו' בבית הספר אחווה בדימונה, שיתף כי מדובר ביום מרגש עבורו. "כיף לי לדעת שאני הולך לבית ספר שכל הילדים של אנשי קהילת העבריים לומדים יחד, ובאים עם הלבוש האותנטי שלנו". בית הספר אחווה הוא בית ספר טבעוני של קהילת העבריים. בן ישראל איחל לפגוש השנה גם תלמידים שאינם מהקהילה. "אומנם הבית היא של קהילת העבריים מדימונה אבל רוב המורות הם ישראליות לא מהקהילה, לפעמים הייתי רוצה לראות גם תלמידים ישראלים אחרים בבית הספר, זה מאד מעניין אותי", שיתף.

רומם בן ישראל, תלמיד כיתה ו' בבי"ס אחווה בדימונה. באדיבות המצולמים
"כיף שקהילת העבריים לומדים יחד, ובאים עם הלבוש שלנו", רומם בן ישראל/באדיבות המצולמים

הבוקר הגיעו משרד האוצר והסתדרות המורים הודיעו להבנות עקרוניות על הסכם שכר חדש לעובדי ההוראה. במקביל, ארגון המורים העל-יסודיים הודיע שימנע את פתיחת הלימודים אך המדינה טרם נקטה צעדים בעניין.

לפי ההבנות, שכרם החודשי של מורים מתחילים יעלה ב-30% - מ-6,920 ל-9,000 שקלים. בנוסף, יינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. בנוסף, מנהלים יוכלו להעניק מענקים למורים מצטיינים שימונו לתפקידים מסוימים במוסד החינוכי, של עד אלף שקלים. עוד נקבע כי שכר המנהלים המתחילים יעלה ל-19 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully