וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קורס עם רוח רפאים": המרצה מת לפני שנתיים, הסטודנטים עדיין לומדים מהקלטותיו

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 20:49

קרוב ל-50 סטודנטים בקורס מבוא לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית לומדים מההקלטות של פרופ' רוני אלנבלום. מאז מותו, האוניברסיטה בחרה שלא למלא את מקומו של המרצה המוערך ולהסתפק בשעות פרונטליות נוספות עם מתרגלות ובסיורי שטח. "היינו בשוק שאין מרצה שיחליף אותו"

סטודנטים במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית בירושלים לומדים כבר שנתיים מהקלטות של מרצה שמת. בזמן שחלף האוניברסיטה בחרה שלא למלא את מקומו של המרצה המוערך, פרופ' רוני אלנבלום, ולהסתפק בשעות פרונטליות נוספות עם מתרגלות ובסיורי שטח.

הקורס המדובר הוא מבוא לגיאוגרפיה של ירושלים, קורס חובה לתלמידי שנה א', בו משתתפים קרוב ל-50 סטודנטים. בעוד שבשנה הראשונה למותו הבינו הסטודנטים את העיכוב במציאת מחליף, עתה הם כבר מתקשים לקבל את ההחלטה החריגה לפתוח סמסטר נוסף ללא מרצה מתפקד, ומספרים שהחלופה שמציעה האוניברסיטה אינה מספקת את הצרכים הלימודיים.

"המתווה שהוחלט הוא הקלטות של המרצה שנפטר, כמה מפגשים פרונטליים בודדים עם המתרגלות הדוקטורנטיות וחמישה סיורים. בהתחלה זה היה בזום ואנשים היו סבבה עם זה, וכשזה הגיע לשנתון שלנו זה הפך להיות סרטונים שעלינו לראות בזמן החופשי שלנו ומידי פעם לבוא לתרגולים הפרונטליים", סיפר אחד הסטודנטים בקורס.

פרופ' רוני אלנבלום, מרצה לגיאוגרפיה מת לפני שנתיים. הסטודנטים עדיין לומדים מהקלטותיו. ללא, צילום מסך
"שיאכלו את הדייסה שבישלו". קבוצת הוואטסאפ של הקורס/צילום מסך, ללא

על שאלת ההסכמה של המרצה לשימוש בהקלטותיו, ענה הסטודנט כי השיעורים הם חלק מפרויקט שנעשה להנגשת הרצאותיו לציבור. "הופתעתי שאין מרצה שהחליף אותו. זה מבאס שבחרו לעשות את זה ככה, היינו בשוק. לא האמנו שזה יגיע לזה. אנחנו מאוד אוהבים את המחלקה וחבל שלא מצאו פתרון אחר או יותר שעות עם המתרגלות", הוסיף. "האוניברסיטה אומרת שמדברים איתנו אחרי כל הרצאה וזה לא נכון. פוגשים את המתרגלות בערך ארבע פעמים. באנו כי אנחנו אוהבים את המקצוע, מבאס ומאכזב שזה מה שהאוניברסיטה עושה".

בשבוע שעבר פרסם אחד הסטודנטים פוסט בנושא בדף הפייסבוק "וידויים של האוניברסיטה העברית" (HUJI Confessions). "שיאכלו את הדייסה שבישלו If you ask me", הגיב סטודנט בקבוצת הוואטסאפ של הקורס, ומנגד אחד אחר ציין כי "אנשים רבים נפגעו מהפוסט ואין כוונה למצוא אשמים".

עוד בוואלה!

"הגעתי להוראה מתוך שליחות. ירקו לי בפרצוף": המורים נוטשים את מערכת החינוך

לכתבה המלאה
פרופ' רוני אלנבלום, מרצה לגיאוגרפיה מת לפני שנתיים. הסטודנטים עדיין לומדים מהקלטותיו. ללא, צילום מסך
"אין כוונה למצוא אשמים". קבוצת הוואטסאפ של הקורס/צילום מסך, ללא
פרופ' רוני אלנבלום, מרצה לגיאוגרפיה מת לפני שנתיים. הסטודנטים עדיין לומדים מהקלטותיו. ללא, צילום מסך
"היה מרצה מוערך". קבוצת הוואטסאפ של הקורס/צילום מסך, ללא

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי "מדובר בקורס חובה העוסק בהיסטוריה התרבותית של ירושלים. חלקו הארי של הקורס מבוסס על סיורים בעיר ועל שיח עם צוות מרצות מהחוג לגאוגרפיה. לפרופ' רוני אלנבלום שנפטר בפתאומיות לפני כשנתיים היה חותם משמעותי על תכני הקורס שהוקלטו טרם פטירתו. לאחר כל הרצאה מתוקשבת מתנהל דיון ושיח עם המתרגלות בקורס. יצוין כי ההחלטה להמשיך בפורמט הזה נבעה בין היתר משביעות הרצון הגבוהה של הסטודנטים להרצאות והתכנים המועברים על ידי פרופ' אלנבלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully