וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רקטות בשמי גוש דן והדרום; לפיד: נגלה אפס סובלנות כלפי הירי

עודכן לאחרונה: 6.8.2022 / 6:56

כמה שעות לאחר שצה"ל חיסל כמה מבכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה, בהם גם ראש הזרוע הצבאית תייסיר אל-ג'עברי, התרעות על שיגור רקטות נשמעו בראשון לציון ובבת ים, וכן ביישובי עוטף עזה, אשדוד, וגן יבנה. מטחים לעבר שדרות ויישובי העוטף לאורך הלילה. צה"ל תקף יעדי ג'יהאד

בווידאו: ראש הממשלה לפיד בפתח מבצע "עלות שחר" אומר שישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע סדר יום/צילום: לע"מ

מטח רקטות שוגר אמש (שישי) לעבר עוטף עזה, אשקלון ואזור השפלה, ורקטות בודדות שוגרו גם לבת ים ולראשון לציון. לא דווח על נפגעים. השיגור מגיע כתגובה מצד הג'יהאד הפלסטיני לתקיפה הנרחבת של צה"ל נגד יעדים של ארגון הטרור ברצועת עזה, כחלק ממבצע "עלות השחר". כחלק מהתקיפה נהרגו גם בכירים בארגון הטרור. זאת, לאחר ארבעה ימים של מתיחות וכוננות גבוהה בדרום, בעקבות מעצר בכיר של ארגון הטרור בשומרון.

צה"ל חידש את התקיפה ברצועת עזה ותקף אתרי ייצור אמצעי לחימה, מחסנים ועמדות ירי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. בהמשך תקף כלי טיס של צה"ל משגרי רקטות של הג'יהאד האסלאמי. צה"ל טוען כי מעמדות שיגור אלו נורו הלילה יותר מעשר רקטות לעבר ישראל. בתגובה נורו מטחים כבדים של עשרות רקטות לעבר שדרות. רוב הרקטות יורטו, למעט אחת שנפלה באתר בניה בשכונה לא מאוכלסת. נזק נגרם למקום. נזק קל נגרם גם בחצר בית בעיר, שנפגע מרסיס של טיל מיירט של כיפת ברזל.

גם הבוקר נמשך הירי לעבר יישובי העוטף, לאחר תקיפה נוספת של צה"ל ברצועה. במקביל, ביצעו כוחות הביטחון מעצרים של פעילי ג'יהאד אסלאמי בג'נין. הפלסטינים דיווחו כי אחד הפעילים שנעצר הוא בכיר בארגון, נאג'ח חבאיבה.

יירוטים מעל שמי שדרות/יניר יגנה
שיגור מטח רקטות מתוך רצועת עזה לכיוון ישראל  05 באוגוסט 2022. רויטרס
מטח רקטות, הערב/רויטרס

גם הבוקר נמשך הירי לעבר יישובי העוטף, לאחר תקיפה נוספת של צה"ל ברצועה. במקביל, ביצעו כוחות הביטחון מעצרים של פעילי ג'יהאד אסלאמי בג'נין. הפלסטינים דיווחו כי אחד הפעילים שנעצר הוא בכיר בארגון, נאג'ח חבאיבה.

בתוך כך, משרד הפנים הודיע הבוקר כי חופי חופי הים בראשון לציון אסורים לרחצה, לאחר הערכת המצב הבטחוני מול גורמי הצבא. בנוסף, סגורים לרחצה גם חופי אשקלון ואשדוד, חוף פלמחים, ניצנים וזיקים.

תקיפת משגר רקטות של ה'גיהאד האסלאמי בעזה 6.8.22/דובר צה"ל
טיל מיירט שנפל בחצר בית בשדרות
6.8.22. באדיבות המצולמים
רסיס שנפל בחצר בית בשדרות, הלילה/באדיבות המצולמים
מטח רקטות מעזה לעבר שדרות 6.8.22/יניר יגנה

במקביל למטח ובתום הערכת מצב ביטחונית בקריה, ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נשאו הצהרה. לפיד אמר כי "ההנחיה שקיבלו כוחות הביטחון הייתה חד משמעית: ישראל לא תעמוד מנגד כשמנסים לפגוע בתושביה. מדיניות הממשלה הזו היא אפס סובלנות לכל נסיון ירי - מכל סוג - שיוצא מעזה לעבר שטח ישראל".

רה"מ הוסיף, "לא נקבל שום אולטימטום על פעילות צה"ל וכוחות הביטחון גם בזירות אחרות. כל מי שצריך להיעצר - ייעצר. כל נסיון פגיעה באזרחים או בחיילים יענה ביד קשה". הוא ציין כי "ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה". הוא הוסיף, "ארגוני טרור לא יקבעו את סדר היום בעוטף, לא נקבל שום איום על התושבים".

שיגור מטח רקטות מתוך רצועת עזה לכיוון ישראל  05 באוגוסט 2022. רויטרס
מטח רקטות, הערב/רויטרס
נאג'ח חבאיבה פעיל הג'יהאד האסלאמי שנעצר בג'נין 6.8.22. -, אתר רשמי
נאג'ח חבאיבה, בכיר בג'יהאד האסלאמי שנעצר הלילה בג'נין/אתר רשמי, -

גנץ הצטרף לדבריו והוסיף כי "היעד שלנו אינו תושבי רצועת עזה, שהם כלי במשחק הקטלני של ארגוני הטרור. היעד שלנו אינם הפועלים שיוצאים לעבודה בישראל או החקלאים והסוחרים שמייצאים דרך מעבר כרם שלום ומבקשים להתפרנס בכבוד", וטען כי "מי שנושא באחריות להידרדרות, ופוגע פגיעה בכינון ישיר בכלכלה ובביטחון של תושבי עזה הם ראשי הג'יהאד האסלאמי".

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, אמר כי "ההסלמה בעזה מסוכנת מאוד". הוא קרא לשיגור הטילים להיפסק מיד ופנה לכל הצדדים "להימנע מהסלמה נוספת". "האירועים מסכנים את השיפור שהושג במצב בעזה בשנה האחרונה, המשאבים העולמיים מדולדלים ולא יהיה קל להשיג תמיכה כלכלית לשיקום של עזה כתוצאה ממלחמה נוספת". הוא הוסיף, "האו"ם נמצא בקשר עם כל הצדדים כדי למנוע הסלמה נוספת שעלולה להביא עמה השלכות הרסניות, במיוחד עבור אזרחים. כל הצדדים צריכים להתנהג באחריות כדי למנוע מזה להתרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully