וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליין העידה בתיק 1000: "היו מעמיסים את הבגאז' בארגזי שמפניות. נתניהו ידע הכל"

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 17:54

העוזרת האישית של מילצ'ן סתרה את גרסת יו"ר האופוזיציה בחקירותיו, וסיפרה על הדרישות הפרטניות של רעייתו. "נתניהו התקשר, ואמר לתת לשרה מה שהיא מבקשת - שהכל מותר". לדבריה, היא אף "חטפה צעקות" מאשתו ואיימה להתפטר מעבודתה. "אמרתי לו - אני לא עובדת אצל אשתך"

בווידאו: נמשכת עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן/מערכת וואלה!

העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, הדס קליין, עלתה הבוקר (רביעי) שוב לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת דיון ההוכחות בתיק 1000 - בו מואשם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במרמה והפרת אמונים. קליין מסרה את עדותה אתמול בפעם הראשונה, והיום ממשיך לחקור אותה עו"ד אלון גילדין, ראש צוות תיק 1000 בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

עדי המדינה ניר חפץ ושלמה (מומו) פילבר כבר העידו בנוגע לתיק 1000, אבל קליין היא למעשה העדה המרכזית הראשונה בתיק 1000, ומי שצפויה לשפוך אור על טובות ההנאה לכאורה שהועברו ממילצ'ן והמיליארדר ג'יימס פאקר לנתניהו ובני משפחתו.

עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי ירושלים, 5 ביולי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
כתבה הערות על החשבוניות. קליין/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בדיון הוצג קלסר חשבוניות הנוגע לשנים 2013-2007, בהן מפורטות רכישת מתנות לאורך שנים. "אני מכירה את החשבוניות וכתבתי עליהן הערות", אמרה קליין. "הפרוצדורה מאד מסודרת. אנחנו מעבירים את החשבוניות לשרה, אני מעבירה לארנון ועוברת על התשלומים".

כמו כן, הוצגה חשבונית על סך 740 שקלים בעבור שמפניה דום פריניון. "היינו קונים את השמפניה הזו במשורה, לא בכמויות של השמפניה הוורודה - בגלל המחיר", העידה קליין. "ארנון שתה לצריכה אישית וגם הועברו בקבוקים לשרה נתניהו".

בחשבונית נוספת שהוצגה, מחנות המשקאות "חינוואי", נראית רכישה של קופסת סיגרים משנת 2010 במחיר 3,625 שקלים, 125 שקלים ליחידה. "אף אחד לא הוציא חשבונית לארנון מילצ'ן בלי שקיבלנו את הדברים" הבהירה. "הזמנו את זה, קיבלנו את זה ושילמנו את זה. אני הקפדתי תמיד לשלם בזמן".

עוד בוואלה!

העוזרת של מילצ'ן העידה בתיק 1000: "פאקר אמר לא לחסוך בכלום לגבי מה שהזוג נתניהו מבקש"

לכתבה המלאה

"יוסי עישן כאורח ומעולם לא לקח"

קליין סיפרה על המפגש הראשון של פאקר עם נתניהו ואמרה כי במהלך חופשת פסח, מילצ'ן הפגיש את אורחיו לארוחה משותפת איתו. "הצטיידנו בכמות מספקת וכשהיינו נוסעים לנתניהו היינו מביאים שתי קופסאות", סיפרה. בהמשך, גילדין הציג בפניה חמש חשבוניות שנתפסו בחינאווי הרצליה - שלא היו בקלסר שהיא מסרה לחוקרים. "התחלנו לרכוש סיגרים בתפזורת, שלא כמו אצל ארנון - קנינו בתפזורת כדי שתהיה בחירה כשבאים להתארח בבית וגם קופסאות סגורות כשבאים לקחת", העידה.

היא הוסיפה שיוסי כהן עישן אצל ג'יימס בתפזורת והגיע אליו אחת לכמה זמן. "הוא עישן כאורח ולא לקח מעולם קופסאות", אמרה. "הוא ביקר גם בדירה ברויאל ביץ' בתל אביב, אבל מעולם לא לקח".

גילדין שאל את קליין בנוגע לחנות בשם "קבינט" בהרצליה. בחקירה אתמול, הסבירה קליין כי לאחר תקופה מסוימת בה רכשו סיגרים עבור נתניהו, הם מצאו את החנות "קבינט" שמוכרת סיגרים לא ממותגים במחירים יותר זולים - והתחילו לרכוש שם סיגרים.

"לא רציתי לשלם באשראי"

גילדין: "דיברת על קניות במזומן. לא הבאת חשבוניות מהחנות הזאת, תרחיבי על הקניה ולמה שילמתם במזומן".

קליין: "הגעתי לשם וראיתי חבורה של גברים יושבים ומעשנים. אני רוצה לומר לכם שנכנסתי וקניתי בסכומים גבוהים. הייתה לי אז מכונית גולף וחניתי מרחוק כי אמרתי לעצמי שהמוכר לא יאמין שאני קונה לעצמי עם מכונית כזו צנועה. קוקי (המוכר בחנות) היה שואל אותי למי אני קונה ואני אמרתי לו שאני קונה לבעלי כי מה אני אגיד?. שילמתי במזומן מהקופה הקטנה שלנו. עוד לא היה לי כרטיס אשראי של ארנון, ולא רציתי לעשות העברה כי כשעושים העברה מיד רואים שזה של ארנון מילצ'ן".

"המסה גדלה, ולא רציתי לשלם באשראי", קליין ממשיכה. "לאט לאט ראיתי שזה פחות מלחיץ וכבר לא מדברים על זה בדיסקרטיות. הרבה פעמים המוכר אמר לי שאין כרגע והוא יכין לי - כי אני רציתי רק בקופסאות. הוא אמר לי שיש איזה מפעל בקובה והמליץ לי לקחת גם כאלה - ולקחתי. ארנון אמר לי לקחת. גם קיבלנו מהם מתנות, תמיד העברנו הלאה, שום דבר לא נשאר אצלנו, ממתנה למתנה".

גילדין: "את יודעת איך נתניהו התייחס לסוג הסיגרים האלו?"

קליין: "לא שמעתי אישית שנתניהו לא אהב את זה. ארנון בא ואמר לי לחדול מלקנות כי הניסיון לא צלח. קוקי אף פעם לא הסכים לתת לנו הנחות, אבל הוא כן היה שם לנו סיגרים דומיניקנים כצ'ופר"

גילדין: "אם קנית במזומן באיזו מידה ארנון מילצ'ן ידע שאת משלמת במזומן?"

קליין: "תמיד. הוא ידע תמיד גם על קופה קטנה".

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
מילצ'ן/GettyImages

גילדין תאר כי נתינת השמפניות והסיגרים לזוג נתניהו לכאורה נפסקו לאחר חקירתו של נתניהו בינואר 2017. "נשאר לנו מלאי", אמרה קליין. בבית ינאי אני חושבת שנשארו ארבעה ארגזים של שמפניות ונשארה קופסה או שתיים של סיגרים שעדיין שם".

גילדין: "מילצ'ן כבר לא פה, נתניהו לא מקבל, מי שתו את זה?"

קליין: "הכול נשאר שם כאבן שאין לה הופכין. הסיגרים עדיין שם ואת השמפניות שתו המנקה או האורחים שהתארחו בתקופת הסגרים של הקורונה. לא יוצא לי מהראש העדות שנאמרה עלי ועל יונתן שאולי העזנו לקחת או השתמשנו בכרטיסי אשראי".

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
"היא מתה מפחד". שרה נתניהו/ניב אהרונסון

קליין העידה כי כשג'יימס היה נוסע לבלפור, הוא היה תמיד מצויד בקופסאות שמפניה וסיגרים. "ג'יימס אף פעם לא הביא את הדברים ביד שלו, יונתן אמר לי שהוא הולך להביא, אמרה. "ברגע שהבית מוכן בקיסריה היה מוכן, המעבר של השמפניה היה הרבה יותר קל והרבה יותר נגיש. אני גם נסעתי להביא שמפניות לבית בקיסריה".

קליין סיפרה כי שני אם הבית, דיווחה שלקחו סיגרים כדי שיוזמנו עוד. "אני תמיד רציתי לדעת שנלקח כי זה חלק מהפיקוח על הבית - מדובר באלפי שקלים.

עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי ירושלים, 5 ביולי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"מדובר באלפי שקלים". קליין בבית המשפט היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

שימי בשקית סגורה 4 בקבוקים, הכנתי לו אספסרו והבאתי קוצץ סיגרים

קליין: "המדף של הסיגרים היה גבוה ותמיד כשגברת נתניהו רצתה לקחת (סיגר - י.פ) היא היתה צריכה לטפס על כסא. תמיד היה פיקוח. אנחנו יודעים. זה מנגנון מאד מסודר ומאורגן. בית צריך להיות מצויד אם יש לך אורחים".

השופטת פרידמן פלדמן: מצוייד במה?

קליין: "למשל שתמיד יהיו סיגרים. למשל שתמיד תהיה לנו שמפניה, גם מזון ודברים נוספים".

גילדין: "כבוד השופטת שאלה אותך על הדירה בתל אביב, היו קופסאות סיגרים בתפזורת - הם מראש נקנו בתפזורת או בקופסאות?".

קליין: "בתפזורת".

גילדין: "למיטב ידיעתך ניתנו קופסאות של סיגרים למישהו אחר זולת בנימין נתניהו?".

קליין: "לא. אני יודעת כמה קנינו ואני יודעת לאן זה הלך. קופסת הסיגרים עמדה פתוחה וכל דכפין יתיי ויקח. בחופשות שלהם מר נתניהו היה מגיע לשחות אצלנו בבריכה כל יום. ואז השפית שלנו מכינה לאכול, יושבים בסלון, מדברים. כשג'יימס היה שם גם הוא בא לשבת לאכול".

השופטת פרידמן פלדמן: "מה סדרי גודל של הביקורים, למול יוסי כהן".

קליין: "יוסי כהן אפשר לספור על אצבעות כף יד אחת, הוא לא לקח סיגרים חוץ ממה שהוא עישן".

גילדין הציג התכתבות בין שני קוסקס, אם הבית של פאקר בקיסריה, שהודיעה לקליין: "מעדכנת התקשרו עכשיו ממשרד רה"מ להגיד שעוד 10 דקות הוא בא לבריכה. סידרתי לו מגבות ומים וכו'".
קליין השיבה "נגיד לשרה שיש ציוד בשבילה", ושני הגיבה "אוי הברוך, חבל שלא הבאנו גם קצת גפילטע".

קליין נתנה לשני הוראות: "שימי בשקית שחורה ארבע בקבוקים ותסגרי את השקית, ליד הדלת של המטבח בחוץ היא תבוא לקחת. רק להכניס ולקשור היטב שלא יראו כלום". שני השיבה: "סגור"

שני: "הכנתי לו אספרסו הבאתי לו קוצץ סיגרים וגם מצית ומאפרה". "מביאה לו סיגר רומאו". "שמתי לה בשתי שקיות לא רואים כלום".

קליין חזרה שוב: "רק לקשור פליז, היא מתה מפחד".

שיחת "הצרחות", ההתנצלות - וסידור משלוחי השמפניה

גילדין: "סיפרת לבית המשפט על מתן של סיגרים גם ממילצ'ן וגם מפאקר לנתניהו. מה אינדיקציות שיש לך, מה מר נתניהו ידע על אספקת השמפניות לרעייתו?".

קליין: "כשיוצאים מאצלינו בבית ינאי ומר נתניהו אומר לדבר עם נהג מסוים כדי שנעמיס את הדברים, השמפניות והסיגרים".

השופט בר עם: "נתניהו באופן אישי מתאם את ההעברה?".

קליין: "אני נכנסת ואומרת הדברים מוכנים, והוא אומר דברי עם 'בועז', יש מספר נהגים, הם מעמיסים את הבגאז' פתוח כשבני הזוג מגיעים למכונית. אני לא אומרת שהוא הכניס את העיניים, אבל זה היה חשוף, פתוח. יונתן היה מוזג לגברת נתניהו בכוס שמפניה לדרך".

"מר נתניהו ידע שיש ארגזים של שמפניות, אני יודעת שהוא היה נוכח למשל ביום ההולדת של שרה כשחגגנו אצל ארנון בבית ינאי והוצאנו ארגזים שלמים בסוף הארוחה".

"אני יודעת שהוא אמר תתנו לה את מה שהיא מבקשת מהם, היא אמרה לי שהם בדקו את הייעוץ המשפטי".
"כשמר נתניהו רצה להרגיע אותי שהם בדקו את הייעוץ המשפטי הוא אמר 'אל תשחטו אותה כמו שהעיתונות עושה, ואני אסביר את זה לארנון וג'יימס כשאני אדבר איתם'".

"כשעזבתי את בית הורי בערב שבת להביא לה שמפניות, וכעסתי על ארנון, וארנון אמר לי שהוא דיבר עם מר נתניהו שהיא לא תשלח לי את ההודעות האלו".


גילדין: "באיזו מידה דיברת עם מר נתניהו כדי לתאם הבאת מוצרים?".

קליין: ,"הרבה פעמים אם הוא היה מרים את הטלפון הייתי מבקשת לדבר עם שרה. היא היתה לצידו כשהוא העביר לה את הטלפון. הוא אמר לי שאני צריכה להבין שמותר כי זה דברים מתכלים והם מותרים, להבדיל מדירה".

הושפט בר עם: מה הכוונה בשיחת הצעקות

קליין: "שיחת הצעקות נסובה על זה שסירבתי למשהו, ובאמת זה היו צעקות, היא מאד כעסה, וקיבלתי שיחה ממר נתניהו שעה או שעתיים אחרי השיחה הזו. אני לא התקשרתי אליו, הוא התקשר אלי, בהתחלה אמרתי לו צעקות, ואז אמרתי לו סליחה זה צרחות, אני לא זוכרת שאני עובדת אצל אשתך. כתבתי לארנון מייל שאני מותשת כשאני בחודש שאני אצל ג'יימס פאקר 24 שעות ואני אחרי לילה שלא ישנתי".

"כתבתי לארנון שאנחנו 30 שנה ביחד, אם הוא לא ידרוש התנצלות על מה שקרה אני לא אעבוד אצלו. ארנון התקשר אלי ואמר לי אני איתך בכל דבר שתרצי. 'את רוצה ללכת למשטרה'".

איש עסקים האוסטרלי, ג'יימס פאקר. רויטרס
"הם היו באים להתארח גם בהיעדרו". פאקר/רויטרס

מר נתניהו התקשר אלי דרך הלשכה, אמרתי לו שחטפתי צעקות איומות, אמרתי שחטפתי שיחה קשה מאד על לא עוול בכפי. הוא אמר לי שאני פשוט לא מבינה, שאני מונעת מגברת נתניהו דברים.. ולמעט דירה זה מותר".

"שלחתי לארנון, ארנון דיבר עם הגברת נתניהו הייתי על הקו, הוא אמר לה שהיא לא התכוונה לכעוס עלי אלא לכעוס עליו דרכי והיא מבקשת שאני אבוא אליה הביתה בערב כדי שהיא תתנצל בפני".

"הגברת נתניהו התקשרה ביום הולדת וביקשה ארוחה"

גילדין ביקש מקליין לספר על האירוח של הזוג נתניהו בווילה של פאקר בקיסריה.

"יש לנו ג'קוזי ובריכה מחוממת ומר נתניהו היה מגיע לשחות. שרה לא היתה שוחה בבריכה. היו באים ושוהים בבית בין אם ג'יימס בארץ, ובין אם הוא ישן והוא למעלה ולא מתרועע איתם. בערב הם באים להתארח לשעות ארוכות ושימוש בכל מה שצריך, כמו בבית שלך".

קליין סיפרה כיצד באמצע חגיגת יום הולדת ה-50 שלה שהיא אירחה בביתה, היא היתה צריכה להתעסק בארוחות של הזוג נתניהו שהגיעו לביתו של פאקר.

"את חגיגות יום ההולדת 50 שלי, עשיתי אצלי בשבת, הזמנתי את ג'יימס ואת כל הצוות שלו. מוקדם יותר גברת נתניהו התקשרה אלי ואמרה מה הם רוצים בארוחה, מה למר נתניהו ומה לה ומה ליאיר הבן. כיוון שגם לימור (השפית של פאקר בארץ - י.פ) וגם השף של פאקר מאוסטרליה רצו לחגוג איתי את יום ההולדת בערב, אז זה הסתדר. השף האוסטרלי הכין להם את הארוחה לצהריים, אבל אז הם לא הגיעו ואמרו שיבואו בערב".

שרה נתניהו עם יציאתה מבית הסנגור לאחר שיחות ההתעיצות בנוגע לעסקת טיעון של בנימין נתניהו 16 בינואר 2022. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
הנהגים שמו בבגאז'. שרה נתניהו נכנסת לרכב לצד מאבטחים/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

במהלך המסיבה מר נתניהו מתקשר אלי ושואל איפה ג'יימס, אמרתי לו שהוא אצלי בבית ביום הולדת, אז הוא אמר לי אנחנו רוצים את האוכל. אמרתי לו שהשפים יחזרו לבית, אבל שזה יקח זמן כי אני גרה בהרצליה. היתה פגישה אצל ג'יימס באותו ערב, העיתונאי ארי שביט, לא ידעתי מה טיב היחסים ולא רציתי לומר מי מגיע, אז אמרתי לשף להכין להם ולהביא להם את הארוחה לבית שלהם. השף נסע, ג'יימס נסע".

קליין תיארה את האירוח המתמשך: "לימור השפית היתה מכינה אוכל למיטב בקשתם. שרה היתה מתקשרת אלי לעיתים ואומרת שהיא אוהבת דווקא את האוכל של שני, ומפרטת מה היא רוצה שיכינו בשבתות. שני היתה מכינה. בשבת אם ג'יימס לא נמצא אז השפית לא עובדת, אז שני היתה נוסעת ומכינה אוכל לפי טעמם".

"שרה ביקשה טבעת מסוימת, ארנון אמר לי - 'חכי'"

קליין תיארה בהרחבה אירוע של רכישת תכשיט על ידי מילצ'ן עבור שרה נתניהו, לבקשתה.
"שרה דיברה איתי ואמרה שהיא רוצה מתנה ליום הולדת. שרה ביקשה תכשיט, ואמרה שהיא איבדה באירוע טבעת שבעבר קנינו לה, וביקשה גם שרשרת".

גילדין: "עד כמה קונקרטית היתה הבקשה?".

קליין: "טבעת מסוימת, היא שרטטה לי על פיסת נייר את גודל האצבע, אמרה לי איזו שרשרת ואבנים שהיא אוהבת, חנות 'הדס ותמר' בשכונת נווה צדק בתל אביב. אמרתי לארנון שיש בקשה כזו, זו לא שמפניה. ארנון אמר, חכי, אל תמהרי. באמת היא פנתה אליו כשהיא ראתה שאני ממסמסת את זה ומעכבת את זה. ארנון צלצל אלי ואומר שהיא ביקשה ממנו, אז אמרתי לו אוקי, אתה רוצה שאלך לקנות? הוא אמר לי חכי".

"אחרי כמה זמן היא פנתה אלי ואמרה שראש הממשלה אמר שאני מביכה אותה ומביישת אותה והיא לא מבקשת שום דבר והיא תדבר עם ארנון. אמרתי לה אם ארנון יגיד לי שזה בסדר אין לי התנגדות".

"אמרתי לו שהויזה מחודשת רק לשנה - זה היה שבר בשבילו"

"ארנון התראיין לתוכנית 'עובדה' ורצה להיות השראה לדור הצעיר, הוא התראיין על העשייה שלו והדברים שאמר כנראה עיצבנו או עוררו אי נוחות בצד האמריקני", המשיכה להעיד קליין, "זה היה בנובמבר 2013. למחרת היום של שידור הכתבה קיבלנו ריקושטים ממשפחתו של סידני פולק, כי ארנון אמר שהוא גייס אותו לטובת הלשכה לקשרי מדע כי הוא יהודי, וקיבלנו תרעומת מהמשפחה. לארנון זה עשה תחושה לא טובה שאולי זה לא טוב שהוא דיבר על הנושא הזה ואולי הוא עצבן מישהו".

"לארנון הייתה ויזת עסקים בארצות הברית והוא רצה להיות מסודר, אמר שיש לו תחושה לא טובה בכלל התכנית. הוא פנה לגיל שפר בזמנו ושאל אם הוא מכיר מישהו בשגרירות שיכול לקדם את הנושא. גיל שפר נתן לי טלפון של הבן של אייכלר - שהם דתיים שמצויים במנגנון. כתבנו את הפרטים בטפסים וקובענו את הראיון לקבל את הויזה. הגענו לתל אביב ואמרו שמחכה לנו מישהו. יונתן ואני מחכים לו בחוץ, כשארנון יוצא הוא יוצא המום, אני רואה על הפנים שלו. ילדונת צעירה שהוא רץ אחריה ברחוב, והוא שואל אותה למה סירבו לו לויזה?"

עוד המשיכה קליין וספרה: "ארנון אמר לי שהוא דיבר עם הפקיד, ובשנייה שהפקיד פתח את המחשב העניין עבר להחלטת האמריקנים. ארנון הבין מה קרה והיה נרגש ונסער. נכנסנו למכונית למכונית והוא אמר לי להגיש לו דחוף את דן שפירו, שגריר ארצות הברית בישראל. דן לא עונה לו וארנון אמר לי להשיג לו את ראש הממשלה. אני חושבת שאייל חיימובסקי דיבר איתנו. ארנון היה נסער. הם אמרו לי שיש לני מזל כי מר שפירו מגיע לפגישה אצל מר נתניהו והוא יעלה את הנושא. זה היה הדבר הראשון שעשינו, ואז התחילה מסכת טלפונים נרגשת לכל מי שהוא חשב שיכול לעזור, לגיל שפר, לחבר'ה הדתיים. הוא היה אובד עצות, נורא".

קליין סיפרה כי היה מדובר במצב מאוד לא נעים עבור מילצ'ן. "אישתו של ארנון אמרה לי שהיא לא ראתה אותו מעולם ככה נסער ודואג. אייל חיימובסקי אמר לנו שברגע שאתה מגיש את הבקשה לויזה אז הויזה הזאת כבר לא רלוונטית יותר", סיפרה קליין. עוד המשיכה ואמרה כי מילצ'ן אמור היה לעלות על מטוס לדרום אפריקה ולאחר מכן לארצות הברית. עקב העובדה שהיה זה מטוס פרטי, הסבירה, חשב מילצ'ן שייצליח להכנס בלי שישימו לב שהויזה אינה בתוקף, אך כי לא עשה זאת כי הוא חשש.

"אני ידעתי שזה משהו לא סביר עד לרמה שנתניהו התקשר אליי באמצע הלילה ואמר לי: 'למה ארנון כל כך דואג? כל עוד הוא בריא ועשיר אין לו מה לדאוג. זה יטופל'. ארנון מאוד מאוד דאג, הוא אפילו שלח הודעה לדן שפירו ושאל אותו אם הוא עושה עליו חרם. ארנון המריא כי לא היתה לו ברירה. בשבת קיבלתי טלפון מדן שפירו או מהעוזרת שלו, והוא אמר שהויזה סודרה. אני שמחתי בשבילו מאוד. נסעתי איתו לקייפ טאון" קליין סיפרה כי כשקיבלו את הויזה, ראו כי היא מחודשת רק לשנה. "כשאמרתי לו הוא התחיל עוד יותר לאכול שדים. זה היה שבר בשבילו", סיפרה.

גילדין שאל האם מילצ'ן התקשר לראש המוסד זאותו הזמן, תמיר פרדו. קליין ענתה כי לא. לאחר מכן שאל גילדין האם התקשר ליוסי כהן ראש המל"ל? וקליין ענתה כי היא אינה זוכרת, וכי מילצ'ן התקשר לאנשים רבים.

גילדין שאל מה המשמעות של היעדר ויזה או ויזה רק לשנה, מעבר לחוויה הרגשית, עבור מילצ'ן.

קליין: "הוא טס, יש לו סטודיו לסרטים שם"

השופט בר עם שאל האם יש למילצ'ן ויזת עבודה.

קליין: "לא, העסקים לא רשומים בצורה כזאת, הוא לא משלם מיסים בארצות הברית. זה היה איום ונורא בשבילו. הוא עשה המון המון שיחות, לא נעים להגיד אבל הוא נדנד. התקשר לנתניהו, המון המון שיחות לארי הרו. הם יצאו מגדרם לעזור לארנון כמה שניתן. ארנון התקשר המון פעמים אליו".

גילדין: "מה הוא רצה שנתניהו יעשה?"

קליין: "שידבר עם מי שצריך. יש בחור בשם גיל, שנתניהו סמך עליו. דרעי דיבר גם עם רון דרמר וחיפש מה ניתן לעשות כדי שיתנו לארנון את הויזה. בסוף רון דרמר אמר שיאריכו לו בשנה ואז בעוד שנה, יבדוק שהוא בסדר ורק אז יאריכו לו יותר. זה לא הניח את דעתו, הוא ממש היה בטירוף עם העניין הזה".
גילדין שאלה האם מילצ'ן מכיר את ג'ון קרי, שר החוץ האמריקאי באותו הזמן. קליין ענתה כי מילצ'ן ביקש מנתניהו להכיר ביניהם, וכי הוא היה בטוח שהוא ישכנע אותו לתת לו ויזה. "באיזשהו שלב רון דרמר התקשר ואמר שהוא יארח את ג'ון קרי לליל הסדר וארנון יבוא והוא יכיר ביניהם", סיפרה קליין, "פעם אחד ג'ון קרי בעצמו חייג אלי. אמרתי לו שארנון בלוס אנג'לס וישן, ושאני אתקשר להעיר אותו. הוא אמר שאין צורך, כשארנון יהיה ער שיתקשר אליו. שיחות ראשונות אני קישרתי ביניהם, אחר כך ארנון התיידד איתו מאוד".

עוד סיפרה כי היא זו שכתבה עבור ארנון את הודעות הסמס, זאת מפני שלא ידע לכתוב סמסים. קליין סיפרה כי קרי ומילצ'ין ניפגשו בנו יורק, וכי ב14 באוגוסט קיבל מילצ'ן מקרי ויזה מיוחדת ל 10 שנים.

"מילצ'ן שכח אוזניות אצל לפיד, לפיד התקשר וביקש שיקח אותן חזרה"

גילדין שאל את קליין מה היא יודעת על מתנות שארנון מילצ'ן קנה ליאיר לפיד. קליין ענתה בתגובה כי מילצ'ן לא נתן לו מתנות. "אני הייתי בשיחה עם יאיר לפיד ביום שהוא נכנס לפוליטיקה. הוא אמר שעכשיו הוא שומר, לא מעשן, לא שותה, כי הוא רוצה להיות צח ונקי. הערכתי את האמירה הזו"

עוד סיפרה קליין כי כשהתמנה יאיר לתפקיד שר האוצר, ביקש ממנה מילצ'ן לשלוח לו פרחים הביתה, עם פתק ברכה. "יוסי מצלצל אליו ואומר שיאיר ממאן לקבל את הזר. אמרתי יפה, תחזיר את הזר ותשאיר את פתק הברכה ועדכנתי את ארנון", אמרה.

קליין מספרת על אירוע נוסף בו מליצ'ן שכח אוזניות אצל יאיר לפיד ."יאיר מתקשר ואומר שארנון שכח אוזניות גדולות בהן הוא משתמש לשיחות טלפון. ארנון אמר לי להגיד לו שישאיר אותן אצלו, שאלו אוזניות מוזיקה. יאיר לא הסכים, אמר שישאיר אותםן איפה שהן היו, ויונתן נסע ולקח את האוזניות. לשאלתך אלו המתונות שנתנו ליאיר, שלא נתנו".

ישיבת ממשלה ראשונה בהובלת ראש הממשלה יאיר לפיד, 3 ביולי 2022. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
"אמר שהוא לא מעשן או שותה, כי הוא רוצה להיות צח ונקי", יאיר לפיד/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

בשופט בר עם התערב בשיחה ושאל מדוע המידע הזה חשוב. עורך הדין עמית חדד, שמייצג את נתניהו, ענה כי לפיד מתמודד מול נתניהו בבחירות, ולכן עורכי הדין רוצים להציג מצב של "אור מול חושך", אולם הגנתו של נתניהו תחקור את הנושא בחקירה הנגדית.

בתגובה אמר גילדין כי מטרת השאלה הייתה להראות את החריגות, לא רק בהתנהגות של נתניהו, אלא גם בהתנהגות של מילצ'ן, ולהראות כי מילצ'ן לא התנהג באופן זהה לכל החברים שלו.

מקורבים לנתניהו: "עדות אבסורדית ורצופה שקרים בוטים"

בעקבות ההאשמות שעלו מעדותה של קליין, מקורבים לראש האופוזיציה נתניהו מסרו בתגובה כי "עדותה רצופה שקרים בוטים וסתירות שיופרכו על ידי פרקליטי ראש הממשלה לשעבר נתניהו בחקירה הנגדית בשבוע הבא".

עוד אמרו המקרובים כי "האבסורד בהגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו על קבלת סיגרים מחבר שקנה אותם מכספו הפרטי, לעומת ההתעלמות מעשרות המיליונים של כספי משלם המיסים שהושקעו בביתו הפרטי של בנט ומאות אלפי השקלים שקיבלה ליהי לפיד בסיוע כספי עמותה שנתמכת בכספי ציבור- זועק לשמיים".

כתב האישום: טובות הנאה בסך 690 אלף שקל

לפי כתב האישום, טובות ההנאה ממילצ'ן ומפאקר, שכללו קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות, ניתנו לבנימין ושרה נתניהו באופן רציף, במענה לבקשות ואף דרישות, בין היתר באמצעות משלוחים, גם כשמילצ'ן ופאקר לא שהו בישראל, עד כדי כך שהפכו למעין "קו אספקה". היקף טובות ההנאה הצטבר לסך של 690 אלף שקלים, והם ניתנו לנתניהו בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו כראש ממשלת ישראל.

נתניהו מצידו פעל כדי לסייע למילצ'ן בהשגת ויזה אמריקנית, ולהאריך את "חוק מילצ'ן", המקנה לו הטבות מס. עוד ביקש נתניהו ממליצ'ן להשקיע בשוק התקשורת הישראלית, ואף הביא עמו לפגישה את פילבר, אז מנכ"ל משרד התקשורת. לטענת עורך הדין עמית חדד, שמייצג את נתניהו בתיק 1000, מילצ'ן ונתניהו היו חברים קרובים, ועורך הדין יעקב וינרוט המנוח אישר לנתניהו לקבל מתנות כמו סיגרים מחברו.

עורך הדין בעז בן-צור ייצג את מילצ'ן ואת העוזרת שלו הדס קליין בחקירת תיקי 1000 ו-2000, ואף טס ללונדון כדי ללוות אותו בחדר החקירות בשנת 2017. בעקבות לחצים שהפעיל איל ההון לארי אליסון על מילצ'ן, הסכים האחרון לשחרר את בן-צור מהייצוג, כדי שעורך הדין יוכל לייצג את נתניהו בתיק 4000. בתוך כך, בחודש אוקטובר האחרון קליין פנתה לצוות התביעה וביקשה למסור מידע חדש בנוגע לפרשה 1000, על רכישת תכשיט לשרה נתניהו בשווי של 50 אלף שקלים.

במה נאשם נתניהו

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully