וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים והאוצר מחליפים האשמות, ההורים מאבדים תקווה ששנת הלימודים תיפתח

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 22:09

חוסר הוודאות לקראת 1 בספטמבר משאיר את ההורים מתוסכלים. "שיכריזו על שביתה, אבל עכשיו, שנדע להתכונן", אמרה אם מרעננה. שאשא ביטון האשימה כי "מנסים לשסות בין ההורים למורים", והנהגת ההורים הגיבה בחריפות: "אמירה מסוכנת. צריך להפסיק לקחת אותנו בני ערובה"

הורים לילדים במערכת החינוך רואים בשבועות האחרונים את הקרבות סביב הסכם השכר של המורים, ומתחילים לאבד תקווה ששנת הלימודים תיפתח כסדרה. הקול הבולט שנשמע בנושא הוא זה שמובילה הנהגת ההורים הארצית - למורים מגיעים תנאים טובים יותר, אבל לא במחיר שביתה. לצדם, יש גם כאלה שדווקא מוכנים לתמוך במאבק, גם אם ההשלכות יהיו שהילדים יישארו בבית.

"שיגידו שיש שביתה ב-1 בספטמבר, אבל שיגידו עכשיו, שנדע להתכונן", מבקשת טל ליטני, אם לשלוש בנות מרעננה. "אני חושבת שלשים את הילדים וההורים כקלף מיקוח ולהשתמש בכוח נגדם זה ביזיון. זה לא הוגן לאף אחד. הילדים מחכים לשנת הלימודים, זה חלק חשוב מההתפתחות שלהם. אחרי חודשיים של חופש שבהם היה צריך למצוא סידור לילדים, מה שעלה הרבה מאוד כסף וימי חופשה, ללכת שוב אל הלא נודע, אל חיים של חוסר ודאות, פוגע מנטלית בכולם". היא מבהירה: "אין ספק ששכר המורים צריך לעלות, אבל זה לא יכול לבוא בניצול ועל גבם של ההורים והילדים. כל צד צריך לעשות את האקסטרה ולהגיע לפשרה".

טל ליטני. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"הילדים מחכים לשנת הלימודים". טל ליטני/אתר רשמי, באדיבות המצולמת
ענת כתר, אמא לתלמיד שעולה לי"א בתיכון אדם ואדמה, חצבה. באדיבות המצולמים
"צריך לתגמל את המורים כראוי". ענת כתר/באדיבות המצולמים

"צריך לתגמל את המורים כראוי", מצטרפת ענת כתר, אם לתלמיד שעולה לכיתה י"א בתיכון אדם ואדמה בחצבה. "אני בעד להעניק את המקסימום למורים ולמנהלים כדי שיוכלו להעניק את המקסימום לילדים. ברגע שלמנהל תהיה אוטונומיה הוא ישאף למצוינות ואז יגיעו מורים מצוינים ומחוייבים, ובעיקר שמחים וגאים במקום העבודה שלהם, וכפועל יוצא הורים ירצו שהילדים שלהם ילמדו בבית הספר הזה". לדבריה, "אני לא נכנסת למספרים, אבל אני מרגישה שהחינוך נדחק לפינה יותר משנה לשנה".

מלי ביצור פרנס, אם לשני ילדים מפתח תקווה, שמעה על הצעת משרד האוצר שהציג השר אביגדור ליברמן, ומבינה את ההתנגדות. "היא לא מטפלת במורים הוותיקים, שהם מהותיים, ולא מטפלת בבעיה ההולכת וגוברת בתחום הזה לאורך זמן. ההצעה לא תמשוך את הקהל הצעיר", היא טוענת. "אני חושבת שהמורים וההורים צריכים להיאבק. צריך להסתכל אסטרטגית קדימה, לחשוב על דור ההמשך. יש פה בעיית שורש אסטרטגית שכל השנה האחרונה התעלמו ממנה. ההורים צריכים לתמוך במקדמי העתיד של ילדינו".

עוד בוואלה!

"יריקה בפנים" או "הוגנת ומכובדת": מה המורים חושבים על הצעת משרד האוצר?

לכתבה המלאה
מלי ביצור פרנס, אמא לשני תלמידים מפתח תקווה,
מנכ"לית פירמת הייעוץ.  Tefen. q elite, אתר רשמי
"הצעת האוצר לא מטפלת במורים הוותיקים, שהם מהותיים". מלי ביצור פרנס/אתר רשמי, q elite

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון קראה היום להורים לאחד כוחות עם המורים במאבק, ולא לצאת נגדם. "התחושה היא שיש גורמים שמנסים לשסות בין ההורים למורים. זאת מציאות בלתי נסבלת, שהורים ייראו במורים את האויב שלהם ולהיפך. אנחנו לא אויבים אחד של השני. לכולנו אותו אינטרס", הדגישה בכנס של מרכז השלטון המקומי.

הנהגת ההורים הארצית הגיבה בחריפות. "אמירה כמו זו שנשמעה מכיוונה של שרת החינוך היא אמירה מסוכנת, לא נכונה ומסיתה את הדיון לאפיקים שאינם מביאים לשום מקום", תקפו. "הורי ישראל והנהגת ההורים הארצית מעריכים את מורי ומורות ישראל ולא רואים בהם אויבים", הוסיפו, אך הבהירו כי הם מעוניינים "לראות את הצדדים מגיעים להסכמות ומפסיקים לאלתר לקחת את הילדים שלנו ואותנו ההורים כבני ערובה".

לפי ההצעה של משרד האוצר, מורה מתחיל יקבל 9,000 שקלים בחודש, לפני תוספות על תפקידים, ואילו המורים הוותיקים ביותר יזכו בהעלאה של 400 שקלים. מזכ"לית הסתדרות המורים הבהירה כי לא תקבל אותה, בעיקר בגלל התוספת הנמוכה לדבריה לוותיקים. "נראה למישהו שאדם איכותי ייכנס למערכת כשאין אופק קידום?", אמרה, והודיעה כי במקרה שלא יגיעו להסכמות "יהיה כאוס גדול מאוד, שנת הלימודים לא תיפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully