וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏משרד החינוך יאפשר לקצר את שבוע הילדים בגנים בשל המחסור בגננות

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 20:57

שבועיים לפני החזרה ללימודים, מנכ"לית המשרד עדכנה את מנהלי המחוזות כי במקרים חריגים, שבוע הלימודים בגני הילדים יקוצר ל-5 ימים והלימוד בחינוך המיוחד בכמעט שעתיים. משרד החינוך: "הופכים כל אבן כדי לתת מענים ראויים למחסור הקיים בעובדי הוראה"

לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
קיצור שבוע הלימודים בגנים יהיה מוצא אחרון/ראובן קסטרו

משרד החינוך יאשר במקרים חריגים לקצר את שבוע הלימודים בגני הילדים לחמישה ימים, זאת בשל המחסור החמור בגננות ובמורים. בנוסף לכך, יקוצרו במקרים חריגים גם שעות הלימוד בחינוך המיוחד בכמעט שעתיים ל-15:10. ההחלטה, שהתקבלה לקראת החזרה ללימודים בעוד כשבועיים, הועברה על ידי מנכ"לית משרד החינוך במכתבים למנהלי המחוזות.

לפי המכתב ששלחה המנכ"לית דלית שטראובר, קיצור שבוע הלימודים בגנים והשעות לחינוך המיוחד יאושר רק אחרי שיתר האפשרויות מוצו: העסקת גמלאים, הארכת שירות לעובדי הוראה שהגיעו לגיל פרישת חובה, הגדלת משרות של עובדי הוראה קיימים ואישור העסקתם של פרחי הוראה הנמצאים בשלבי ההכשרה להוראה, באישור המחוז.

משרד החינוך מסר בתגובה כי הוא "הופך כל אבן כדי לתת מענים ראויים למחסור הקיים בעובדי הוראה. לאור זאת, הוא נוקט בשורה של צעדים ופעולות, שעד עתה הובילו לצמצום המחסור מכ-6,000 לכ- 2,000 לשנה הקרובה. עם המשך הצעדים הוא צפוי להמשיך ולהצטמצם".

עוד נמסר כי "בשלב זה, המשרד נדרש לתת מענה נקודתי למקרים בהם לא נמצא כח האדם הנדרש במוסדות חינוך מסויימים. מענים אלה יינתנו במשורה ולאחר שמוצו כל האפשרויות כדי לא לפגוע בזכות הילדים לקבל שירותי חינוך ראויים".

יפה בן דוד: "פקידי האוצר מחפשים בייביסטר ולא אנשי חינוך"

המכתב של המנכ"לית נשלח על רקע האפשרות של שביתה שתמנע את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, והערב הפגינו מאות עובדי הוראה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה כי "המחסור באנשי חינוך אמור להדאיג את הציבור יותר מכל דבר אחר. הדוח שפרסם היום מחקר המידע של הכנסת מוכיח ותומך במה שאנו אומרים כבר חודשים ארוכים. 85% מהמנהלים דיווחו על מחסור באנשי צוות. זה בגלל שפקידי האוצר מחפשים בייביסטר ולא אנשי חינוך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת עובדי הוראה מול מעון רה"מ בירושלים 16 באוגוסט 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הפגנה של עובדי הוראה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי "מדינת ישראל נכשלה". לדבריו, "אחרי שנים של הזנחה מצד כל משרדי הממשלה, מערכת החינוך בישראל הגיעה למצב הקשה ביותר שידעה וההחלטה היום מעידה על כך הכי טוב. התרענו שוב ושוב ומשרדי החינוך והאוצר בחרו להתעלם, וכרגיל מי שישלם את המחיר הם הילדים וההורים. רגע לפני ששנת הלימודים תיפתח, הגיע הזמן שנציגי הממשלה ונציגי המורים יביאו פתרון אמיתי. המחיר שכולנו נשלם אם יוכרז מצב חירום במערכת החינוך הוא הרבה יותר גבוה ממה שנדרש לשלם עכשיו. נדרש פתרון מערכתי שיכלול את כל צוותי החינוך, מנהלי בתי ספר, מורים, גננות וסייעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully