וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' באוניברסיטה העברית: "חופשה בתשעה באב? מחליא"

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 21:47

המרצה עמירם גולדבלום מחה על החלטת ההנהלה לסגור את שעריה ביום הצום. "כניעה מבישה לדתיים, שמתיישבת היטב עם הגזענות המשתוללת בישראל", כתב. האוניברסיטה: "מכבדים את מועדי מגוון הדתות והמגזרים"

פרופ' באוניברסיטה העברית כינה היום (שני) את החלטת ההנהלה על חופשה בצום ט' באב "מחליאה". ההודעה על יום השבתון הופצה על ידי אגף משאבי האנוש באוניברסיטה במייל לעובדים. במייל חוזר, שהגיע גם ליתר הצוות, כתב פרופ' עמירם גולדבלום מהמחלקה לכימיה תרופתית וחומרי טבע
בבית הספר לרוקחות "לא יאומן - כניעה מבישה לדתיים ולדת היהודית במדינת ישראל".

גולדבלום הוסיף בחלופת המיילים כי הוא חשב שהאוניברסיטה "תנתקה מהדת והרבנים שקובעים את מהלכינו". "חשבתי גם שזו אוניברסיטה של יהודים וערבים בישראל. אינני זוכר שהאוניברסיטה סגורה בחג של מוסלמים או נוצרים", אמר גולדבלום, "אז אולי ראוי לשנות את שמה ל'אוניברסיטה היהודית'? זה מתיישב היטב עם הגזענות המשתוללת בישראל".

עמירם גולדבלום, פרופ' לכימיה מהאוניברסיטה העברית שבירושלים. פייסבוק, צילום מסך
"חשבתי שהאוניברסיטה תנתקה מהדת והרבנים", גולדבלום/צילום מסך, פייסבוק

עובד אחר באוניברסיטה השיב לטענות וכתב חזרה: "לידיעת פרופ' גולדבלום הנכבד, מאז שהגעתי לאוניברסיטה העברית לפני כמעט 30 שנה, צום ט' באב היה יום שבתון, ואני מניח שגם לפני כן".

זו אינה האמירה השנויה במחלוקת הראשונה של גולדבלום, שהצטרף לסגל האוניברסיטה ב-1979 והיה ממקימי תנועת "שלום עכשיו". ב-2015 כתב בפייסבוק כי המתנחלים הם "חיילי טרור" וטען שהדת היהודית "מחסלת את כולנו". בהמשך כתב גם כי "כל מתנחל הוא טרוריסט בהגדרה". ב-2020 כינה את אנשי ארגון אם תרצו "כלבים נאצים", והוסיף כי הוא "מתחייב לצלם כל חלאה של 'אם תרצו' בקמפוסים שבהם אני מסתובב, ואפרסם - ככל האפשר - עם שמות. שהמורים יידעו את מי אסור לקבל ללימודים מתקדמים". בעקבות אמירה זו ננזף על ידי האוניברסיטה העברית.

עוד בוואלה!

בטענה ששרו שירים לאומניים: סטודנטים שוטרים עיכבו סטודנטים באוניברסיטה העברית

לכתבה המלאה
הקמפוס של האוניברסיטה העברית. ויקיפדיה, אתר רשמי
כינה מתנחלים ״חיילי טרור" ואמר ש"היהדות מחסלת את כולנו", גולדבלום/אתר רשמי, ויקיפדיה

אלון שוורצר, ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו, אמר בתגובה לדבריו של גולדבלום כי ''כל מה שמריח לו כסממן אפילו מזערי ביותר ליהדות וציונות מוציא ממנו את התגובות המחליאות ביותר. בעבר כבר דרשנו ואף עתרנו לבית המשפט נגד שר החינוך והאוניברסיטה על מנת להעמיד לדין משמעתי את גולדבלום, אולם לצערנו העתירה לא התקבלה". עוטד הוסיף שוורצר כי "אם הוא נאמן לערכיו ואם ערכי היהדות והציונות מפריעים לו באמת, עליו להתפטר עוד היום מתפקידו".

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי היא "מכבדת את חגי ומועדי מגוון הדתות, העדות, המגזרים והמגדרים. יום תשעה באב הוא מרכיב משמעותי בזהות היהודית ולכן האוניברסיטה, משך כל השנים, נתנה יחס מיוחד ליום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully