וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדד: "אתם יזמתם את המתנות"; קליין: "לא רואה את מילצ'ן אומר לשרה: בואי ואקנה לך תכשיט"

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 15:27

סנגורו של נתניהו התעמת עם עדת המפתח בתיק 1000 (פרשת המתנות) בפתיחת החקירה הנגדית. "כל מה שאמרת שקרי. את בעצמך קיבלת מתנות", תקף הפרקליט. "אני עובדת ציבור? קיבלתי מתנות מהמעסיקים שלי, לא מאנשים אחרים"

בווידאו: נמשכת עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן/מערכת וואלה!

לאחר שלושה ימי חקירה ראשית, בהם העוזרת של איש העסקים ארנון מילצ'ן, הדס קליין, תיארה את הדרישות לסיגרים, שמפניות ותכשיטים מצד בנימין ושרה נתניהו, הבוקר (שלישי) תתחיל חקירתה הנגדית בתיק 1000 (פרשת המתנות). נתניהו עצמו אמור היה להגיע לדיון, אולם הבוקר ביטל את בואו.

כעת, עו"ד עמית חדד, סניגורו של נתניהו הנאשם בתיק במרמה והפרת אמונים, ינסה לערער את אמינותה של קליין, להראות כי תיאורי ההיקפים של השמפניות והסיגרים היו מוגזמים, וכי קליין מונעת מרגשות נקם ומניעים זרים.

תומכים של נתניהו הגיעו למקום כדי לצפות בדיון. אמש הגישה קליין תלונה נוספת בלהב 433 על הטרדת עד לאחר שאישה שהייתה במקום צעקה לעברה "מושחתת", ביציאתה מאולם הדיונים.

תיק 1000 | המשך עדותה של הדס קליין. ההמחוזי ירושלים 12 ביולי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
החקירה הנגדית מתחילה. קליין בבית המשפט, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

לאורך תקופת החקירות, קליין יוצגה על ידי עו"ד בועז בן צור, שמאז עבר לייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו. משום כך, הוא הוא אינו משתתף בדיונים הנוגעים לקליין. עם זאת, בפתח הדיון ביקש התובע עו"ד אלון גילדין מעו"ד חדד להבהיר כי לא יעלה דברים בחקירה הנגדית דברים שעלו בבמסגרת הייצוג של בן צור את קליין, שמקורם "במידע של חיסיון עורך דין לקוח".

חדד הגיב בכעס. "מה זו הדרמה המיותרת הזו? זה כמו שתבוא לפלוני ותגיד לו שתצהיר שלא גנבת, זה מובן מאליו, חוץ מדרמה מזויפת. לא היה לא נברא אפילו לא מילה אחת", אמר.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן פנתה לקליין ושאלה אותה אם "הכל בסדר?", וקליין השיבה: "למה שלא יהיה בסדר".

"אם את מרגישה חלילה לא בנוח, תגידי לי", אמר לה עו"ד חדד, "יש לנו מסלול ארוך ביחד, אני מקווה שזה יהיה לך נעים. נלך יד ביד ונחשוף את האמת ואני אומר לך שהיא שונה לגמרי ממה שהיה פה. שום דבר לא יישאר לא מוסתר ולא מוכמן. הגיע הזמן לומר את האמת, כי לצערי נשמעו פה דברים אחרים. את אמרת שגרמו לך לומר אותם. יש פה דברים שהם פשוט לא אמת".

תיק 1000 | המשך עדותה של הדס קליין. ההמחוזי ירושלים 12 ביולי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"נחדד את הכל בסכין - כמטפאורה". עו"ד עמית חדד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

חדד שאל את קליין על מספר החקירות שלה במשטרה, ועם מי מאנשי הפרקליטות היא שוחחה. קליין ציינה שמות ואמרה שהיא לא זוכרת כמה חקירות בדיוק, וחדד הגיב בציניות: "את יכולה לשער? את טובה בהשערות".

"אם אני אומר שמדובר במאות שעות של חקירות, השלמות חקירה, אני לא אגזים", אמר חדד, וקליין השיבה: "אני לא תכללתי את השעות, באמת שלא. אני לא יודעת".

השניים התעמתו. "את אמרת לכתבים בחוץ שאת לשיטתך אמרת רק אמת", אמר חדד. את רוצה לשנות משהו ממה שאמרת במשטרה, בפרקליטות". קליין ציינה בשלב זה כי סובלת מהטרדות מאז תחילת העדות. "אני רוצה לחדד משהו: אני בטלטלה בימים האחרונים, כולל מישהי שהטרידה אותי אתמול בבית המשפט והלכתי להגיש תלונה במשטרה אחרי יום שלם של עדות. זה חלק מהמסע". עו"ד חדד עקץ אותה: "אתמול ניסית לדחוף את זה לבית המשפט. המניע ברור".

חדד הבהיר כי הוא מתכוון להתעכב על כל הדוגמאות שהעלתה קליין בעדות הראשית. "אנחנו נבלה יום שלם על האפיזודות האלו, יום שלם ויותר מזה. ואז נחדד את הכל בסכין - כמטפאורה. אנחנו נבלה ימים רבים על כל סוגיה וסוגיה, ולכן אשמח שתעני לי בכן ולא. אני מקווה שנוכל לעשות את זה בצורה נעימה לשנינו".

אתמול ביקשה הפרקליטות להמשיך את עדותה של קליין אל תוך פגרת בתי המשפט, שצפויה להתחיל ב-20 ביולי, אך עו"ד חדד סירב.

"עו"ד חדד, יש שאלה לעדה?"

עו"ד חדד דן בפניות שקליין תיארה מצד שרה נתניהו. "דבר מרכזי בעדות שלך זה ששרה נתניהו היתה דורשת, לא מבקשת, שמפניות. הייתה מבקשת ומקבל שניים או שלוש ארגזים, ארנון מילצ'ן לא יזם שליחת מתנות לשרה ובנימין נתניהו. היחסים ביניכם היו מתוחים, צעקות, צווחות", הציע חדד. קליין התנגדה לתיאור של יחסים מתוחים. "אני אדם נעים, זו העבודה שלי, שירותית מאוד. היו ימים של צרחות איומות והיו באים שהם באים לבקר ויש חיוכים. אירחנו אותם מכל הלב".

ההגנה ביקשה לערער על הגרסה שהציגה קליין. "את אמרת שחוץ ממחזיק מפתחות וצעצוע מהפיראט האדום הם לא העניקו מתנות, ולפי מה שאמרת גם ג'יימס פאקר לא קיבל מתנות. אני אומר לך שניתנו מתנות מפעם לפעם ממילצ'ן למר נתניהו וגם לשרה נתניהו, אבל כל מה שאמרת היה שקרי. ההיקפים שונים בתכלית. מה שסיפרת היה פעמים בודדות, אם בכלל פעם בשנה. אני אוכיח לך שהיקף המתנות הרבה יותר נמוך", האשים עו"ד חדד. "פעמים רבות מדובר בשלושה בקבוקי שמפניה, ולא 3-2 ארגזים. זו טענה כבושה שהומצאה בעדות שלך בבית המשפט. אין פעם אחת שכתוב שלושה ארגזים. הגרסה שלך שתמיד היה מינימום של שתי קופסאות סיגרים, היא גרסה כבושה".

פרידמן-פלדמן העירה לסנגור. "עורך דין חדד, יש שאלה לעדה?", שאלה ראש הרכב השופטים. "כל שורה פה היא פרק שלם בחקירה. עוד שנייה כבודכם, מעט סבלנות", ביקש עו"ד חדד.

קליין הסבירה כי דווקא המעיטה בחקירה בהיקפים של המתנות מכפי שהיה באמת. "ראשית אני הגעתי לתת עדות וביקשו ממני לתכלל את כמות המשקאות. אמרתי מספר קצת יותר גבוה. אחרי כך חשבתי על זה: הלכתי לקולא ולא לחומרה", אמרה. חדד טען כי ראיות "קריטיות" שיכולות היו להפריך את הגרסה "הושמדו או לא נאספו במכוון", כלשונו. "לא יודעת על זה כלום", אמרה קליין. "אני השמדתי ראיות?".

חדד הבהיר כי מדובר לשיטתו ב"מחדל חקירתי". לדבריו, "נייר שהכנתם בזמן אמת [מראה] סכומים שנמוכים מ-200 אלף שקל".

קדם משפט תביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש השלום ת"א, 10 בינואר 2021. אבשלום ששוני, פול
"אירחנו אותם מכל הלב". בנימין ושרה נתניהו/פול, אבשלום ששוני

חדד עבר לשאול על היחסים של מילצ'ן ונתניהו. "יש ביניהם יש חברות עמוקה מאוד", אמר חדד. קליין פקפקה בהבחנה הזאת. "חברות? לא מסכימה", השיבה. "אני אומר לך שנטלת חלק פעיל במצגים האלו בין מילצ'ן לבין בני הזוג נתניהו ומר פאקר ומר נתניהו, ובינך ובין הגברת נתניהו", התעקש חדד.

"יש לי דוגמה טובה מאוד", אמרה קליין. "שרה נתניהו, כשבאתי אליה עם שני ארגזי שמפניה ביום שישי כשאני חוגגת יום הולדת לבעלי בירושלים - אמרתי לה על ההסתבכות המשפטית, שרה אומרת לי שימים קשים עוברים עליה כי נוני [מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות ונאשם בתיק 2000] מממן את מני נפתלי כדי שישחטו [אותה] והיא מבקשת ממני אחתום על תצהיר שהם ינסחו - חברות בינה וביני. אני סירבתי. ישר יגידו הדס עובדת אצל ארנון, אני סירבתי לחתום".

"אני עובדת אצל ארנון מילצ'ן. אני אדם נעים. כל האורחים שלנו, חלקם נעימים יותר ופחות. משפחת נתניהו היו נעימים ואין סתירה ומחלוקת. הגיחוכים היו שמה הם עושים עם כל הכמויות האלו, כי ביום שאחרי ביבי הם יפתחו חנות חינאווי בירושלים", המשיכה.

חדד טען כי המתנות היו ביוזמת מילצ'ן, אך קליין לא הסכימה עם הטענה. "אני לא רואה את ארנון אומר לשרה: בואי אני אקנה לך תכשיט", אמרה. חדד ציין כי "ב-2015, יום ההולדת לבנימין נתניהו, ארנון מילצ'ן מציע מתנת יום הולדת. אני אומרת לך שאת מודעת בזמן אמת למתנות ממשיות מגוונות בעלות שווי כספי ששרה נתניהו רכשה למילצ'ן וג'יימס פאקר". קליין השיבה בשלילה, אך חדד התעקש. "אני אומר לך שמילצ'ן ופאקר נתנו מתנות, את בעצמך קיבלת מתנות", אמר.

"אני עובדת אצל מילצ'ן ומר פאקר, ואני לא חייבת לאף אחד דיווח על מתנות", ענתה קליין. "אני עובדת אצלם כל כך הרבה שנים. אני עובדת ציבור? אתה יודע עוד דבר? לרגל יום הולדת ה-50 שלי פאקר רצה לתת לי תכשיט ואני לא מסכימה. ג'יימס רצה לתת לי נסיעה למלדיבים לשבוע ימים. מותר לי, אני עובדת אצלם אני נותנת להם את ימיי ולילותי, את הזמן עם המשפחה שלי. אני קיבלתי מתנות מהמעסיקים שלי, לא מאנשים אחרים".

חדד האשים בשלב זה את קליין בניסיון להכתים את דמותם של בניה זוג נתניהו. "אני אומר לך שלך ולמשטרה יש אינטרס משותף להשחיר את הדמות של שרה נתניהו, של בנימין נתניהו, להסתיר ולכסות ראיות, דיברנו על אחת רלוונטית, לנפח את המתנות. אני מבטיח לך שהכל יגולה. גם מה שניסו להסתיר, ומה שחושבים שהוסתר טוב טוב".

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
"אני לא רואה את ארנון אומר לשרה: בואי אני אקנה לך תכשיט". מילצ'ן/GettyImages

עו"ד חדד עבר לחקור את קליין בנוגע לטלפונים הניידים שלה, והאם נערך בו חיפוש על ידי המשטרה לתפוס את הודעות הוואטסאפ. הוא הציג צו חיפוש בביתה של קליין, שלא מומש, ושאל את קליין בנוגע להודעות מייל שהיא מסרה מיוזמתה לחוקרים, וקליין סיפרה שלבקשת החוקרים היא חיפשה בטלפון שלה לפי מילות חיפוש.

"או שאת משקרת או שלאירוע הזה אין זכר", האשים חדד. "אני מבקש שבית המשפט יתן הנחיה לאתר את הדבר הזו או לבדוק את החקירה. החוקרים לא ביקשו לממש את הצו ולתפוס את הטלפונים שלך". קליין הסבירה כי מדובר בטלפונים ישנים, ושהוואטסאפ בהם לא גובה. "לא היו לי את ההודעות בחקירה". לשאלת עו"ד חדד מדוע הגיעה לחקירה בלי טלפון, וקליין השיבה כי פרקליטה בעבר ופרקליט נתניהו בהווה, עו"ד בעז בן צור, אמר לה להיכנס לחקירה ללא הטלפון. "בעז אמר לך להגיע לחקירה בלי טלפון? מעולם לא פגשתי נחקר שהגיע לחקירה בלי טלפון אם אין לו מה להסתיר", תקף חדד.

עו"ד בועז בן צור במשפט תיקי האלפים, 17 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אמר לי להגיע לחקירה בלי טלפון". עו"ד בעז בן צור/פלאש 90, יונתן זינדל

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע לחקירה באזהרה של מילצ'ן בלונדון, שהתרחשה בקיץ 2017. "אני טסתי ללונדון עם עו"ד בן צור לשם", אמרה קליין, ואמרה כי אף שהדבר חוסה תחת חיסיון עורך דין לקוח, היא מוכנה לדבר על הנושא. "לא מפחדת מכלום", אמרה.

"ברגע שארנון הפך להיות חשוד, חשתי בצורה מסוימת שאני מתחילה להינזק מזה, שבסופו של יום ארנון מילצ'ן הוא המשלם, וצריך לשמור על ארנון, התחלתי לחוש שמר בן צור אמר, דיבר עם ליאת בן ארי [התובעת שמנהלת את תיקי נתניהו], שהוא רוצה שהדס תלך להתראיין ולספר למה לא היה שוחד. ליאת בן ארי אמרה לו: למה אתה מכניס אותה לאותה סירה של מילצ'ן?", אמרה.

"נכתב מכתב מבועז ליועמ"ש, הטיוטה יצאה ליועץ התקשורת רונן צור - היו לי כאבי בטן איתה. הלכתי להתייעץ עם עו"ד גיורא אדרת. ראיתי שהמכתב ברובו אומר: כל מה שהם עשו הם עשו ביחד, ארנון והדס, בלמו ביחד, הם חשים כעס רב על צורת החקירה, וביום מן הימים הם יתבעו את הדברים. הם היו חברים עם הזוג נתניהו, אי אפשר היה לעמוד בדרישות של הגברת נתניהו והיתה שם חברות. [אבל] אני לא מוכנה להתראיין לעובדה ולהזים את עניין השוחד. ארנון התקשר אלי ואמר שהוא מתפלא ונוצר מתח".

חדד התייחס למכתב, שפורסם על ידי העיתונאי גידי ויץ בסוף השבוע האחרון, וטען כי ההגנה לא קיבלה אותו בין חומרי החקירה, והם קראו אותו לראשונה בתקשורת. קליין הסבירה כי מדובר במכתב שעו"ד בן צור כתב מטעם מילצ'ן ומטעמה. "כשראיתי את טיוטת המכתב, אמרתי לארנון שכדי להציל אותו אתם זורקים אותי מתחת לגלגלי האוטובוס. אמרתי לארנון: אני מבקשת לקבל עורך דין אחר. אני חשה שיש פה משהו לא תקין. ארנון באמת אמר: את יודעת מה, הרמנו טלפון לבן צור - או להרחיב את הצוות או להפריד, ארנון היה איתי על הקו. מר בן צור אמר 'אם את לא סומכת על האינטגרטי שלי".

חדד הוסיף לשאול על החקירה של מילצ'ן בלונדון, שעבורה קליין טסה לשם. "ארנון היה מופתע, נפלו עליו השמיים, הוא אמר: איך אני קשור לשוחד? זה בכלל לא במודעות", היא סיפרה.

הסנגור שאל אם "לא היתה הבנה לפני החקירה והאזהרה שאתם לא צריכים לדאוג, הבנה בין המשטרה וביניכם? שאמרו לכם שאתם מוגנים?", והעדה השיבה בשלילה. "ממש לא", אמרה.

חדד ביקש מבית המשפט שקליין תמסור את הטיוטות של המכתב לידי ההגנה. "זה לא היה לזכותי מה שעשו לי שם, זה היה מכוער. אין בעיה, אני אשמח לתת את זה. התשלום לבן צור לא בא ממני אלא ממר מילצ'ן, לכן אפשר היה להקריב אותי בעניין הזה", אמרה קליין. חדד גם הציג את המכתב, שלא נכלל בחומרי החקירה ובעקבות הפרסום של ויץ ההגנה פנתה לפרקליטות לקבל אותו.

חדד אמר כי כל מה שנרשם במכתב "הוא על ידיעתכם ועל דעתכם" [של קליין ומילצ'ן]. היא השיבה כי האמירה נכונה באופן חלקי. "בידיעתנו כן. היה צריך להוציא מכתב, אני הייתי בסד מאוד צפוף, עובדה שביקשתי להיפרד בעניין הזה. זה היה מוצא של פשרה. היה חשוב לארנון ולבעז לשכנע שלארנון אין יד ורגל בשוחד. המכתב הזה, אם היית שואל אותי אם הוא צריך לצאת - לא רציתי, אבל זה יצא, נסערתי כשראיתי את הדברים שהכול עשינו ביחד, ועל זה עמדתי והיה לי קרע עמוק עם ארנון מילצ'ן וארנון היה מספיק הוגן לומר את צודקת", העידה.

חדד הציג את המכתב של בן צור ליועמ"ש, בו נכתב כי קיימת תרעומת של ממש אצל מילצ'ן, וכי "הוא חש מרומה". קליין אמרה כי מילצ'ן "האמין באמת ובתמים שהוא לא קשור לשוחד, הוא בא ושיתף פעולה". קליין תיארה את התגובות הקשות של איש העסקים לחקירה. "הוא לא ישן בלילה. כואב לי לשמוע את המילה שוחד על ארנון. תרעומת? לא. כאב? כן".

"אמרו לכם שאתם מוגנים", אמר שוב חדד, וקליין שוב התנגדה להכרזה. "לא, לא אמרו לנו שאנחנו מוגנים", השיבה.

"תזכור, אני לא נאשמת, אני רק עדה"

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע לטלפונים, והטיח בה: "את רצית להסתיר את הטלפונים שלך. כמה טלפונים נשברו לך? כל הטלפונים שלך התקלקלו?". קליין השיבה: "שלושה-ארבעה, לא זוכרת. באחת התקופות של ג'יימס פאקר היינו קונים כל יומיים אייפדים מהפחדים שלו, הוא היה בטוח שיש כל מיני דברים, הוא היה משליך לבריכה. אני לא אתן לך לומר שאני השלכתי את הטלפון לבריכה. אתה הכפשת אותי כרגע. מעולם לא זרקתי טלפון או השמדתי טלפון. קונים טלפון חדש".

עו"ד חדד הוסיף להאשים בכך את קליין. "את השמדת את הטלפונים שלך שהתקלקלו באופן פלאי וקוסמי. את חושבת שאת בגן ילדים, את מגיעה לתשע חקירות בלי טלפון?", שאל. קליין ענתה כי "בשונה מאחרים אני לא מוחקת הודעות. תזכור, אני לא נאשמת, אני רק עדה".

בהמשך, חדד הציג צילום מסך של מייל מפאקר בו הוא ביקש ממנה להודות לשרה נתניהו על "מתנות נפלאות" שהיא נתנה לו. "האחות שרה נתנה לי כמה מתנות נפלאות. אני כל כך אסיר תודה. בבקשה תוודאו שהיא יודעת כמה זה נגע בי, ועד כמה אני מעריך זאת ומתרגש מכך. זה הכול בשבילי. אני כל כך שמח לגור בישראל", נכתב בהודעה.

"זה מייל שנשלח לגברת קליין שכמובן הוסתר", האשים חדד, והסביר כי מדובר בצילום מסך של המייל שקליין שלחה לשרה נתניהו בוואטסאפ. קליין הסבירה כי פאקר "קרא לכולם סיסטר", כלשונה. "בחקירה שלך לא סיפרת שג'יימס היה קורא לשרה סיסטר", תהה חדד, וקליין השיבה: "לא זכרתי. יש בעוד מקומות".

"ג'יימי לא שקרן", הוסיף חדד. "אם הוא אומר 'מתנות נפלאות', הכוונה ששרה נתנה לו מתנות נפלאות, כי מיליארדרים בדרך כלל לא מקבלים מתנות. זה מייל שהוסתר מאיתנו ולא גולה בחקירות". הוא טען כי "נקטת פעולה דומה בצילום מסך של גברת נתניהו".

"תראה אפילו את זה לא זכרתי. החיים והעבודה עם ג'יימס פאקר היו סוערים. אלפי הודעות, אני לא זוכרת", אמרה קליין. חדד שאל למה היא "הסתירה" את ההתכתבויות שלה עם מילצ'ן ופאקר, וקליין השיבה: "למה שאני אתן להם? אני עובדת איתם".

"כי ככה עובדת חקירה", אמר הסנגור. "אני הייתי הגון איתך קודם ונתתי לך הזדמנות לתקן, כי לא ידעת שיש לי את המייל. זה חמור מאוד גם מצד היחידה החוקרת. הסיבה שהחוקרים לא רצו ואת לא נתת גישה למיילים שלך, זה כי הם מספרים סיפור אחר לגמרי. בגלל זה לא הבאת את הטלפון שלך".

"תשאל את עורך הדין שלי, לשעבר", אמרה העדה.

עו"ד חדד מציג הודעה מפאקר לקליין. צילום מסך, אתר רשמי
"שרה נתנה לי מתנות נהדרות". המייל מפאקר/אתר רשמי, צילום מסך

חדד הציג תמונה של אמנדה מילצ'ן, אשתו של איש העסקים, ושרה נתניהו. מילצ'ן עונדת שרשרת זהב, שלדברי חדד ניתנה לה על ידי שרה נתניהו. "לא אמרת שהתמונה הזו תלויה בבית", אמר חדד. "אני אומר לך שבתמונה הזו יש שרשרת זהב עם תליון, שגברת נתניהו קנתה לגברת מילצ'ן. אני אומר לך שאמנדה ענדה את התכשיט הזה במיוחד לכבוד האירוע. את יודעת את זה, לא? את מסגרת את הצילום. כשנתת את הצילום הזה לגברת נתניהו, אמרת לה: זה היה באירוע מרגש במאליבו. את מסרת את התמונה עם המסגרת לגברת נתניהו, אמרת לה שיש בתמונה הזו את שתי הבלונדיניות האהובות עלייך".

"אני לא אמרתי את זה", ענתה קליין. "הבלונדיניות האהובות עליי? זה לא הסגנון שלי".

"אני מבין שאת מפחדת ממשהו, תפחדי", עקץ הסנגור, אך קליין השיבה בשלילה. הוא עקץ אותה שוב: "את צריכה לבוא עם הטלפון שלך לחקירה". קליין ענתה: "בפעם הבאה".

"בפעם הבאה שתפלילי ראש ממשלה", העיר הסנגור, וקליין אמרה כי "זו הערה נבזית ואני מבקשת שתחזור בך". בשלב זה, חדד אמר כי היא לא מופנית אליה, "אלא למשטרת ישראל".

"אין ספק שהם היו חברים, אני לא מקלה ראש", אמרה קליין, "אני רוצה לומר לך: שרה מבקשת לנסוע לכנרת, לקחת את אמנדה לטיול כי הן כמו אחיות. אמנדה מנסה לברוח מהדבר הזה וארנון אומר לה: לא נעים לסרב לה כמה פעמים, את חייבת. כל התמונות האלו - היה לנו נוהל בהוראת ארנון: אם הזוג נתניהו מגיע, ארנון אומר מהר מהר להוריד את התמונות של שמעון פרס".

"כשבנימין נתניהו מגיע הוא רואה הרבה תמונות של בנימין נתניהו?", שאל חדד, וקליין אישרה.

"אני לא חושבת שיש מישהו בלי דעה"

לאחר ההפסקה עו"ד חדד הציג התכתבויות בין שרה נתניהו להדס קליין, בהם קליין משתמשת בביטויים כמו "באהבה" או "נשיקות" ביחס לשרה נתניהו. חדד שאל את קליין האם היא שיקרה כשכתבה שהיא שמחה לראות את שרה נתניהו.

"לא שמחתי להפסיק את החופשה שלי להביא לה שמפניות", השיבה קליין. "אתה כנראה מיתמם, יודע או לא יודע שאני עובדת עם אנשים, אנשים שחשובים לארנון, שאני לא יכולה להיות נבזית ולא נעימה.
אתה אומר שרציתי להפיל ראש ממשלה. המילים האלה נכתבו כי זה חלק מההתנהלות שלנו מול משפחת נתניהו וגם מול אנשים אחרים שאנחנו לא מתים עליהם. זה חלק מהעבודה שלי. ארנון, חשוב לו שנהיה נחמדים, במיוחד לזוג נתניהו, אני לא אגיד איך ארנון היה מדבר".

"לא היית חייבת לכתוב לה אוהבת", הקשה חדד, "לא חשבת לספר לבית המשפט שבדינמיקה שלכם היתה הרבה חום ואהבה?". קליין השיבה: "נשאלתי על עובדות". הסנגור עקץ: "זו לא עובדה, אני מבין".

קליין במהלך התכתבות עם שרה נתניהו לקראת נאום נתניהו בקונגרס. צילום מסך, אתר רשמי
"שולחת אהבה". התכתבות בין קליין ונתניהו/אתר רשמי, צילום מסך

בשלב מסוים עו"ד חדד הציג כתבה שבה נטען שהעמדות של קליין נמצאות במרכז שמאל. "אני לא חושבת שיש מישהו בלי דעה", ענתה קליין. "אתה לוקח אותי למקומות שזה מזעזע אותי. מעולם לא עשיתי דבר בגלל דעה פוליטית. אגב, אני חושבת שבנימין נתניהו מנהיג דגול". חדד תהה אם היא הצביעה לו בבחירות, אך קליין דחתה את השאלה. "סליחה? אני צריכה להגיד?", ענתה.

עו"ד חדד ציין כי קליין פתחה חשבון טוויטר במהלך החקירות. "את עוקבת אחר כתבי משפט, למשל אביעד גליקמן, ואת עוקבת אחר כל מיני גורמים נוספים שמביעים מפעם לפעם את דעתם, למשל יהודה שפר ואור כרמי". קליין הסבירה כי שפר הוא חבר של בעלה מהשירות הצבאי. חדד ציין גם את העיתונאית העצמאית אור-לי ברלב, וקליין השיבה: "למה לא?".

"מבחינת פוליטיקאים, אין חברי כנסת מהליכוד או מהאופוזיציה", המשיך הסנגור לתהות על חשבון הטוויטר שלה. "יש חמישה חברי כנסת מיש עתיד שאת עוקבת אחריהם, מהעבודה, ממרצ את יאיר גולן. גם ראש ממשלה לשעבר, אהוד ברק. אפשר לראות בטוויטר גם פרסום שאת אהבת. למשל אהבת פרסום של רונן צור שצריך להעמיד לדין פלילי את נתניהו בגלל אירועי שומר חומות והאסון במירון". קליין ענתה כי היא אדם עם דעות ככל אזרח. "אני אישה עם דעות משלי. אם איתמר בן גביר כותב משהו נורא, וזה מזעזע, מותר לי". בהמשך סיפרה: "נאלצתי לבטל את חברותי במפלגת העבודה כי בעז בן צור אמר 'עזבי, זה לא טוב'.

"אמרתי שיעזבו את פאקר בצד, מילצ'ן הוא אבי השיטה"

חדד עבר לחקור את קליין על חקירתה הראשונה במשטרה. "הייתי בבית, ישבתי לשתות קפה. התקשר מספר שאני לא מכירה, עניתי, אמר שלום מדבר פה דני יופה מלהב, מתבקשת להגיע לתת עדות פתוחה במשרדי להב", סיפרה קליין. "בעלי לקח אותי, נשארתי בלי מכונית, יונתן שלח אחרי מונית, צלצלתי שיגיד לג'יימס פאקר. שמעתי על עו"ד בן צור, חברים נתנו את המספר, אמרו שארשום מספר טלפון שלו, שאכנס ככה לעשות ואם יש צורך וזה הופך לחקירה באזהרה, שיהיה לי הטלפון ואתקשר אליו משם. התקשרתי לבועז בן צור, הוא אמר לי שאני ארשום על פתק את מספר הטלפון, שאני אכנס לעדות, שאם זה באזהרה אני אתקשר אליו משם".

חדד שאל את קליין על הנושאים עליהם היא נחקרה: "לראשונה שואלים על טענה שמילצ'ן ופאקר נהגו לתת מתנות לזוג נתניהו... אנחנו רואים שהחוקרים הם אלה ששאלו". קליין השיבה: "אני בהגינותי הרבה גם אמרתי שיעזבו את פאקר בצד, הוא קורבן, אבי השיטה זה מילצ'ן".

"מי ששאל אותך באופן אקטיבי מתנות, זה החוקרים. את לא התנדבת לספר, הם שאלו אילו מתנות, מילצ'ן, פאקר", שאל עו"ד חדד, וקליין ענתה כי התיאור "נכון במהות".

חדד המשיך: "רצו להבין נסיבות, מתנות, היקפים, היה נראה שזה מעניין אותם", וקליין ענתה "כמובן". הסנגור הוסיף: "לא סיפרו למה?", וקליין ענתה: "באתי לתת עובדות".

"אני אומר לך שהאישור של היועמ"ש לחקור את המתנות ניתן רק בדצמבר 2016, כלומר חודשיים לאחר החקירה שלך", הוסיף חדד, ואילו התובע גילדין העיר מצידו כי "זה לא נכון". חדד התעקש: "נכון בריבוע, תבדוק מה כתב היועמ"ש". הוא גם הציג תמלילים מהחקירה של קליין, בהן כתוב כי החוקר גורס מסמכים בחקירה, והראה כי מדובר בהודאות קודמות.

בשלב זה פנה חדד לבית המשפט. "אין הקלטות של החקירה הראשונה והשניה. למדנו שיש הודאה כתובה ואירוע שלם עם סנ"צ משולם. יש נוהל שאת הגרסאות הקודמות גורסים שזה דבר חמור מאד. אני רוצה שחבריי יביאו את הגרסאות הקודמות של ההודאות אם יש להם. זו ההודאה שבה התקבלה הגרסה המפלילה, בלי שום גילוי ובלי מזכר. אנחנו רוצים לדעת אם יש מזכרים של גרסה ותיקונים. אנחנו רוצים לדעת אם יש נוהל גריסה של הודאות קודמות של העד".

במה נאשם נתניהו

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully