וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס קליין: נתניהו ביקש מהמיליארדר פאקר לעצור תרומת מיליונים למרכז פרס

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 16:40

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה החקירה הנגדית של העוזרת האישית של אמנון מילצ'ן. הסנגור של נתניהו טען כי החשבוניות בתיק 1000 התקבלו באמצעות מצג שווא ואין לקבל אותן כראיות. קליין תיארה בילויים משותפים של פאקר עם יאיר נתניהו

בווידאו: משפט נתניהו: נמשכת חקירתה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן/מערכת וואלה!

החקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן ועדת מפתח בתיק 1000 (פרשת המתנות), נמשכה הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. מחר יהיה היום האחרון לחקירה הנגדית של קליין לפני פגרת בתי המשפט שתימשך עד ספטמבר.

בתיק 1000 בנימין נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי ירושלים, 18 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
החקירה נמשכת. קליין בביהמ"ש/פלאש 90, יונתן זינדל

בעדותה הראשית תיארה קליין את הדרישות לסיגרים, שמפניות ותכשיטים מצד בנימין ושרה נתניהו, ובחקירה הנגדית מנסה ההגנה להראות כי תיאורי ההיקפים של השמפניות והסיגרים היו מוגזמים, וכי קליין מונעת כביכול מרגשות נקם ומניעים זרים.

פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, ניסה לטעון כי היו יחסי קרבה בין מילצ'ן וקליין לבין הזוג נתניהו, וכי גם אם השניים לא הרגישו ככה - זו הייתה התחושה של ראש הממשלה לשעבר ורעייתו. בנוסף, חדד טען שהזוג נתניהו העניק מתנות לזוג מילצ'ן, למשל שרשרת זהב שנתנה שרה נתניהו לאמנדה מילצ'ן וחפצי יודאיקה שונים, אך לא גיבה את הטענה בראיות.

לאורך תקופת החקירות, קליין יוצגה על ידי עו"ד בועז בן צור, שמאז עבר לייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו. משום כך, הוא הוא אינו משתתף בדיונים הנוגעים לקליין.

לנתניהו עצמו מצפה שבוע עמוס מבחינה משפטית, ובנוסף לחקירתה הנגדית של קליין מחר, ביום חמישי הוא יעיד בפני ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון.

עוד בוואלה!

העוזרת של מילצ'ן העידה בתיק 1000: "פאקר אמר לא לחסוך בכלום לגבי מה שהזוג נתניהו מבקש"

לכתבה המלאה

הסנגור, עו"ד חדד, התמקד הבוקר בחשבוניות רכישת המשקאות האלכוהוליים והסיגרים שקליין מסרה למשטרה. קליין ביקשה בזמנו משרה שוחט, מנהלת החשבונות של מילצ'ן, לרכז לה את החשבוניות - ומסרה את הקלסרים לחוקר משטרה בחניון.

חדד שאל את קליין על כך שהיא שיקרה לשוחט בנוגע לסיבה לבקשת המסמכים, ואמרה לה שהיא צריכה את החשבוניות לצורך ספירת מלאי. "אמרת לגב' שוחט שארנון [מילצ'ן] ביקש את המסמכים, הגם שהוא לא ביקש את המסמכים". קליין הסבירה כי היא הונחתה לפעול כך על ידי עו"ד בן צור, שהיה אז עורך דינה וכיום מייצג את נתניהו.

חדד הציג עמוד ראשון מקלסר, בו נכתב כי המסמכים הוגשו לבקשת המשטרה, על אף שקליין היא זו שיזמה את מסירת המסמכים. "אתה מוזמן להעלות לדוכן העדים את עו"ד בעז בן צור", אמרה קליין. "הנוסח של מה אני מגישה וצריכה לכתוב תואם עם מר בן צור. כל קלסר שהבאתי למשטרה בן צור ראה. בן צור החזיק את הראש בין הידיים כשראה את (כמות) החומרים".

"עורך הדין שלך אמר לך לרשום בהתאם לבקשתכם. אמרת שהוא ייצג גם את פאקר?", שאל חדד, וקליין הסבירה שבהתחלה כן, ואחר כך היה זה עורך דין אחר, נתי שמחוני.

עו"ד עמית חדד  במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי ירושלים, 18 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
התמקד בחשבניות. עו"ד עמית חדד/פלאש 90, יונתן זינדל

חדד שאל אם קליין היא זו שסיפרה לפאקר על החקירה, והעדה הסבירה שהיא דיברה עם זאביק פלדמן, רואה החשבון שניהל את עסקיו של פאקר בישראל, עבור המימון של שכר הטירחה של בן צור. "נקראתי לעדות, פאקר הוא הקורבן, ארנון הוא אבי השיטה. למרות שאני עובדת אצל ארנון אמרתי את הדברים כי אני אמיתית וכנה", אמרה. "בסדר אתה יכול לפלבל בעיניים", הוסיפה ביחס להבעת הפנים של הסנגור. "בהתחלה קראו לי על פאקר".

"כשדיברתי עם עו"ד בעז בן צור, מספר ימים מועט אחרי העדות הראשונה שלי, לא יכולנו להגיד מילה לארנון או לפאקר. דיברתי עם זאב פלדמן שמייצג את פאקר בארץ, בשלב מאוחר כשנדרש לשלם חשבונית ראשונה, פנינו לפלדמן. גם פלדמן להבנתי כבר נחקר, נדרש לשלם. עם ארנון צריך לאשר כל חשבונית", אמרה.

חדד שאל את קליין איך היא לא שאלה את בן צור בנוגע להנחיות שלו. "גם לקוח שסומך על עורך הדין יכול לשאול שאלות", אמר. לאחר שגם השופטת, רבקה פרידמן-פלדמן, שאלה על כך, קליין ענתה כי לא שאלה את בן צור שאלות על ההנחיות.

חדד התקדם בחקירה. "בשום שלב לא שאלת את עצמך 'מה אני עושה', נפגשת חמש פעמים בעשרה ימים, בחניונים, כאילו שזו עסקה מפוקפקת. לא שאלת את עצמך ככה לא עובדת משטרה נורמלית, מה עם צווי חיפוש?", שאל. קליין השיבה בשלילה.

הסנגור: "אי אפשר לקבל את החשבוניות כראייה"

עו"ד חדד התנגד ל"מצג השווא" של קליין כלפי שוחט והספקים בהשגת החשבוניות, וטען כי יש לפסול את החשבוניות כראיות בתיק. "כך לא פועלת משטרה, מדובר בקבלת דבר במרמה תוך מצג שווא, ולכן אי אפשר לקבל אותם", טען.

עו"ד חדד הדגיש כי לקליין לא היתה זכות למסור את המסמכים. "הדס היא עוזרת אישית, לא יותר או פחות, היא חבה חובת נאמנות למעסיקים שלה, היא לא יכולה לפעול על דעת עצמה. כמובן שאם העדה פועלת על דעתה ופועלת מיוזמתה, יכול להיות שהדברים יותר מורכבים, מבחינתי היא פעלה כפי שהמשטרה הנחתה אותה וכפי שעורך הדין הנחה אותה, אבל האם המסמכים הושגו כדין? התשובה היא לא. משטרת ישראל לא יכולה להפעיל מישהו אחר, להציג מצג שווא לספקים ולמנהלת החשבונות. יש דרכים להשיג את המסמכים", טען.

"המשטרה יודעת שהיא לא מספרת לפאקר ומילצ'ן על החקירה, וגם אם המשטרה עוצמת את עיניה
יש פה מצג שווא שהוביל לקבלת המסמכים ביחס לסיטואציה שאסור שהיא תקרה. המחוקק יצר מסלול חוקי שקוראים לו צו חיפוש. מגישים בקשה לבית המשפט, מציגים את הנחיצות, בית המשפט מאשר רוב הזמן", הדגיש.

השופט עודד שחם ביקש להבין מה הבעיה במסירת המסמכים על ידי קליין. "אדם נחקר ומיוזמתו אומר: אתה יכול לראות את הנהלת החשבונות שלי?", הבהיר השופט.

"למה זה ברור שזו לא הסכמה מדעת? הלכת בן חיים קובעת שאתה--", השיב הסנגור לשופט לפני שנקטע על ידו. "אדוני יודע לומר משהו אינטלגנטי [על] איזה ייעוץ מילצ'ן קיבל? על פניו יכול להיות שזה עניין שכדאי לברר איתו, ואז תהיה לנו תמונה יותר טובה, ואז נדע אם המסקנה היא מדעת או לא מדעת", קבע השופט.

"העלתי בדעתי שאמירה כזו תעלה", ענה עו"ד חדד, "נראה מה הסעד. פאקר בוודאי לא נתן הסכמה, הוא לא נחקר באותו זמן". השופט שחם שאל אם כשפאר נחקר המסמכים "היו על השולחן", וחדד השיב בשלילה. "הוא נחקר בסוג של חקירה אחרת, נחקר באוסטרליה בהתאם לדין המקומי".

בשלב מסוים השופטת פרידמן פלדמן עצרה את הדיון ותהתה מדוע הוא הפסיק את העדות של קליין. עו"ד חדד הסביר כי "את הדיון הזה אני מסיים עוד שנייה. יש את עניין הצו מ-10 באוקטובר - הוא לא אמור לתפוס את המסמכים האלה בכלל - על מילצ'ן ופאקר. הצו של פאקר לא הוליד שום מסמך. הצווים מופנים לחברות, הגברת קליין אמרה שהמסמכים הגיעו כתוצאה מכך ששרה שוחט פנתה לספקים. את הצו של פאקר מימשו לפני שהדס הביאה בלילה את החשבוניות, לא נתפסה חשבונית אחת".

"אם יבואו מר מילצ'ן ופאקר ויגידו שאין להם התנגדות, אז למה כל הדיון הזה?", אמר לסנגור השופט משה בר-עם, "הטענות של אדוני שמורות לו". חדד התעקש: "לא השיגו את המסמכים האלו בדרך טבעית, אני חושב שעל זה כולנו מסכימים".

בשלב מסוים שאל השופט בר עם את הסנגור "מה אדוני מבקש?", והשופטת פרידמן פלדמן שאלה "ומה הקשר לעדה כרגע, שמחייב לעצור כרגע את החקירה של העדה ולדון בדברים שכבר דנו בהם?". חדד השיב כי הוא "מקבל" את ההערה.

התובע עו"ד אלון גילדין ביקש להגיב לטענות של חדד. "הועלו פה הרבה טענות שאין להן שום בסיס", טען גילדין. אך השופטת פרידמן פלדמן ביקשה לקצר את הדיון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן 17.11. באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית", מערכת וואלה! NEWS
"אבי השיטה" והנאשם. מילצ'ן ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית"

בהמשך, חדד הציג מזכר שחוקר משטרה תיעד בעקבות עדכון מקליין על הנסיעה ללונדון. "בעקבות שיחה שהדס קיימה לפני מספר חודשים עם ארנון מילצ'ן אודות היעלמותו של ג'יימס פאקר, השניים החליטו כי הדס תשלח לפאקר דואר אלקטרוני ובו תבקש להיפגש עם פאקר על מנת לברר עמו את עתידה התעסוקתי. פאקר הזמין את הדס להיפגש עמו בבורה בורה, אך לאחר שזו סירבה לטוס ליעד כה רחוק, השניים קבעו להיפגש בלונדון. ארנון המליץ להדס להגיע לפגישה הנ"ל יחד עם עורך דינו בועז בן צור, ואכן השניים המריאו יחדיו ללונדון", נכתב.

"ארנון מידי פעם דאג לוודא שפאקר ממשיך לשלם ושהוא לא מוכר את הבית", סיפרה קליין, "הוא דאג מטעמיו הוא שהמשכורת תהיה מחולקת בין שניהם". חדד ביקש לוודא אם קליין קיבלה עדיין בחודשים האלה שכר מפאקר, וזו השיבה כי ממשיכה לקבל ממנו שכר "עד היום".

התקשר אדם שהציג את את עצמו ככורש בר נור. מאוד נבהלתי"

עו"ד חדד הציג בפני קליין קטעים מחקירותיה במשטרה, בהם החוקר דני יופה מציע לה לדבר עם סנ"צ מומי משולם, ראש צוות החקירה, והם מתייחסים לכך שכך הם נוהגים בכל חקירה. "יש נוהל של גריסת מסמכים ויש נוהל שאומרים שלום למומי משולם", אמר חדד. הוא הציג קטע בו קליין מודה לחוקרים, ושאל אותה: "למה את מודה לחוקרים על הכל? חוקרים שחקרו את הבוס שלך לפני רגע על שוחד?".

קליין הסבירה כי היא הודתה לחוקרים על הטיפול בתלונתה על אדם שהתקשר אליה והתחזה לתנ"צ כורש בר נור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, כדי לדלות מידע על החקירה. "ראיתי שהם לוקחים את זה בשיא הרצינות. התקשר אליי בחור שהציג את עצמו ככורש ברנור ואמר: את יודעת שחתמנו על הסכם מדינה עם ארי הרו, אנחנו דואגים לארנון, אנחנו רוצים לדעת אם אפשר לסמוך על הבחור שלך. אמרתי איזה בחור? על מה אתה מדבר? אני מרגישה תודה שמישהו דואג לי. דיברו פעם אחת עם הבת שלי בבית. למחרת אני מדברת עם בחור ומאוד נבהלתי. עברתי תקופה קשה ולא פשוטה, אמרתי לו או שאתה עיתונאי ואם אתה כורש, מראש אני מבקשת סליחה, תזמן אותי אליך בחקירה באזהרה".

"ארנון [מילצ'ן] ובועז [בן צור] אמרו לי (אחרי החקירה של מילצ'ן, י.פ) תצפי לשיחה עם כורש. אמרתי להם שיבדקו איתך. אני מודה להם על זה שהם לקחו ברצינות את הנושא הזה, לימים הובהר שזה איזה עציר מכלא שישב ועשה את זה. ביקשתי מבועז לבדוק את זה", הוסיפה.

ג'יימס פאקר. ShutterStock
המיליארדר ג'יימס פאקר/ShutterStock

לאחר ההפסקה הודיעו השופטים כי הם מקבלים את התנגדות הפרקליטות לחקירה של חדד בנושא השכר שקיבלה מפאקר.

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע להרגלי האירוח של מילצ'ן. "בחקירה הוא סיפר שהוא סיגל לעצמו אורח חיים של הוליווד, הבית תמיד היה מלא ביין וסיגרים. האמת שגם לחוקרים כי הוא הציע גם להם. גם בבית ינאי זה אותו דבר?", שאת את העדה.

"כן. יש קופסה לאורחים", השיבה קליין. היא הסבירה כי "כמובן שאנחנו מארחים ברוחב לב", והזכירה שמפניה, וגם טקילה, גראפה וסיגרים. "באים ומתארחים אצלנו בבריכה, בבית שפונה לים, יש שפית שמבשלת", אמרה.

עו"ד חדד שאל את קליין אם מילצ'ן "הקפיד" שיהיו תמיד שמפניות וסיגרים גם בבית בקיסריה וגם בלוס אנג'לס, אך קליין הבהירה שהיא לא יודעת מה נעשה בביתו של איש העסקים בלוס אנג'לס, וכי הייתה שם פעם אחת בלבד, "כשנסעתי עם בן צור לעדות הראשונה".

חדד המשיך לצטט מהחקירה של מילצ'ן. "ארנון אומר לחוקר שהוא ישתגע אם הוא יראה את כמויות השמפניות והסיגרים שיש לו. את אומרת שאתם מארחים ביד רחבה, כל אחד ומה שהוא אוהב. תראי מה מילצ'ן אומר על סיגרים: שהוא נותן לעובדים שלו במתנה", אמר הסנגור. "בסדר", השיבה קליין.

חדד ציטט מהחקירה של מילצ'ן על הבית בבית ינאי: "יש מקום ליין וסיגרים. מילצ'ן אומר שתמיד יש יין וסיגרים ושמפניות, ושיש סיגרים לאורחים? בין שני סיגרים לקופסה. את לא יכולה לשלול את מה שהוא אומר?". קליין השיבה: "כן. אני יודעת מה אני קונה ולמי זה הולך ולמה שאני מכירה".

"אולי משם נובעת הטעות שלך, התדירות, כל כמה זמן אתם קונים", אמר הסנגור, "מילצ'ן אומר שהוא נותן לחברים בין שני סיגרים לקופסה. את לא יודעת מה הוא נותן בפגישה".

"אני לא בפגישה אבל הוא אומר לי אחר כך כמה סיגרים כדי לקנות חדשים. ארנון, בגלל שעות השינה והטיסות שלו, אנשים מגיעים אלינו - בבוקר עד הצהריים אין בכלל אורחים בשבתות כשארנון בארץ, כשהוא לא היה נוסע לאמא שלו זכרונה לברכה. כשיש אורחים בבית אני מגיעה", אמרה קליין.

"מילצ'ן חילק סיגרים?", שאל חדד. קליין ענתה: "לא מכירה ולא יכולה לשלול".

"גם יונתן חסון [הנהג של מילצ'ן - י.פ] מספר בחקירות שלו שתמיד היה בבית של מילצ'ן מאפרה ומצית בשביל אורחים", אמר חדד. קליין השיבה: "אני מניחה שהוא אומר אמת, אבל תשאל אותו". הסנגור המשיך: "הוא מספר שבחדר הפגישות יש מאפרה".

"בטח, מר נתניהו מתארח בחדר הפגישות ומעשן", השיבה קליין.

כשחדד שאל אם לשיטתה מילצ'ן העניק סיגרים רק לנתניהו, העדה השיבה בחיוב.

"פאקר היה יוצא למועדונים עם יאיר נתניהו"

חדד חקר את קליין בנוגע להרגלי השימוש של מילצ'ן בסיגרים. ושאל אותה על טקס הענקת מפעל חיים למילצ'ן בהוליווד בשנת 2008. קליין סיפרה על הטקס: "יאיר לפיד הנחה אותו. ארנון אהב אותו, יאיר עבד אצל ארנון בארצות הברית, לא לאורך זמן. ארנון היה גאה בערב הזה".

חדד הקרין קטע מהטקס, בו מגיש הפרס פיטר צ'רני העניק למילצ'ן סיגר מול כולם, ואמר לו "ארנון, רוב האנשים מקבלים פסלון אבל עבורך בחרנו בפרס הולם בהרבה - סיגר. ארנון, עבור כל מה שעשית לתעשייה, הסיגר- זה הפרס האמיתי שלך".

"כולם יודעים שארנון מפנק את האורחים שלו בסיגרים, זה נהיה קטע קומי, שנותנים לו סיגרים ולא פסל, כולם יודעים שארנון מילצ'ן מחלק סיגרים", אמר חדד. קליין השיבה: "אני מספרת לך את סיפור ארץ ישראל, תשאל את פיטר צ'רני למה הוא אמר את זה". חדד הציג גם שער של מגזין סיגרים, כשארנון מילצ'ן מופיע עליו, כהוכחה נוספת לחיבה של מילצ'ן לסיגרים.

חדד שאל את קליין אם היא נמצאת בחדר בזמן הפגישות של מילצ'ן עם נתניהו ואורחים אחרים. "תלוי עם מי", השיבה העדה. "אם זה קשור לעבודה? כן. אם איווט ליברמן יושב עם ארנון על דברים אני לא יושבת איתם, אבל אני נכנסת ויוצאת לפי בקשות של ארנון".

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע לג'יימס פאקר. "בשנים 2013 עד 2015, זו התקופה אחרי הגירושים של פאקר ממריה קארי". קליין אמרה כי "הוא היה אמור להינשא לה ב-1 במרץ 2016". חדד שאל את קליין אם פאקר היה מבלה בישראל, וקליין סיפרה כי "הוא היה יוצא עם יאיר נתניהו. אמרתי ליונתן [הנהג] שכל המועדונים האלה לא לרוחי".

"אז לא ראית מה פאקר עושה?", שאל חדד.

"חיכיתי לו בדירה והם היו חוזרים מבילויים", סיפרה קליין. "אני כל הזמן שם. המשפחה שלי לא רואה אותי. אני לא רוצה להיכנס למצב שלו. אבל אני כל הזמן שם. אני סובבת סביבו ונמצאת שם ומפקחת ויודעת כל שנייה מה קורה איתו ומתי הם חוזרים, ואומרת ליונתן 'אל תלך למועדוני האלה'".

נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו לפני יציאתם לדאבוס, שוויץ .אפריל 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס ובני הזוג נתניהו, 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע לביקור של פאקר בבית הנשיא בשנת 2013. "בביקור הזה למה לא סיפרת שהגיעו עשרות שמפניה לבית הנשיא? כמה בקבוקים הגיעו למפגש הזה?", שאל. קליין השיבה: "אני לא זוכרת שהגיעו בקבוקים, אולי שלושה, בצידנית".

"יש פגישה ב-2013 בבית הנשיא, את יודעת? הבאתם שף לבית הנשיא?", שאל הסנגור, וקליין אמרה כי היא אינה זוכרת שהובא שף לאירוע. חדד שאל גם על שמפניות. "אולי הגיעו שמפניות, זה בבודדים, אני לא זוכרת מאסה", אמרה קליין. "בודדים ייתכן מאוד".

חדד שאל את קליין על תרומה של פאקר למרכז פרס לשלום. "מיליון דולר. הוא רצה לתרום 3 מיליון דולר, הוא נתן הבטחה, אני הייתי נוכחת בפגישה הזו במרכז פרס. ארנון סיפר שהוא תורם, יש דברים דומים. ארנון הרים טלפון למר נתניהו, ומר נתניהו כעס מאוד שהוא היה נותן רשימה אחרת, ושנעצור מיד את התרומה. הוא העביר פעם אחת מיליון דולר למרכז פרס לשלום. אמרו לי בטלפון: 'היינו אומרים לך רשימה אחרת למי צריך לתרום, בטח לא למרכז פרס'".

חדד שאל את קליין גם על הקשר בין מילצ'ן לראש הממשלה כיום, יאיר לפיד. "חברים", אמרה קליין. "[מילצ'ן] לא מדבר איתו שנים. מאז שהתחילו החקירות".

הסנגור הבהיר לקליין כי אין לו טענות כלפיה, אלא למשטרה שהסתירה ממנה מידע. "העדות שלך נסתרת מהעדות של מילצ'ן, של יונתן, של אב הבית במעון ראש הממשלה אפי אזולאי, נסתרת מהעדות של פאקר, ואפילו מדברים שאת בעצמך אמרת בחקירה. אני אומר לך שלסכומים שפורטו בכתב האישום על יסוד הדברים שלך אין אחיזה במציאות. אני לא טוען כלפיך".

"לפני כמה פעמים גם אמרת הערה מאד נבזית כלפיי", אמרה קליין.

"כמות הדברים הנבזיים שאת הפרחת פה באוויר יכולים למלא לא רק אולם אלא בית משפט", השיב חדד. "אפילו לפי הגרסה הכי קיצונית שלך זה לא מתקבל על הדעת".

יאיר לפיד ישיבת הממשלה 17 ביולי 2022. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
"מילצ'ן והוא חברים, אבל לא דיברו שנים, מאז שהתחילו החקירות". לפיד/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

חדד ביקש לדייק את היקפי השמפניות שהתקבלו על ידי הזוג נתניהו, והציג קטע מהחקירה של יונתן חסון, הנהג של מילצ'ן ופאקר, בו הוא העיד כי במשך שש שנות עבודתו, היו 25 נסיעות לירושלים, מתוכם 10 פעמים עם סיגרים. "אני מניח שיונתן לא משקר", אמר חדד. קליין השיבה: "השאלה אם הוא כולל בזה את הפעמים שהוא נסע להביא שמפניה ממלון מצודת דוד לבלפור. אני אומרת רק מה שאני יודעת".

"אנחנו מדברים על ממוצע של ארבע פעמים בשנה", אמר חדד. התובע גילדין הוסיף: "לירושלים".

"החוקרים עשו לך עוול", אמר עו"ד חדד, "תאשרי לי שהחוקרים לא עימתו אותך עם נתונים. מה שלא עשו המשטרה בתיק הזה אנחנו עושים פה בבית המשפט".

חדד גם הציג יוזמות של מילצ'ן להביא שמפניות וסיגרים לכבוד ימי הולדת של שרה נתניהו ובנימין נתניהו, וגם התכתבות בין קליין לנתניהו, שבה היא ביקשה להביא משהו קטן לכבוד יום ההולדת של שרה נתניהו.

"פעם אחת הגיע משלוח שגיל שפר קיבל והתקשרת לברר וגיל שפר סיפר לך שהוא שם את הסיגרים בחדרו של ראש הממשלה לשעבר, ואמר שלשרה נתניהו אין מושג שהבאנו את השמפניות והסיגרים", אמר חדד. קליין הסבירה: "היא אמרה שזה לא הגיע, וגיל אמר אני אספר לה שזה הגיע".

"אני למד מהסיפור הזה כמה דברים", אמר חדד, "שהמשלוח של הסיגרים היה בעקבות שיחה של שרה עם מילצ'ן ולא איתך, ושהשיחה הזו הייתה לא בנוכחותך, רק בדיעבד ארנון הורה לך. המשלוח הזה הגיע למרות שבנימין נתניהו לא פנה לארנון ולא ביקש דבר". קליין אישרה זאת.

חדד המשיך. "שרה ביקשה מיונתן שמפניות והגיעו גם שמפניות וגם סיגרים והועברו לבלפור על ידי יונתן ואת לא הצטרפת לנסיעה הזו", אמר. קליין אישרה זאת. חדד הוסיף: "מי שקיבל את הדברים זה לא גברת נתניהו, ודאי לא מר נתניהו, ומי ששם את המשלוחים זה לא בנימין ולא שרה נתניהו. עכשיו, לך אין ידיעה אישית האם ראש הממשלה לשעבר בכלל היה מודע לכך".

קליין הסבירה: "כשאני באה לבלפור הוא שואל אותי אם הבאתי סיגרים". חדד טען שמדובר באירוע בודד, אך העדה הבהירה כי מדובר בשני אירועים שונים. "הוא שואל אותי על סיגר ספציפי וכשאני חוזרת מקובה הוא שואל אותי".

הסנגור הקריא גם מהחקירה של אפי אזולאי, אב הבית, שתיאר כי הוא היה פורק מהמכונית של הזוג נתניהו "שאריות אוכל ושניים שלושה בקבוקים". קליין דחתה זאת. "אפי היה מקבל אותם בשתיים בלילה כשהם חוזרים מבית ינאי? היה גר בבית בבלפור? אלה השעות שהיו עוזבים אצלנו", אמרה.

השופט משה בר עם תהה "מאיפה הביטחון המוצק" של קליין "לגבי המספרים, בשעה שאת לא היית זו שמסרת".

קליין ביקשה להסביר: "אצלנו האוטו חונה, יונתן הולך, לא שניים-שלושה בקבוקים בודדים, בכל ארוחה. אני לא אומרת על הדברים שיוצאים מקיסריה מהבית לבית השני, אני כן יודעת שפותחים את הבגאז' ואין שם שניים-שלושה בקבוקים ששוכבים בצידנית אלא שמכניסים לתוכו ארגזים".

חדד עימת את קליין עם הגרסאות של מילצ'ן בחקירה, בה הוא אמר כי הוא נתן את השמפניות מיוזמתו וכי לא היו תלונות מצד הזוג נתניהו כי הוא לא הביא מספיק, וביקש לברר עם קליין בנוגע לכמויות שהיא העידה שהם הביאו. "אין מקום אחד שבו את אומרת שניתנו שלושה ארגזים", אמר. קליין השיבה: "תסתכל על הכמויות שאנחנו רוכשים לקראת דצמבר".

חדד ציטט מעדותה של קליין במשטרה, שם אמרה כי "הכמות נעה בין שישה בקבוקים ל-12 בקבוקים במקסימום בכל פעם שהיא מבקשת ממני להביא לה. לרוב מדובר בארגז של 6 בקבוקים". הסנגור פנה לעדה: "אין אדם חוץ ממך, לא מר קליין, לא מילצ'ן, לא יונתן חסון - אף אחד לא מדבר על שלושה ארגזים".

"אני זוכרת שקנינו שלוש שישיות שקנינו להצטייד בהם, לא אמרתי שבכל התקופה הבאנו שלושה ארגזים", ענתה קליין, והודתה כי היא "לא יכולה להסביר" את הציטוט מהחקירה.

במה עוד נאשם נתניהו?

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully