וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשביתה בתיכונים? התפוצץ המו"מ בין האוצר לארגון המורים

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 12:48

שני הצדדים החליפו האשמות סביב חזרה מהסיכומים ביניהם, שבוע בלבד לפני 1 בספטמבר. במשרד האוצר טוענים כי רן ארז העלה לפתע דרישה להסכם שכר חדש של המורים ולהוסיף "שמן למדורה של הסתדרות המורים", ואילו האחרון אומר כי המו"מ מתנהל "כמו בבזאר טורקי"

מסע"ת בנושא החרפת המאבק נגד תכנית ביטול הבגרויות בהובלת יו״ר ארגון המורים רן ארז, 23 במאי 2022. ניב אהרונסון
מאשים את משרד האוצר בניסיון להביא לפיצוץ. יו"ר ארגון המורים רן ארז/ניב אהרונסון

המשא ומתן בין משרד האוצר לארגון המורים עלה היום (חמישי) על שרטון, שבוע בלבד לפני תחילת שנת הלימודים בתיכונים, ושני הצדדים מאשימים אלו את אלו באחריות להתפוצצות השיחות. זאת, במקביל, לקשיים במשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות המורים.

לטענת משרד האוצר, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, העלה במהלך פגישה שהתקיימה הבוקר דרישה לחתימה על הסכר שכר כולל, אחרי שבשבועות האחרונים סוכם על רפורמה בבגרויות ומעבר לחמישה ימי לימודים. "רק אתמול הוא אמר בקולו שהוא אינו מעוניין בחתימה על ההסכם כרגע, ווודאי שכיו"ר ארגון עובדים ותיק ומיומן, הוא יודע שאין אפשרות להגיע להסכם שכר כולל תוך שבוע", נמסר ממשרד האוצר. לכן לא ברורה לנו ההתנהלות הנ"ל שאין מטרתה אלא לפגוע בתלמידי ישראל ולהוסיף שמן למדורה של הסתדרות המורים".

במשרד האוצר אמרו כי "אם רן ארז מעוניין לחזור לשולחן המשא ומתן ולסגור את הנושאים שסוכמו עד כה, כפי שהודיע אתמול שבכוונתו לעשות, נציגי מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך ממתינים לשובו".

בווידאו: שר האוצר מאשים את המורים בניסיון לקחת את ההורים והתלמידים כבני ערובה/צילום: רוני כנפו

לטענת ארז, מי שחזר בו מהסיכומים הוא משרד האוצר, שאותו האשים בניהול משא ומתן "כמו בבזאר טורקי". לדבריו, לאחר ההסכמות שהושגו בין הצדדים, משרד האוצר "מעלה קושיות מן היקב ומן הגורן, על מנת להביא לפיצוץ". יו"ר ארגון המורים אמר כי המשרד סירב לחתום על הסכם קיבוצי הכולל רפורמה בבחינות הבגרות, כפי שסוכמה בין שרת החינוך וארגונו, ועל קיצור שבוע עבודה ועבודה מהבית כפי שסוכם עם משרד החינוך לאחר משא ומתן של חודשים.

"משרד האוצר אף סירב להתייחס ולהסכים לתיקון תנאי העבודה של המורים, נושאים שאינם עולים כסף כלל, ובסופו של דבר משרד האוצר סירב לנהל אתנו משא ומתן על שכר מורים בטענה שלא נותר מספיק זמן עד ספטמבר, למרות שנושאים אלה הועלו בפניו כבר מחודש פברואר ולמעשה לאורך כל חודשי הקיץ", תקף ארז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully