וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה טכנית או טעות אנוש? נסיבות התאונה הקטלנית בי-ם עדיין לא ברורות

עודכן לאחרונה: 12.8.2022 / 13:51

התאונה הקשה שאירעה בי-ם וגבתה את חייהן של ילדה בת 7, פעוטה בת 3 ואמה, בהיריון מתקדם, מגיעה בסמוך לשתי תאונות נוספות. הולך רגל בן 70 נדרס למוות בירושלים, ובחודש יולי אוטובוס התדרדר סמוך למודיעין

בווידאו: זירית תאונת הדרכים בירושלים/קרדיט: רוני כנפו, כבאות והצלה, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התאונה הקטלנית שאירעה אמש (חמישי) בירושלים וגבתה את חייהן של פעוטה בת 3, ילדה בת 7 ואישה כבת 30 בהיריון מתקדם היא האחרונה ברצף של תאונות אוטובוס קטלניות. יום לפני כן, אוטובוס של אגד דרס למוות הולך רגל כבן 70 בירושלים; ב-18 ביולי אוטובוס של אלקטרה אפיקים, שהכיל כ-40 בני אדם, התדרדר סמוך למודיעין ולמרבה המזל הנוסעים נפגעו קל בלבד.

שושנה גלושטיין, מורה מאופקים, ובנותיה חיה שרה וחנה, נהרגו לאחר שאוטובוס של אגד איבד שליטה והתנגש בחנות בשכונת רוממה שבירושלים.

עד ראיה שנכח במקום העיד כי הנהג לא היה באוטובוס בעת התאונה. "עברתי בתחנה ומישהו ביקש ממני לעזור לנהג כי יש לו תקלה באוטובוס", שחזר. "עזרתי לו לפרוק ציוד מתא המטען, ואז האוטובוס איבד שליטה ודהר לעבר התחנה במורד הרחוב". הוא סיפר כי נהג האוטובוס פתח בריצה וניסה להזהיר את העוברים והשבים. "הנהג צעק 'הרגתי אנשים'", אמר. גם בתיעודים ממצלמות האבטחה במקום ניתן לראות כי דלת האוטובוס הייתה פתוחה והנהג לא היה בו.

זירת תאונת הדרכים בירושלים 11 באוגוסט 2022. מד"א
תאונת הדרכים הקטלנית בירושלים, אמש/מד"א

הולך הרגל כבן ה-70 נהרג לאחר שנפגע מאוטובוס שאיבד שליטה, התנגש במעקה בטיחות ונעצר באתר בנייה ברחוב ירמיהו בירושלים. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע באיש פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. הנהג, כבן 40, נפצע קשה וחולץ מהאוטובוס על ידי הצוותים כשהוא בהכרה מעורפלת.

בתיעוד התאונה נראה האוטובוס סוטה לנתיב הנגדי, פוגע במעקה הבטיחות ופוגע בהולך הרגל שצעד על המדרכה המקבילה. הוא נעצר לאחר שהתנגש במבנה שנמצא בשלבי בנייה וכתוצאה מכך חלקו הקדמי נמעך. צוותי כיבוי והצלה הוזעקו למקום וחילצו את נהג האוטובוס - שנלכד בתוכו. הוא פונה לבית החולים כשהוא סובל מפציעות בבטן, ברגליים ובידיים.

מנכ"ל אגד אבי פרידמן כתב לעובדי אגד, "רצף של תאונות כפי שחווינו במהלך השבוע האחרון הוא חריג, קשה, ועצוב מאוד מאוד. כל אירוע נבחן לגופו על ידי רשויות החוק וככל שניתן גם על ידינו". הוא ציין כי הנחה להקים "צוות בחינה ולמידה פנימי של אירועי השבוע האחרון. אנחנו נלמד את הפרטים, נבין לעומק מה וכיצד ניתן לשפר ונעשה ככל שניתן על מנת שאירועים שכאלה לא יקרו".

האוטובוס שהיה מעורב בתאונה אמש הוא גם מתוצרת סין, ובשירות אגד. כבר לפני כשנתיים נהגי אוטובוס התריעו בשיחה עם וואלה על האיכות הירודה של אוטובוסים מתוצרת סין. בין היתר הזהירו מכך שלאוטובוסים יכולת מוגבלת להשלים פניות בכבישים הרריים או לעיתים במעגלי תנועה ללא צורך בתמרון שכולל נסיעה לאחור. כמו כן, הנהגים התריעו מפני בעיית שדה ראייה בצד ימין.

זירת תאונת דרכים בירושלים. 10 באוגוסט 2022. מד"א
זירת תאונת הדרכים הקטלנית בירושלים, רביעי/מד"א

בחודש יוני התפרסמו נתונים אודות תנאי העבודה של נהגי האוטובוס, מהם עולה כי בעוד שעובד ממוצע במשק בישראל עובד 144 שעות בחודש, משרה מלאה של נהג תחבורה ציבורית עומדת על 188 שעות. בשל המשכורת החציונית של הנהגים, שעומדת על 8,834 שקל, אלפי נהגים נדרשים לעבוד 280 ו-300 שעות בחודש על מנת להשתכר באופן העונה על יוקר המחיה בישראל.
___

הבהרה והתנצלות: בפרסום המקורי צוין בשגגה כי שני האוטובוסים הינם מתוצרת יוטונג ולא כך הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully