וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 שקלים לוותיקים: הפערים במו"מ בין האוצר למורים

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 12:34

תשעה ימים לפתיחת שנת הלימודים - והמשא ומתן בין הצדדים עדיין תקוע. אחרי חילופי ההאשמות בין ליברמן ללפיד, הורוביץ בביקורת על שר האוצר: "אמירות מופרכות". מה סכום התוספת שדורשים המורים, ולאילו סעיפים מתנגד האוצר?

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לעיצומי המורים הצפויים ומבהיר כי שכר המורים יעלה/מערכת וואלה!

המשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות המורים יימשך היום (שלישי), אחרי שלא הושגה התקדמות ממשית בין הצדדים מתחילת השבוע.

עיקרי המחלוקת הם סביב שכר המורים הוותיקים והמתחילים: באוצר מציעים תוספת של 400 שקלים למורים החל מהשנה ה-15 שלהם, בעוד שמשרד החינוך הציע 1,200 שקל לוותיקים ביותר.

ביחס לשכר המורים המתחילים, האוצר מציע 9,000 שקל, בעוד שהסתדרות המורים דורשת 9,500. הסתדרות המורים רוצה לראות העלאה משמעותית וטוענת כי הנוכחית פוגעת באופק הקידום של המורים.

לצד אלה, פערים נוספים שטרם נסגרו נוגעים למעבר לחמישה ימי לימוד, חוזים אישיים למורים ותוספות עבור תפקידים נוספים, ליועצות ולמורים מצטיינים.

כיתה. אבשלום ששוני, פלאש 90
כתה ריקה/פלאש 90, אבשלום ששוני

במשרד החינוך ובהסתדרות המורים מבהירים כי הצעת האוצר אינה מסתכמת בארבעה מיליארד שקלים. זאת, מאחר שחלק מהדרישות יובילו לחיסכון בתשלומים למורים. כך למשל, בסעיפים הנוגעים לשעות האם ושעות הגיל - את הגיל ממנו המורה יכולה להוריד בשעות הלימוד מבלי שתיפגע לה המשכורת האוצר רוצה להעלות, ואת גיל הילד שעד אליו אימהות יכולות לעשות אותו דבר הוא רוצה להוריד.

מבחינת החופשות הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר הסכימו על שינויים בימי איסרו חג, ל"ג בעומר, תענית אסתר ופסח וכן על תוספת ימים למסגרות הקיץ, אך לא הגיעו ליישור קו. במשרד החינוך טוענים כי האוצר חזר בו מההצעה הראשונית שהציג.

עוד בוואלה!

לפיד: "לא אוהב איך שמדברים על מורים ותיקים"; ליברמן עקץ: "לא בקיא בפרטים"

לכתבה המלאה
מסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה 05 בינואר 2022. ראובן קסטרו
"האוצר לא קובע איך יחולק הכסף". הורוביץ/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הצטרף היום לביקורת על שר האוצר אביגדור ליברמן, זאת בהמשך לחילופי ההאשמות בין האחרון לראש הממשלה יאיר לפיד בעניין המו"מ. "המדיניות הלאומית היא לא בסמכות פקידים באוצר, אלא בסמכות הממשלה", אמר הורוביץ.

"ואת הנושאים השונים צריכים לנהל המשרדים המקצועיים. האמירה של האוצר כלפי רה"מ והשרים 'לא להתערב', היא מופרכת. האוצר לא קובע איך יחולק הכסף. הוא ממונה רק על הביצוע, ולפי העודפים העצומים שצבר, גם בזה איננו מצטיין", תקף.

לפיד אמר אתמול כי הוא "לא אוהב איך שמדברים על מורים ותיקים", בעוד שליברמן רמז כי הוא "לא בקיא בפרטים" מאחר שלפי ההצעה של משרד האוצר, כלל המורים ייהנו מתוספת שכר.

לפיד מתח ביקורת על משרד האוצר במהלך פגישה עם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי, ואמר כי "אני לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן הזה". לדבריו, "החברה הישראלית צריכה לשאת אותם על כפיים. הם לא נטל על המערכת הם עמוד התווך, הם אנשים שהקדישו את חייהם לחינוך. אין דבר יפה מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully