וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא ביטון ויפה בן דויד נגד האוצר: לא רוצים להביא לסיום המשבר, גוררים רגליים

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 17:02

שרת החינוך תקפה בחריפות את משרד האוצר על המתווה שהציגו לשכר המורים, וקראה "להיות מגויסים כדי להביא הסכם שכר, אי אפשר להמשיך למתוח את העצבים של כל מדינת ישראל". מזכ"לית הסתדרות המורים עקצה את אנשי האוצר, "המשבר הענק הוא רק בגללם, אנחנו הפתרון והם הבעיה"

בווידאו: יפה בן דויד ושרת החינוך תוקפות את האוצר על ניהול המו"מ עם המורים/צילום: ניב אהרונסון

שרת החינוך שאשא-ביטון תקפה בחריפות היום (חמישי) את משרד האוצר ואמרה כי בשנה האחרונה היא, יחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי, "מנסים לצאת מהקופסה ולתת פתרונות יצירתיים" למשבר, "הגענו להסכמות עם ארגון המורים", והוסיפה כי "אנחנו מחכים להסכמת האוצר, מקווה שזה יהיה מאחורינו". היא קראה "להיות מגויסים כדי להביא הסכם שכר לפני 1 בספטמבר, אי אפשר להמשיך עם הדינמיקה של למתוח את העצבים של כל מדינת ישראל. הילדים הולכים לישון ב-31 באוגוסט ולא יודעים אם יקומו למערכת שנפתחת. מגיע להורים יותר שקט וודאות".

ברקע המשבר בשיחות בין משרד האוצר והסתדרות המורים והאיומים לא לפתוח את הלימודים ב-1 בספטמבר, כנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג של השלטון המקומי התקיים בגני תקווה. באירוע משתתפים יו"ר ארגון המורים רן ארז, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטראובר ויו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף. כמו כן, הגיעו הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש עיריית מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס ונוספים.

בכנס תוצג תוכנית העבודה של משרד החינוך לשנת הלימודים הקרובה והוא מתקיים יממה לאחר הצגת המתווה המשופר שגיבש משרד האוצר בניסיון לצמצם את מוקדי המחלוקת עם משרד החינוך והסתדרות המורים.

כנס הערכות לפתיחת שנת הלימודים- שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, חיים ביבס, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, גני תקווה, 18 באוגוסט 2022. ניב אהרונסון
"מגיע להורים יותר שקט וודאות". בן דויד, שאשא-ביטון וביבס/ניב אהרונסון

שאשא-ביטון ציינה כי אמש היא נפגשה עם שר האוצר אביגדור ליברמן וראש הממשלה יאיר לפיד, וכי היום ישבו מנכ"לית המשרד והממונה על השכר כדי להגיע להסכמות, "שנוכל לבוא עם הסכם שיאפשר לנו להסתכל על המורים ולהגיד שעשינו עבורם את הטוב ביותר", אמרה, "אנחנו לא רוצים פלסטר".

ממשרד האוצר נמסר כי הפגישה לא התקיימה ברוח עניינית ולא נרשמה התקדמות, וכי הצוותים ימשיכו להפגש גם בשבוע הבא. עוד הגיב משרד האוצר לדבריהן של שאשא ביטון ובן דויד ומסר כי "בזמן שצוות המשא ומתן של משרד האוצר נמצא בחדרי הישיבות עם צוותי המקצוע של השתיים - לא ברורה לנו האמירה המופרכת על כך שאיננו מעוניינים להגיע להסכם שכר". עוד הוסיפו כי "בהעדר תשובות ענייניות על ההצעה המפורטת והבהירה שהניח משרד האוצר, כנראה שיותר קל לתקוף באמצעות טענות חסרות טעם ובסיס".

היא הוסיפה לתקוף את האוצר, "די נדהמתי כששמעתי שהאוצר אמר אתמול לאחר הפגישה שההצעה שנתן זו ההצעה הסופית. מי שאומר את זה לא בטוח שבא בתום לב למפגש כדי לפתור את הדברים", טענה, "בטח כשמדברים על צווי מניעה במקום להשקיע אנרגיות בסיום המשבר. בכל זאת, הנחיתי את המנכ"לית להגיע גם היום בנפש חפצה ולתת הזדמנות להגיע להסכמות". שאשא-ביטון הביעה תקווה שמשרד החינוך "יפגוש בצד השני אנשים שרוצים אותו דבר ולא מונעים מאינטרסים לא ברורים לא לחתום על הסכם שכר ולגרור את כולנו לשביתה, גם עד 1 באוקטובר מבחינתם. לא אנחנו מעניינים אותם, לא ההורים ולא התלמידים".

יפה בן דוד. אתר רשמי, פלאש 90
"אנחנו הפתרון, הבעיה היא משרד האוצר". בן דויד/פלאש 90, אתר רשמי

רן ארז פנה לשאשא-ביטון, "התחלנו למשוך אחד לשני בשיערות והנה הגענו להסכמות". הוא קרא להעביר את הסמכויות לניהול מערכת החינוך מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. "הם יודעים מה הצרכים של התושבים והם ידעו לתת את הכלים והסמכויות כמו שעשו בקורונה", טען, "השלטון המקומי מנהל את התיכונים לכן אין כמעט בעיות. השלטון המקומי יודעים לעשות את העבודה טוב. אם ראשי הרשויות לא יתנו חינוך טוב התושבים יבואו ישירות אליהם".

ביבס הצטרף לדברים והדגיש, "המשבר בחינוך חייב להדאיג את כולנו. מדברים על השוואות ל-OECD, זה חירטוט, כשיש מאה אלף תלמידים בקרוואנים זה כישלון גדול של האוצר במדינת ישראל. נושא האיום בשביתה ירחף כתהליך שבו ניתן את הצ'אנס. אני מכיר את הדינמיקה, ימשכו את זה עד 31 באוגוסט והתלמידים יתחילו את השנה בטעם מר. אני קורא לראש הממשלה להצטרף ולנעול את הדברים. צריך לראות איך פותחים את שנת הלימודים בזמן".

חיים ביבס יושב ראש מרכז השלטון המקומי בכנס חינוך בגני תקווה. מערכת וואלה!, אתר רשמי
חיים ביבס יושב ראש מרכז השלטון המקומי בכנס חינוך בגני תקווה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

יפה בן דויד תקפה גם היא את אנשי האוצר, "אנחנו עומדות מול חבורת גברים שחושבים שהם יקבעו מה צריך להיות. במשך שמונה חודשים אנחנו יושבים במשא ומתן, פינינו את כל הזמן כדי לשבת עמם ולעשות הסכם שכר מיטבי. גררו רגליים במשך שמונה חודשים, דיברו על עקרונות. אמרתי להם אתם אנשי האוצר, אתם צריכים להביא את הכסף. במקום זאת אמרו אנחנו נקבע את המדיניות. היום, כשמערכת החינוך נמצאת במשבר ענק, זה רק בגללם".

היא טענה כי מערכת החינוך התריעה מפני המשבר "שהולך להיות מחסור גדול של גננות, מורים ומנהלים, והם אמרו אין מחסור, זה התפוצץ לכולם בפנים. אנחנו הפתרון, הבעיה היא משרד האוצר. להשתלח בציבור אנשי ההוראה ביקרים, להגיד שהם בריונים, זאת בושה וכלימה. לא אתן לאף גורם לדבר ככה על אנשי ההוראה". היא התריעה, "יהיה כאוס גדול מאוד, שנת הלימודים כפי שהיא היום לא תיפתח. אנחנו לא ניתן להם לעשות סיבוב ולשקר, לקחת מהמורים מה שמגיע להם. אנחנו לא פראיירים. נעשה הכול כדי ששנת הלימודים תיפתח. ניהלתי משאים ומתנים, מעולם לא הייתה התנהלות כזאת במשרד האוצר".

מאז הסיום הסוער של השנה האחרונה, אז החליטה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד על סגירת בתי הספר היסודיים והגנים, משרד האוצר וההסתדרות לא הצליחו לפרוץ את הדרך לסיכומים בשיחות על הסכם השכר החדש. בן דויד שבה והתריעה בשבועות האחרונים כי האפשרות שהלימודים לא יתקיימו גם ב-1 בספטמבר נמצאת על הפרק. כמו כן, במשך חודשיים הפגינה הסתדרות המורים מול מעון ראש הממשלה ברקע המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully