וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף עזה נערכים ללילה במקלטים: "העיקר שצה"ל יעשה את העבודה"

עודכן לאחרונה: 5.8.2022 / 21:58

חלק מהתושבים בעוטף יצאו מהאזור בעקבות ההסלמה ברצועה, בעוד שאלו שנותרו נדרשים להישאר סמוך למרחבים מוגנים: "נמאס לנו להיות שחקני הגנה, הגיע הזמן שנהיה שחקני התקפה". בצל החשש להסלמה, עיריות במרכז הודיעו גם הן על פתיחת מקלטים

רחוב ריק בעיר שדרות על רקע המצב הביטחוני, 5 באוגוסט 2022. ללא קרדיט, אתר רשמי
רחוב ריק בשדרות, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט

חלק מהתושבים ביישובי עוטף עזה עזבו אחר הצהריים (שישי) את האזור עם תחילת מבצע "עלות השחר", הפעולה של צה"ל נגד הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בעוד שאחרים נערכים להעביר את הלילה במרחבים מוגנים.

בעקבות הכוננות מפני ירי רקטות, צה"ל הודיע לרשויות כי התושבים בעוטף עזה מתבקשים להישאר בסמוך למרחבים מוגנים ומקלטים. "אנחנו נעביר את השבת בממ"דים, העיקר שצה"ל יעשה את עבודתו. אנחנו מחזקים אותם, אבל מקווים שלא נחזור למצב הזה. את השבת הזאת נעביר בתוך המקלטים", אמרה מורן הילה מדמוני.

מעיין פולד, תושבת נתיב העשרה, סיפרה כי "יש אנשים שמתכוונים לצאת מהקיבוץ, חלק בחרו לצאת מראש וחלק יצאו בשעות הקרובות. הילדים וגם ההורים ישנו הלילה בממדים. יש תחושה שזה חוזר כמו במבצעים הקודמים. נמאס לנו להיות שחקני הגנה, הגיע הזמן שנהיה שחקני התקפה".

הנחיות לתושבי עוטף עזה. דובר צה"ל
הנחיות לתושבי עוטף עזה/דובר צה"ל

"טוב שצה"ל יצא במבצע, אסור לסגור את האזרחים אלא לטפל באיום", אמר שמעון אלחרט, תושב שדרות. "אנחנו ניתן גיבוי ונשב במקלטים כמה שצריך, העיקר שיגמרו את העבודה. אבל אנחנו למודי סבבים ויודעים שזה יחזור עוד שנה-עוד שנתיים".

"הילדים עזבו כבר הבוקר את שדרות לבני משפחה מחוץ לעיר בגלל החשש, ואחרי שלושה ימים של מתח העדפנו שיצאו משדרות", סיפר תושב נוסף משדרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שדרות ריקה מאנשים בפתיחת מבצע עלות השחר. יניב כליף, אתר רשמי
רחוב ריק בשדרות, היום/אתר רשמי, יניב כליף
שדרות ריקה מאנשים בפתיחת מבצע עלות השחר. יניב כליף, אתר רשמי
שדרות, היום/אתר רשמי, יניב כליף

תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב, שיבח את צה"ל על כך שלדבריו "נקט במדינות נכונה ואמיצה". "לא יכול שהם המחבלים יכתיבו חנו אם הרכבות יעבדו והכבישים יהיו פתוחים", אמר. הוא ביקש מהתושבים "לשמור על ההנחיות של צה"ל".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, מסר לתושביו כי "המוקד העירוני פועל בכוחות מתוגברים והצוותים שלנו פרוסים בשטח על מנת לספק לכם מענה מיידי לכל נושא וצורך". הוא קרא, "שמרו על עירנות גבוהה, הקפידו על הנחיות פיקוד העורף, המצורפות כאן, והיצמדו אליהן. ניסיון העבר מעיד כי הן מצילות חיים וזו המשימה החשובה ביותר שמוטלת עלינו בשעות אלו".

פתיחת מקלטים בעיר אשקלון 05 באוגוסט 2022. אלדד עובדיה, אתר רשמי
פתיחת מקלטים באשקלון/אתר רשמי, אלדד עובדיה
פתיחת מקלטים באשדוד. אבי רוקח, אתר רשמי
פתיחת מקלטים באשדוד/אתר רשמי, אבי רוקח

נוכח המצב מיוחד שהוכרז בעורף, הנמתח עד 80 ק"מ מהרצועה, יישובים נוספים עדכנו כי פתחו מקלטים בתחומיהם. כמו כן, דובר צה"ל אומר שאין התרעה לירי לעבר ת"א אולם נערכים לירי לעבר כל גוש דן. עיריות ובהן תל אביב, באר שבע, ראשון לציון, רמת גן, רעננה ורמת השרון עדכנו כי יקדימו את הנחיות פיקוד העורף, לפיהן עדיין יש להמשיך בשגרה - ויפתחו את המקלטים בערים.

בנוסף לכך, חופי אשקלון, אשדוד, חוף פלמחים וחופי זיקים וניצנים נאסרו לרחצה עד להודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully