וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "לא אוהב איך שמדברים על מורים ותיקים"; ליברמן עקץ: "לא בקיא בפרטים"

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 19:57

ראש הממשלה מתח ביקורת על התנהלות משרד האוצר במו"מ, ואמר כי המורים הוותיקים "אינם נטל, אלא עמוד התווך". שר האוצר לא נותר חייב: "לכל מי שלא בקיא בפרטים - לפי ההצעה, כלל המורים, צעירים וותיקים, ייהנו מתוספות שכר". השיחות בין האוצר למורים נגמרו ללא התקדמות

בווידאו: לפיד במהלך פגישתו עם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, רן שי/מערכת וואלה

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן החליפו היום (שני) עקיצות סביב המשא ומתן התקוע עם הסתדרות המורים, כשבוע וחצי לפני 1 בספטמבר. לפיד אמר כי הוא "לא אוהב איך שמדברים על מורים ותיקים", בעוד שליברמן רמז כי הוא "לא בקיא בפרטים" מאחר שלפי ההצעה של משרד האוצר, כלל המורים ייהנו מתוספת שכר.

לפיד מתח ביקורת על משרד האוצר במהלך פגישה עם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי, ואמר כי "אני לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן הזה". לדבריו, "החברה הישראלית צריכה לשאת אותם על כפיים. הם לא נטל על המערכת הם עמוד התווך, הם אנשים שהקדישו את חייהם לחינוך. אין דבר יפה מזה".

בד בבד, הסתדרות המורים הנחתה שלא לקיים ימי היערכות ומפגשי היכרות, גם בחינוך המיוחד. עד כה המנהלים ועובדי ההוראה הונחו לא לערוך יום היערכות ומפגשים עם ההורים בכל מוסדות החינוך מלבד החינוך המיוחד, אך ההנחיה התרחבה.

שר הביטחון בני גנץ קרא לכנס את הממשלה לדיון דחוף כדי להביא לפתרון הסוגיה. "המשא ומתן מתנהל מזה חודשים, וטרם הושגו הסכמות", כתב. "ממשלת ישראל על כל חבריה מחויבת להעמיד את חינוך הילדים בראש סדר העדיפויות. אחריותנו כחברי הממשלה לדאוג לפתיחת שנת הלימודים תוך הבטחת מערכת חינוך איכותית ומקצועית".

היום התקיימה פגישה נוספת בין נציגי משרד האוצר להסתדרות המורים ומשרד החינוך, אך גם היא הסתיימה ללא תוצאות, והחשש מפני שביתה גובר.

מוקד המחלוקת העיקרי הוא שכר המורים הוותיקים - לפי הצעת האוצר הוא יעלה ב-400 שקלים החל מהשנה ה-15 במקצוע, כשהסתדרות המורים ומשרד החינוך דורשים לפחות אלף שקלים. בסוגיית המורים המתחילים, הפער נותר מאות שקלים בודדים - בין 9,000 בהצעה האחרונה של האוצר, ל-9,500 שלהם מסכימים משרד החינוך והסתדרות המורים.

מחלוקות נוספות נוגעות לחופשות של המורים. הצדדים מסכימים לתזוזה של ימי איסרו חג ולתוספת של ימים למסגרות הקיץ של הילדים, והדרך היא זו שמעכבת את יישור הקו. נושאים אחרים שטרם נפתרו בשיחות בין המשרדים הם התמריצים למורים מצטיינים, החוזים האישיים ושעות התקן ליועצות. בן דויד כבר הבהירה כי ללא שינוי כיוון בעמדת משרד האוצר, בתי הספר יישארו סגורים ב-1 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully