וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטענה ששרו שירים לאומניים: סטודנטים שוטרים עיכבו סטודנטים באוניברסיטה העברית

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 21:47

שני סטודנטים פלסטינים תושבי מזרח ירושלים שמעו ושרו שירים בערבית בקמפוס הר הצופים. הם הובאו לתחנת שלם בעיר, שם שהו שעות ארוכות ונחקרו בחשד ל"סכנה לשלום הציבור". בהמשך שוחררו בתנאים מגבילים. עורך דינם: "שרו שירי חתונות". המשטרה: השיר כלל מילות תמיכה בטרור

הקמפוס של האוניברסיטה העברית. ויקיפדיה, אתר רשמי
"טענו שהשירים לאומניים". האוניברסיטה העברית/אתר רשמי, ויקיפדיה

שני סטודנטים פלסטינים תושבי מזרח ירושלים עוכבו אתמול (ראשון) בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית לאחר ששמעו ושרו שירים בערבית. השניים, בני 19 ו-20, עוכבו על ידי סטודנטים שוטרים אחרים בקמפוס משום שלטענתם השירים ששרו היו לאומניים. בהמשך, הם הובאו לתחנת שלם בעיר, שם שהו שעות ארוכות ונחקרו בחשד ל"סכנה לשלום הציבור". לאחר מכן הם שוחררו בתנאים מגבילים והורחקו מהאוניברסיטה לשישה ימים.

"ברור מאוד שהקמפוס הוא מרחב שבו עובדי ביטחון האוניברסיטה אחראים על הביטחון ולא סטודנט שבמקרה שוטר", אמר יואב הר אבן, סטודנט שנה ג' באוניברסיטה. "שני הסטודנטים לומדים במכינה של האוניברסיטה העברית בהר הצופים. אותי כסטודנט זה מפחיד. אני נכנס לקמפוס ולא יודע אם אמצא את עצמי במעצר, ואם אני פלסטיני הסיכויים גדלים".

עוד הוסיף הר אבן כי "חופש הביטוי וחופש אקדמי מתבררות כמילים ריקות. האוניברסיטה מכירה את הסיפור מתחילתו ובוחרת לא להתערב". לטענתו, הסטודנט השוטר שעצר את השניים, משרת בעיר העתיקה והכיר את אחד מהם במסגרת תפקידו.

קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית, ירושלים. ShutterStock
"השיר כלל מילות תמיכה בטרור". קמפוס הר הצופים/ShutterStock

עו"ד נאסר עודה, שמייצג את הסטודנטים הפלסטינים אמר כי להבנתו אלו שרו שירי חינה וחתונות. "שמעו אותם שרים כשהיו בדרכם לכיתה ושוטרים שלומדים בתכנית בקמפוס החליטו לעכב אותם ולהזמין משטרה. הם נחקרו בעילה של סכנה לשלום הציבור לאחר ששרו שירים שהתפרש כי הם עם משמעות שלא תואמת את החוק", ציין.

במשטרה נטען כי השיר ששרו כלל מילות תמיכה במעשי טרור. "מדובר בשוטרים שלומדים במסגרת משטרתית באוניברסיטה העברית. הם עכבו את הסטודנטים בעמדת הביטחון שם המתינו עד להגעת ניידת משטרה שעיכבה אותם לחקירה בתחנה. בסיום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים", מסרו.

קמפוס הר הצופים. Creative Commons
"סכנה לשלום הציבור". קמפוס הר הצופים/Creative Commons

קרבות באוגדה

לאחר עיכוב השניים אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית פרסמה פוסט וכתבה כי "אנו מזכירים שאגף הבטחון פועל בקמפוס וזה תפקידו - להסדיר את הבטחון שלנו. ככל שיש סכנה כזו הם אלה שצריכים קודם כל להתערב ולא שיבוצעו מעצרים ללא סיבה מוצדקת בכתלי האוניברסיטה. אנו דורשים מרחב אוניברסיטאי שבו לא יכולים לעצור אותנו בכל רגע נתון על ביטויים שלנו ומרחב בטוח ככלל. לא זו האוניברסיטה שבאנו ללמוד בה".

לאחר לחץ מצד סטודנטים המזוהים עם הימין הפוליטי, הפוסט הורד והועברו שמות המתנגדים להורדתו בקבוצות הוואטספ של הסטודנטים בקמפוס.

יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית יובל ריבלין מסר כי אגודת הסטודנטים והסטודנטיות תמשיך לדאוג לזכויות של הסטודנטים בקמפוסים השונים ולקיום מרחב בטוח. "אנו שומעים את התגובות למקרה ולפרסומים. לאחר קבלת החלטות מושכלת נפעל אל מול האוניברסיטה על מנת לדאוג לכלל הסטודנטים והסטודנטיות בסיטואציה הזאת ובסיטואציות נוספות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully