וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחראי על התיאום עם חמאס": זהו בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל בעזה

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 6.8.2022 / 7:56

מבצע "עלות השחר" החל בסיכול תיסיר ג'עברי, ראש מחלקת המבצעים ומפקד הארגון בצפון הרצועה. הוא החליף בתפקידו את בהאא אבו אל-עטא שחוסל במבצע חגורה שחורה ב-2019. דו"צ: "הוא שהה בדירת מסתור, חיכינו להזדמנות הזו". בדיוק באותה דקה, חוסל גם מפקד מערך הנ"ט בארגון

בווידאו: צה"ל תוקף יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה/צילום: תיעוד ברשתות ערביות ודו"צ

תיסיר ג'עברי, ראש מחלקת המבצעים של הג'יהאד האסלאמי ומפקד הזרוע הצפונית בארגון, הוא הבכיר שחוסל היום (שישי) עם תחילתו של מבצע "עלות השחר" בעזה. ג'עברי בן ה-50 היה מחליפו של בהאא אבו אל-עטא, שחוסל על ידי צה"ל במבצע "חגורה שחורה" ב-2019.

החל מ-2007, אז חוסל מאג'ד חראזין, הוא מילא שורת תפקידים בכירים בארגון, ולאחר חיסול אבו אל-עטא קודם לתפקידו הנוכחי. ג'עברי היה אחראי על התיאום בין הג'יהאד האסלאמי לחמאס, והיה אמון על החלטות רבות. בין היתר גם הוציא לפועל פיגועים ושיגורי רקטות רבים, ואף היה אחראי לפגיעה ברכב שטח ישראלי בגבול הרצועה במהלך "שומר החומות", באירוע שבו ישראלי נפצע קל, כך לפי צה"ל.

תיסיר ג'עברי ובהאא אבו אל-עטא. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, מערכת וואלה!
תיסיר ג'עברי ובהאא אבו אל-עטא/מערכת וואלה!, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

"ג'עברי הכווין בשומר החומות ופיקד על מאות רקטות לשטח ישראל. חיכינו להזדמנות הזו ולמידע המודיעיני על מיקומו המדויק", אמר דובר צה"ל רן כוכב. "שבוע לפני המעצר של בכיר הארגון בג'נין בסאם א-סעדי, הייתה התרעה שקשורה בג'עברי, לפיה הם רוצים לעשות משהו 'מתחת לסף ההסלמה', בדגש על אזור צפון הרצועה ומערך הנ"ט".

לפי דובר צה"ל, ג'עברי בן ה-50 התגורר בדירת מסתור שכונת שג'עאיה. היום, אחרי מאמצים רבים, הצליחו גורמי המודיעין לעלות על הדירה שבה שהה ג'עברי, שבשבוע האחרון התנהג כמבוקש, מידר עצמו מאחרים ונהג בחשאיות מוחלטת.

תיסיר ג'עברי ובהאא אבו אל-עטא. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, מערכת וואלה!
תיסיר ג'עברי ובהאא אבו אל-עטא/מערכת וואלה!, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

במקביל לחיסולו, בדיוק באותה דקה, חוסל גם סגן מפקד מערך הנ"ט של הג'יהאד האסלאמי, עבדאללה קדום, ששתי חוליות עליהן פיקד היו בדרך לבצע פיגוע נ"ט. גם ראש מערך התצפיות בצפון הרצועה חוסל בתקיפה, שערכה פחות משלוש דקות.

בצה"ל טענו כי בנוסף לשניים אלו נהרגו בתקיפות 13 בכירים נוספים בארגון. לפי משרד הבריאות בעזה, שמונה בני אדם נהרגו עד כה, בהם ילדה בת חמש, ועוד 55 אנשים נפצעו.

בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בעזה, תיסיר ג'עברי ועבדאללה קדום. ללא, אתר רשמי
בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בעזה, תיסיר ג'עברי ועבדאללה קדום/אתר רשמי, ללא

מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, הבטיח שארגונו ינקום על התקיפה. "אין קווים אדומים בקרב הזה ותל אביב תיפול תחת מטחי הרקטות של ההתנגדות, כמו כל ערי ישראל", איים בריאיון מאיראן לערוץ הלבנוני אל-מיאדין.

בהאא אבו על עטא ותיסיר ג'עברי. סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים, מערכת וואלה!
בהאא אבו על עטא ותיסיר ג'עברי/מערכת וואלה!, סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים
יעד החיסול בג'יהאד האיסלמתי שפתח את מצבע עלות השחר. ללא, אתר רשמי
יעד החיסול בג'יהאד האיסלמתי שפתח את מבצע עלות השחר/אתר רשמי, ללא

עם תחילת התקיפות, צה"ל הכריז על מצב מיוחד בעורף והורה לתושבי עוטף עזה להישאר סמוך למרחבים מוגנים בשל החשש מירי רקטות. פיקוד העורף פרסם שורה של הנחיות לתושבים הנמצאים במרחק של כ-80 ק"מ מהרצועה. ההנחיות נוגעות בין היתר להגבלת התקהלויות בשטחים פתוחים, וכן מחייבות הימצאות סמוך למרחבים מוגנים. כמו כן, נקבע כי לא יתקיימו פעילויות חינוכיות.

בישראל הגבירו את הכוננות בימים האחרונים בעקבות ההערכות שהג'יהאד האסלאמי ינסה להוציא לפועל פיגועים בתגובה למעצר אחד ממנהיגיו בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully