וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נמנעה: האוצר וההסתדרות הגיעו להסכמות, הלימודים יפתחו מחר כסדרם

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 12:10

ההסכם בין הצדדים הושג יום לפני תחילת שנת הלימודים, זמן קצר לפני שבית הדין לעבודה היה אמור לדון בבקשת המדינה לצווי מניעה נגד שביתת המורים. בין ההסכמות שהושגו: תוספות שכר גדולות למורים לעומת ויתור על חופשות בימי האסרו חג, ושקט תעשייתי עד 2026

בווידאו: אין שביתה - המורים והאוצר הגיעו להסכמות וההכנות לחזרה ללימודים בעיצומן/צילום: ראובן קסטרו ודוברות משרד האוצר

הסתדרות המורים ומשרד האוצר הודיעו הבוקר (רביעי) שהגיעו להסכמות ביניהם, מה שמנע את השביתה בבתי הספר עם פתיחת שנת הלימודים מחר. ההסכמים הושגו זמן קצר לפני שבית הדין לעבודה היה אמור לדון בבקשת המדינה לצווי מניעה נגד השביתה. עיקרי ההסכמות נגעו לתוספות שכר גדולות למורים לעומת ויתור על חופשות בימי האסרו חג, ושקט תעשייתי עד 2026. יו"ר ארגון המורים רן ארז, שגם איים בשביתה בשבועיים האחרונים, טרם הסיר את האיום מצידו.

ההסכמות המרכזיות נגעו להעלאת שכרם של עובדי ההוראה, כשעובד הוראה מתחיל יקבל 9,000 שקלים ותוספת של 1,100 שקלים לכל הפחות. כמו כן יינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. כמו כן הועלה שכר המנהלים המתחילים ל-19,000 שקלים.

לגבי החופשות, הוחלט כי מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.

שר האוצר אביגדור ליברמן לאחר המו"מ הלילי עם האוצר לגבי שביתת והסכמי השכר של המורים, משרד האוצר, ירושלים, 31 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן במשרד האוצר, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד סוכם שיינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 1,000-400 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.

גמול חינוך לא יפחת מ-1,000 שקלים או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ- 1,100 שקלים או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ניהול גן לא יפחת מ-1,500 שקלים או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים, הגדלת גמול הייעוץ מ-12% ל-18%; הוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים; העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל-100% בהדרגה.

כמו כן סוכם על ייעול בהליך הפיטורים והארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים. הצצדים סיכמו על שקט ומיצוי ההסכם הנוכחי עד סוף שנת 2026.

יפה בן דויד לאחר המו"מ הלילי עם האוצר לגבי שביתת והסכמי השכר של המורים, משרד האוצר, ירושלים, 31 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בן דויד יוצאת מהדיון, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

"לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן הצלחנו להביא לשינויים עמוקים שלא נראו מעולם במערכת החינוך בישראל", אמר שר האוצר אביגדור ליברמן. "בראש ובראשונה, שונה העקרון מתגמול אך ורק על פי ותק לתגמול גם על מצוינות, השקעה והישגים. הצלחנו להביא לסנכרון ימי חופשה בין אלו של התלמידים לאלו של ההורים ומדובר בצעד ראשון בדרך לסנכרון עמוק יותר.

"ממחר, למנהלים תהיה גמישות ניהולית רחבה יותר שתתבטא בשימור עובדי הוראה איכותיים ומתוגמלים בהתאם", המשיך. "הצלחנו לצמצם באופן דרמטי את פערי השכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים באמצעות העלאה בעשרות אחוזים של שכר המורה המתחיל. אנחנו מסכמים תקופה מורכבת שבסופה אנחנו מעניקים ודאות להורים ולתלמידים לפחות לארבע השנים וחצי הקרובות".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לאחר המו"מ הלילי עם האוצר לגבי שביתת והסכמי השכר של המורים, משרד האוצר, ירושלים, 31 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שאשא-ביטון יוצאת ממשרד האוצר, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בירכה על ההסכם שהושג. "הצלחנו להגיע להסכם מיטבי שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים ויבטיח את היציבות לשנים הבאות. הסכם זה, לצד תהליכים מקצועיים שקידמנו בשנה האחרונה, יחזקו את מערכת החינוך ויציעדו אותה קדימה. מערכת חינוך חזקה, יציבה, עם עובדי הוראה איכותיים היא אינטרס של כולנו למען עתיד הילדים שלנו. אני רוצה להודות לשותפיי להסכמות החשובות, שר האוצר, מנכ"לית משרד החינוך, מזכ"לית הסתדרות המורים והממונה על השכר באוצר וכל צוותי המשא ומתן".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה על ההסכמים כי "אחרי מאבק ארוך הצלחנו להביא בשורה אמיתית לעובדי ההוראה, לשמר את תנאי ההעסקה שלהם ולשפר את שכרם לטובת מערכת החינוך. זה רק צעד ראשון שאנו מציינים בטיפול שורש שמערכת החינוך בישראל זקוקה לה".

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר לאחר המו"מ הלילי עם האוצר לגבי שביתת והסכמי השכר של המורים, משרד האוצר, ירושלים, 31 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על ההסכמות. "מברך את שר האוצר אביגדור ליברמן, את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ואת מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, על העבודה הקשה והגעה להסכם טוב שיחזק את מעמד המורה בישראל וישפר את רמת החינוך שמקבלים ילדי ישראל".

נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, שעתר אתמול נגד הסתדרות המורים, בירך על ההסכם עמם ואמר כי "אנו שמחים שההסכם שנחתם כולל את הנושאים המרכזיים עליהם נאבקנו, בהם התאמת ימי החופשות של המורים למשק, עידוד מצוינות וחיזוק המנהלים". לדבריו, בצעד זה נמנע נזק עצום "שיכול היה להיגרם למשק בהיקף של מיליארדי שקלים, כתוצאה משיתוק חלקי של כוח העבודה".

גם בהנהגת ההורים בירכו על ההסכם, אך ציינו כי "ברור לכל כי הסכם השכר אשר נחתם עם הסתדרות המורים אינו יורד לעומק הצורך בשינוי הדרוש לשיפור איכות החינוך במדינת ישראל ואינו נותן מענה למשבר המתמשך ולאסון החינוך המתרחש במדינת ישראל מזה שני עשורים". בנוסף הביעו את חששם מאיומי השביתה בתיכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully