וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה במעצר החשוד בגרימת מותה של קצינת צה"ל: "אין צדק"

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 7:27

בנו של "פייסל הגדול", עורך הדין ראפע אסלאן, יורשה לצאת ממעצר הבית שלו פעמיים ביום ויוסר ממנו האזיק האלקטרוני. זאת, על רקע פסיקה תקדימית של בית המשפט העליון שמשנה את ההלכה המשפטית הנוגעת לעבירה של הפקרת פצוע. "אין אמון במערכת המשפט"

בווידאו: תיעוד של עו"ד ראפע אסלאן נכנס למכונית דקות לפני התאונה בה נהרגה עמית איטח/מצלמות אבטחה

עורך הדין ראפע אסלאן, החשוד בגרימת מוות ברשלנות של קצינת צה"ל, יורשה לצאת ממעצר הבית בו הוא נמצא פעמיים ביום ויוסר ממנו האזיק האלקטרוני - כך הורה שלשום (שני) בית המשפט המחוזי בחיפה.

לפי החלטתו של השופט ניצן סילמן, החל מהשבוע הבא אסלאן יוכל לצאת מביתו בליווי מפקח, לשלוש שעות בכל פעם. ההקלה בתנאי מעצרו מגיעה על רקע החלטה תקדימית של בית המשפט העליון מהחודש שעבר, לפיה במקרה של תאונה, אין להאשים בעבירת הפקרה אדם שלא שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה בזירה ומסר להם פרטים.

אסלאן, בנו של איש העסקים פייסל אסלאן, המכונה "פייסל הגדול", חשוד בגרימת מוות ברשלנות של הקצינה סרן עמית איטח ופציעתם של שני חיילי צה"ל מקיבוץ אילון בתאונת "פגע וברח" שהתרחשה בחודש פברואר. כחודש אחרי התאונה הקטלנית, הוא הסגיר עצמו למשטרה ולפני כשלושה חודשים הוא שוחרר למעצר בית.

עמית איטח ההרוגה בחשד לפגע וברח בגליל העליון. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"אין צדק". עמית איטח/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

ההחלטה התקדימית של העליון שהובילה להקלה בתנאי מעצרו של אסלאן נוגעת ליוסף כהן, תושב פתח תקווה בן 71. במרץ 2016 כהן היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית במהלכה נהרגה הילה מיכלי נחמן. הוא פגע בה תוך שעמדה בצד הכביש וחילצה את בני משפחתה ממכוניתם - שהייתה מעורבת בתאונת דרכים נוספת קודם לכן. כהן עצר בצד הכביש וחזר לאחור למקום התאונה.

הוא שוחח עם שני עדי ראייה, שהזמינו לזירה אמבולנס, אך לא הזדהה כנהג הפוגע. כהן נכח בזירה כשהגיעו למקום כוחות מד"א והמשטרה - אך עזב כשהחוקרים החלו לגבות עדויות. הוא נסע לסוכנות רכב שבבעלותו וניקה את מכוניתו במטרה להעלים ראיות ולשבש את מהלכי המשפט. לאחר מכן נסע לתחנת משטרה ודיווח על כך שרכב אחר פגע ברכבו בעת שנסע בכביש 6.

נכנס לרכב לבד, כמה דקות לפני התאונה. עו״ד ראפע אסלאן. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
"יוסר ממנו האזיק האלקטרוני". זירת התאונה בה נהרגה קצינת צה"ל/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה

מהחלטת בית המשפט עולה כי כהן עצר קרוב ככל האפשר למקום התאונה ושהה בזירה דקות לא מעטות בעת שכבר פעלו בה כוחות הצלה וביטחון. לא נטען כי הייתה עזרה כלשהי שהיה יכול להושיט לנפגעת והבסיס היחיד להרשעתו בעבירת ההפקרה הוא עזיבת הזירה בטרם דיווח לחוקרי המשטרה על המעורבות בתאונה.

עם זאת, לפי התקדים שקבע העליון, בעניין עבירת הפקרה במקרה של תאונה - החוק אינו מטיל על נהג חובה לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה ולמסור להם פרטים. "בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את עמדתנו כיוון שההלכה המשפטית בקשר לעבירה החמורה ביותר של הפקרת פצוע שונתה על ידי בית המשפט העליון", מסרו סנגוריו של אסלאן, עורך הדין שלומי שרון ומשה גלעד.

תמי איטח, אמה של עמית אמרה מנגד כי בתה לא מקבלת צדק. "נהג כזה הורג ופוצע, יושב בצד ואחיו לוקח את האשמה עליו, בורח לחודש - איך זה לא נקרא הפקרה?", מסרה. " אנחנו אזרחים נורמטיבים, שרק תורמים למדינה והמערכת מביאה אותנו למצב שאנחנו לא מבינים באיזו מדינה ובמדינה של מי אנחנו חיים. לי זה נמאס. איזה אמון יכול להיות לי במערכת המשפט? קודם הוא הפקיר אותה ועכשיו הפרקליטות מפקירה אותה. זה ממש צדיק ורע לו רשע וטוב לו ולצערי אין צדק בבית המשפט הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully