וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתערב, השיחות עולות הילוך: האם המו"מ עם המורים יספיק להבשיל עד 1 בספטמבר?

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 23:57

רה"מ נפגש עם ליברמן ושאשא-ביטון כדי לנסות לקדם את השיחות על הסכם שכר המורים - ולמנוע שביתה בתחילת השנה. השיחה המשולשת התקיימה ברקע חילופי האשמות בין הצדדים על האחריות להימשכות המו"מ. "ש לנו את ההזדמנות לשפר ולייעל"

בווידאו: שרת החינות מתייחסת לעיצומי המורים/מערכת וואלה!

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (רביעי) עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר האוצר אביגדור ליברמן במטרה לקדם את המשא ומתן על הסכם השכר של המורים. אחרי הדיון שוחח עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. זאת ברקע המשבר בשיחות בין משרד האוצר והסתדרות המורים, המאיימים על פתיחת שנת הלימודים כמתוכנן. "מערכות נמדדות הכי טוב בסיטואציה של כאוס - וכעת יש לנו את ההזדמנות לשפר ולייעל את המערכת", אמר.

לאחר הפגישה כתב לפיד בטוויטר: "שוחחתי במהלך היום עם שרת החינוך, שעדכנה אותי על ההיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים ועל התקדמות המו"מ עם הסתדרות המורים. אתמול נפגשתי עם שר האוצר באותו נושא. שרי הממשלה ואני נחושים להגיע לפתרון בימים הקרובים".

רה"מ יאיר לפיד בדיון עם צמרת משרד החינוך, 17 באוגוסט 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד בדיון עם צמרת משרד החינוך, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

תחילה קיים לפיד דיון עם ליברמן ושאשא-ביטון בנוגע להתקדמות במו"מ מול הסתדרות המורים. בפגישה השתתפו מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר והממונה על השכר באוצר קובי בר נתן.

לאחר מכן, התקיים דיון מורחב על מוכנות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, עם שאשא-ביטון, וראשי משרד החינוך. בדיון ציינו גורמים ממשרד החינוך כי הדיון הינו הראשון מסוגו שמתקיים במעורבות ראש ממשלה.

עוד בוואלה!

"יריקה בפנים" או "הוגנת ומכובדת": מה המורים חושבים על הצעת משרד האוצר?

לכתבה המלאה
הפגנת עובדי הוראה מול מעון רה"מ בירושלים 16 באוגוסט 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הפגנת עובדי ההוראה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, אתמול/אתר רשמי, מערכת וואלה!

כמו כן, בדיון נערכה סקירת מהלכי מערכת החינוך בשנת הלימודים האחרונה, תשפ"ב. לפיד שיבח את עבודת אנשי החינוך והדגיש כי הם עוסקים בדבר "החשוב ביותר למען עתיד ילדינו". כמו כן, אמר כי כעת, התפקיד של כל הגורמים סביב השולחן, הוא לתקן את הפערים שנוצרו בשנתיים האחרונות במשרד החינוך, בעקבות משבר הקורונה. "מערכות נמדדות הכי טוב בסיטואציה של כאוס - וכעת יש לנו את ההזדמנות לשפר ולייעל את המערכת".

מאז הסיום הסוער של השנה האחרונה, אז החליטה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד על סגירת בתי הספר היסודיים והגנים, משרד האוצר וההסתדרות לא הצליחו לפרוץ את הדרך לסיכומים בשיחות על הסכם השכר החדש. בן דויד שבה והתריעה בשבועות האחרונים כי האפשרות שהלימודים לא יתקיימו גם ב-1 בספטמבר נמצאת על הפרק. כמו כן, במשך חודשיים הפגינה הסתדרות המורים מול מעון ראש הממשלה ברקע המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully