וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: יש ניסיון לקחת את ההורים והתלמידים כבני ערובה, הבריונות לא תעזור

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 15:15

שר האוצר תקף את האיומים של הסתדרות המורים להשבית את שנת הלימודים הקרובה: "אסור שהיא לא תיפתח". לפי ההצעה המשופרת, שכר המנהלים ומענק ההתמדה יעלו. בהסתדרות המורים לא התרצו: "הצעה מעורפלת ומביכה"

בווידאו: שר האוצר מאשים את המורים בניסיון לקחת את ההורים והתלמידים כבני ערובה/צילום: רוני כנפו

שר האוצר אביגדור ליברמן האשים היום (רביעי) את הסתדרות המורים ב"ניסיון לקחת את ההורים והתלמידים כבני ערובה", על רקע האיומים שלא לפתוח את שנת הלימודים הקרובה בשל המצב הקשה של מערכת החינוך. "הבריונות לא תעזור", אמר ליברמן, שהציג את המתווה החדש שגיבש משרדו. בהמשך היום הוא ייפגש עם ראש הממשלה יאיר לפיד, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר.

לפי המתווה המשופר שהציג משרד האוצר, מורים צעירים יקבלו משכורת מינימלית של כ-9,000 שקל, ומחנכים יקבלו 1,100 שקלים נוספים. בנוסף לכך, לפי ההצעה המשופרת, שכר מנהלים מתחילים יהיה 20 אלף, במקום 18 אלף, והתמריץ להתמדה יהיה 24 אלף, בהשוואה ל-18 אלף בהצעה הקודמת. כמו כן, היקף המשרה המינימלי יגדל ותהיה גמישות גדולה למנהל בפיטורי מורים.

"אסור ששנת הלימודים, אחרי שנתיים של קורונה, לא תיפתח", אמר ליברמן במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. "זה חשוב לתלמידים, להורים ולמורים עצמם. עד היום השתדלנו לנהל משא ומתן הרחק מהזרקורים ובעין התקשורת, ענייני מבלי להיגרר לפולמוס ציבורי או תקשורתי. אני חושב שהגענו לרגע שכבר אי אפשר למשוך. שמעתי וראיתי הצפה של הודעות שקריות והשמצות שאין להן מקום".

מסע"ת | שר האוצר, אביגדור ליברמן. משרד האוצר, ירושלים  17 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"מערכת החינוך קריטית לעתיד מדינת ישראל". ליברמן, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי ליברמן, המדיניות היא שלו, ולא של "הפקידים". "מערכת החינוך קריטית לעתיד מדינת ישראל ולילדינו, לנכדיי. זו פעם ראשונה מקום המדינה שתקציב החינוך גדול מכל תקציב אחר. לכן, אנו מתייחסים ברצינות ומצאתי את עצמי במצב של אין ברירה. נשים היום על השולחן את כל המתווה של משרד האוצר לעיני כל. אני חושב שנתנו הצעה צודקת, חכמה והוגנת. יש פה ניסיון לקחת את התלמידים כבני ערובה, לפוצץ ולבקש הרבה מעבר למה שאפשר להציע. זו גישה לא נכונה. התנהלות אלימה ובריונית לא תשתלם".

שקף של משרד האוצר בנושא חיזוק מעמד המורה. משרד האוצר, אתר רשמי
שקף של משרד האוצר בנושא חיזוק מעמד המורה/אתר רשמי, משרד האוצר

בהסתדרות המורים תקפו את המתווה "המעורפל" כלשונם, וטענו כי ההצעה "לא מוכרת לנו ולא הוצגה לנו במסגרת ישיבות המו"מ שהתקיימו כל השבוע. כנראה לא בכדי נמנע האוצר להעלות את ההצעה המביכה הזאת במו"מ איתנו". הם אף אמרו אמרו כי ההצעה "פוגעת עוד יותר בתנאי העסקתם של עובדי ההוראה", וקראו לרה"מ לפיד "להתערב אישית במשבר שמאיים להחריב את מערכת החינוך ולמנוע את השבתתה".

שקף של משרד האוצר | גמישות ניהולית. משרד האוצר, אתר רשמי
שקף של משרד האוצר | גמישות ניהולית/אתר רשמי, משרד האוצר

בארגון הגננות המחנכות והסייעות תקפו את ליברמן, "בשעה שבאוצר מאשרים העלת שכר לח"כים ללא כל התנגדות, הוא טוען כלפי עובדות ההוראה שהתנהגותן אלימה. כנראה שליברמן לא מכיר את החוק לפיו מחאה ושביתה עדיין חוקיות בישראל. התנהגותו של שר האוצר היא התנהגות אלימה ומבזה את אנשי החינוך ואסור שזה יעבור לסדר היום", קראו.

בהנהגת ההורים הארצית קראו לכל השותפים במו"מ "לגלות אחריות ולוותר על חלק מדרישותיהם לטובת עתיד הילדים ולטובת המדינה". עוד אמרו כי "תלמידי ישראל ומערכת החינוך מצויים כבר 3 שנים בשבר מתמשך והמדינה לא יכולה להרשות לעצמה שהדבר יימשך".

שקף של משרד האוצר | קידום מצוינות. משרד האוצר, אתר רשמי
שקף של משרד האוצר | קידום מצוינות/אתר רשמי, משרד האוצר
שקף של משרד האוצר 
חיזוק השדולה הניהולית. משרד האוצר, אתר רשמי
שקף של משרד האוצר חיזוק השדולה הניהולית/אתר רשמי, משרד האוצר

גם נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר הגיב להצהרתו של ליברמן ואמר כי "משרד האוצר הציע הסכם נדיב מאוד למורים - אין הצדקה לשביתה שתפגע במשק". לדברי תומר, "אמנם ההצעה אינה מושלמת ואינה כוללת התאמה מוחלטת של ימי החופשה של המורים לימי החופשה במשק, אבל היא מהווה צעד חשוב בכיוון הנכון. ההתאמה החלקית בין ימי החופשה של המורים לזו של המשק, תתרום לאיזון נכון יותר בין צרכי המורים לצרכי שוק העבודה ותוביל להעלאת פיריון העבודה במשק הישראלי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully