וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוזרת של מילצ'ן העידה בתיק 1000: "פאקר אמר לא לחסוך בכלום לגבי מה שהזוג נתניהו מבקש"

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 16:26

הדס קליין, העדה המרכזית בתיק 1000 ("פרשת המתנות"), תיארה את מערכת היחסים בין ג'יימס פאקר, ארנון מילצ'ן וראש הממשלה לשעבר, סיפרה על הבקשות מבני הזוג נתניהו ותיארה כיצד ניתנו להם שמפניות, סיגרים ותכשיטים: "ברוב המקרים הייתי זו שנתנה את הדברים"

בווידאו: החלה עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן/צילום: רוני כנפו

העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, הדס קליין, עלתה הבוקר (שלישי) לדוכן העדים באולם 315 בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת דיון ההוכחות בתיק 1000, שבו מואשם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במרמה והפרת אמונים.

עדי המדינה ניר חפץ ושלמה (מומו) פילבר כבר העידו בנוגע לתיק 1000, אבל קליין היא למעשה העדה המרכזית הראשונה בתיק 1000, ומי שצפויה לשפוך אור על טובות ההנאה לכאורה שהועברו ממילצ'ן והמיליארדר ג'יימס פאקר לנתניהו ובני משפחתו.

לפי כתב האישום, טובות ההנאה ממילצ'ן ומפאקר, שכללו קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות, ניתנו לבנימין ושרה נתניהו באופן רציף, במענה לבקשות ואף דרישות, בין היתר באמצעות משלוחים, גם כאשר מילצ'ן ופאקר לא שהו בישראל, עד כדי כך שהפכו למעין "קו אספקה". היקף טובות ההנאה הצטבר לסך של 690 אלף שקלים, והם ניתנו לנתניהו בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו כראש ממשלת ישראל.

עדותה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו, בית המשפט המחוזי ירושלים, 5 ביולי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
העדה המרכזית בתיק 1000. קליין בבית המשפט, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

נתניהו מצידו פעל כדי לסייע למילצ'ן בהשגת ויזה אמריקנית, ולהאריך את "חוק מילצ'ן", המקנה לו הטבות מס. עוד ביקש נתניהו ממליצ'ן להשקיע בשוק התקשורת הישראלית, ואף הביא עמו לפגישה את פילבר, אז מנכ"ל משרד התקשורת. לטענת עורך הדין עמית חדד, שמייצג את נתניהו בתיק 1000, מילצ'ן ונתניהו היו חברים קרובים, ועורך הדין יעקב וינרוט המנוח אישר לנתניהו לקבל מתנות כמו סיגרים מחברו.

עורך הדין בעז בן-צור ייצג את מילצ'ן ואת העוזרת שלו הדס קליין בחקירת תיקי 1000 ו-2000, ואף טס ללונדון כדי ללוות אותו בחדר החקירות בשנת 2017. בעקבות לחצים שהפעיל איל ההון לארי אליסון על מילצ'ן, הסכים האחרון לשחרר את בן-צור מהייצוג, כדי שעורך הדין יוכל לייצג את נתניהו בתיק 4000. בתוך כך, בחודש אוקטובר האחרון קליין פנתה לצוות התביעה וביקשה למסור מידע חדש בנוגע לפרשה 1000, על רכישת תכשיט לשרה נתניהו בשווי של 50 אלף שקלים.

עוד בוואלה!

פילבר מוסר את עדותו האחרונה: "חושב שפגישת ההנחיה נערכה אחרי כניסתי לתפקיד"

לכתבה המלאה

"יש לי אהבה לארנון"

קליין סיפרה בעדותה כי היא עובדת עם ארנון מילצ'ן משנת 1986, ומשנת 2007 כעוזרת האישית שלו. "אין לנו פעילות עסקית בארץ", ציינה, "יש לו עסקים חובקי עולם, הסטודיו בהוליווד הוא אחד הסטודיו המצליחים ביותר. יש לנו בורד ויש לנו מערך של הנהלת חשבונות. אני מטפלת בכל הוצאות כח האדם בבית, במנהלים, העוזרות, הנהג וגם בדברים האחרים שהוא צריך בחו"ל, לתאם פגישות. כל דבר שזז - הדס".

קליין נשאלה איזו פעילות הייתה בארץ בשנים האחרונות, והיא סיפרה כי מאז תחילת החקירות מילצ'ן לא הגיע לארץ. "בשנים הקודמות היו שנים פוריות, המון אורחים, המון אירוחים, פעילות ויש לנו מנהלי בית בבית ינאי, משהו כמו 6-5 בתים באחוזה, יש שם מנהל בית, עוזרות בית מסביב לשעון, נהג. יש לנו גם דירה בהרצליה שהם מתחזקים אותה".

"ארנון אוהב לישון מאוחר אבל מתארחים הרבה אנשים. אנחנו שם כל הזמן", הוסיפה. "הוא מגיע לרוב סביב דצמבר. המשפחה של אמנדה אשתו מדרום אפריקה אז הם היו מגיעים לארץ וגם טסים אליהם. הם היו מגיעים גם לפסח או לחגים, ואנחנו היינו בונים את החופשות שלנו לפי החופשות שלהם. רוב החיים שלי הם 24/7, גם אם אני צמה ביום כיפור אני עובדת. אני אוהבת ומקבלת את זה. ארנון יכול להתקשר בארבע לפנות בוקר. הכל חלק מהתפקיד, אבל אנחנו ממש משפחה. הבת הקטנה שלי הייתה מתארחת שם בקביעות".

היא הדגישה כי "יש לי אהבה גדולה לארנון. כמובן שבשש השנים האחרונות פחות התראינו. לפני עידן הקורונה טסנו אליו המון, מאז הקורונה לא נסעתי אבל אנחנו בקשר תמידי. גם אם היו חודשים של מתח בינינו, אבל במרבית הדברים אנחנו כל הזמן ביחד, בטוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן 17.11. באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית", מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומילצ'ן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית"

עו"ד ד"ר אלון גילדין מפרקליטות מיסוי וכלכלה שאל את קליין מי משלם לה את המשכורת. "לאורך השנים עמדתי על כך שתמיד אהיה העובדת של ארנון, גם אם זה דרך חברת ניהול. התחלתי לקבל שכר מזאב פלדמן וחברת האחזקה שלו. ב-2018 עברנו לקבל משכורת", היא השיבה.

קליין התבקשה גם לתאר את הקשר שלה עם המיליארדר ג'יימס פאקר. "ג'יימס פאקר הוא בנו של קארי פאקר שהיה שותף של ארנון בסטודיו בהוליווד. משפחת תקשורת אוסטרלית שדי חופפת למרדוק. ארנון היה שותף גם עם רופרט מרדוק. ארנון הכיר את ג'יימס כנער. כשהאב נפטר, ג'יימס לא ממש ידע מה לעשות עם העסק, וארנון הציע לג'יימס לקנות את המניות של האבא במחיר מאד הוגן, וג'יימס אמר שהוא לא ישכח לעולם את המחווה הזו. הוא מבוגר ממנו בכמה שנים, הוא הרגיש לא כמו האבא הרוחני שלו, אבל הוא שמר עליו".

"ומה פאקר עושה?", שאל עו"ד גילדין. "היום הוא סיים עם זה, עד לימים האחרונים הוא החזיק ברשת קראון, רשת של בתי קזינו באוסטרליה ומקאו", הסבירה.

קליין סיפרה כי הכירה את פאקר לפני כעשור. "ב-2013 ארנון הציע לו לבוא להכיר את ישראל. הוא היה אמור להגיע עם המשפחה, ארגנו לו את כל הטיול", אמרה, "הוא איש מדהים, איש טוב, קצת שברירי ופריך, שני מטר גובה של טוב לב. נפש טובה. הוא היה פה משהו כמו שבוע, ביקר, לקחנו אותו ליד ושם, ארנון הפגיש אותו עם מר נתניהו והמשפחה, בין היתר הוא הפגיש אותו עם בוז'י הרצוג, כדי שיכיר את המדינה, והוא התלהב מהארץ. הוא היה מאד שבור כי הוא היה על סף גירושים, זה לא המועד הנכון לביקור. מאז הקשר התפתח מאוד. ג'יימי הגיע לארץ הרבה, יותר ממה שארנון הגיע לארץ, ג'יימי הגיע לארץ. הוא התאהב במדינה".

"הוא דמות מיוחדת, קיצונית לכל הכיוונים, יונתן חסון (הנהג) ואני ליווינו אותו לכל מקום. הוא התאהב פה ורצה להשתקע פה, לא לגור אבל להגיע הרבה. לקחנו את זה על עצמנו יונתן ואני גם כי הוא מקסים וגם בשביל ארנון. זה היה אובססיבי. זה הפך לרמה שאני לא רואה את הבית", הוסיפה.

איש עסקים האוסטרלי, ג'יימס פאקר. רויטרס
"דמות קיצונית לכל הכיוונים". ג'יימס פאקר/רויטרס

השופט משה בר עם שאל את קליין על העבודה אצל פאקר בישראל. "אם אצל ארנון זה 22 שעות ביממה, אצל ג'יימס זה 26 שעות ביממה. אני לא אגיד דברים של חיסיון רפואי, באיזשהו שלב הוא הגיע לפה מאוד חולה. אני הייתי [כמו] אחות רחמניה. זו עבודה מסביב לשעון. היו שתי תקופות כאלו, אחת שקדמה לחקירות ועוד תקופה. בתקופה קשה של פברואר כשקנינו את הבית בקיסריה ליד משפחת נתניהו, ובתקופה ששיפצנו את הבית לקחנו בית אחר לקיסריה, לקחנו צוות שלם של מטפלים", סיפרה.

"העבודה כללה טיסות טיסות במטוס הפרטי שלו, ובשלב מסוים הוא היה בן זוג של מריה קארי אז היו טיסות להופעות שלה. הוא לא אוהב לטוס לבד. לפגישות עם מר נתניהו בירושלים - לנים שם, לוקחים חדרים במלון מצודת דוד", הוסיפה קליין.

"הוא רצה דירה שתהיה לו. שכרנו דירה במלון 901, היא מחוברת למלון, כי בילינו שם המון ושם לקחנו חדרים ללינה כי אי אפשר לעזוב אותו. הוא מקסימלי בזמן, סביב השעון", העידה קליין, "הם מגיעים קבוצה ענקית של אוסטרלים - עוזרת אישית, מאמן אישי, שכולם לוקחים חדרים במלון הסמוך ליד".

"למרות שארנון ידע שאנחנו חולקים, גם לו זה היה קשה", הדגישה. "עברנו שנים מאד קשות, זה הסתיים באוקטובר 2016 כשג'יימס נסע, למרות שעד היום הוא לא עצר את חלקו במשכורות של יונתן, שני [מנהלת הבית] ושלי. הוא כותב לי לשמור על עצמי, שהוא דואג והוא מקווה שביום מן הימים הוא יוכל לחזור ארצה".

היא העידה כי בשנת 2009 מילצ'ן הגיש טופס הסתגלות לעולה חדש, "והוא אמר לג'יימי שאולי הוא יכול להנות מזה, והוא מכיר אותו לזאביק (זאב פלדמן, רו"ח, סגן נציב מס הכנסה בעברו) - הם מקימים חברה, וזאביק הנאמן שלו ומנהל לו את הכל".

"היה ברור לי שפאקר יקנה מיד"

גילדין שאל את קליין בנוגע לרכישת הבתים עבור פאקר בישראל, והיא סיפרה שלאחר רכישת הדירה ברויאל ביץ' והבית בקיסריה "הגיעה אלינו פניה מנתניהו לארנון שיש בית שצמוד אליו, גדר הופרדה ביניהם. בפברואר 2016 היינו לקראת סיום הבניה, היינו עושים איתו הליכות מהבית ששכרנו בקיסריה לבית שיראה איך הוא מתקדם. ארנון אמר שהוא לא צריך בתים, אבל ג'יימס רוצה להשתקע בארץ אז שהוא יקנה. זה לא חדש לי שג'יימס יעזור".

"מר נתניהו התקשר אליי באחד מימי השישי והוא נתן את הטלפון של עורכי הדין מיכאל ראבילו ודוד שומרון כדי שהם יטפלו ברכישה", סיפרה. "אכן נתתי את הטלפון ודיברתי עם אחד מהם מיד אחרי שמר נתניהו דיבר איתי. אחרי זה פגשתי את מתווך הדירות מנחם זילברברג שהם נתנו. העברתי לג'יימס ואמרתי לו במה מדובר. היה לי ברור שהוא יקנה מיד. הוא רצה לרצות אותו".

קליין סיפרה כי לאחר שהנהג יונתן חסון המליץ לפאקר לא לרכוש את הבית, "בגלל שהוא לא שווה את המחיר", פאקר התקשר למילצ'ן. "ארנון התקשר לצרוח עליי, למה יונתן מתערב בדברים האלו. לכן היה לי חשוב להגיד כי אני קיבלתי נזיפה מארנון, שיונתן לא ירגיש פתוח עם ג'יימס, כי הוא צריך לרכוש את הבית".

עו"ד גילדין ביקש מקליין גם לספר על הקשר של בני הזוג נתניהו עם מילצ'ן. "הזוג נתניהו היו מגיעים לבית ינאי או בדרכם לקיסריה או בחזרתם מקיסריה במוצאי שבת, לפעמים באמצע השבוע". השופט משה בר עם שאל: "בתקופה שאת הגעת היה קשר?", וזו השיבה בחיוב.

"כן, היה נתק בשלב מסוים אבל.. גם ארנון ואמנדה היו נוסעים אליהם לירושלים, בשלב מסוים אמנדה התעייפה מהנסיעות והפסיקה, אבל הם הגיעו. היו פגישות שארנון עשה בדירה בהרצליה בלי שרה. הוא נפגש עם טוני בלייר, בוז'י הרצוג, הייתי בפגישות האלו. לא רצינו לעשות את זה בבית ינאי בגלל האבטחה. כשהיינו באים לשם, השפית שלנו לימור היתה באה ומבשלת שם (בהרצליה)", סיפרה.

עו"ד גילדין ביקש ממנה גם לספר על הקשר בין נתניהו לפאקר. "ביולי 2013 ארנון יזם ארוחה בין נתניהו וג'יימס פאקר", העידה. "ג'יימס התאהב בנתניהו. הוא אמר שהוא He's the most impressive man on earth, האיש הכי מרשים בעולם, משפט שהוא חזר עליו כמנטרה. הוא היה שולח לי כתבות על נתניהו, הוא עקב אחריו".

יוסי כהן במהלך כנס ג'רוזלם פוסט 12 באוקטובר 2021. מארק ישראל סאלם, פול
"פאקר התרשם ממנו". יוסי כהן/פול, מארק ישראל סאלם

"האם את יודעת מה מקור ההערצה של פאקר לנתניהו?", שאל עו"ד גילדין.

"הכוח", השיבה קליין. "הוא התרשם ממנו כאיש שיכול להציל את מדינת ישראל. פאקר היה אומר לנו לא לחסוך בכלום לגבי בני הזוג נתניהו ומה שהם מבקשים לתת. הכוח - אתם צריכים להכיר את דמותו של פאקר כדי להבין. ואני הכרתי אותו והיו לנו המון שיחות. וראיתי אותו בוכה בעקבות פגישות. הוא היה איתי באוטו כשהוא נלחץ מהזוג נתניהו. מאוד. כשהם שלחו אותו לאיזה משימה. האיש הזה הוא כל כולו רגש. הבכי שלו היה מלחץ. אני מניחה שעוד נדבר על כך. הייתה בינינו קרבה. הוא איש גדול, הייתי נותנת לו יד שלא ימעד. הוא הכיר למשל את יוסי כהן, הוא קרא לו מרגל מספר 1, הוא התרשם ממנו, הוא אמר שאם נביא את יוסי לאולם הרצאות, כל העיניים יהיו נשואות אליו".

"באילו נסיבות בכלל היה לך קשר אישי עם בנימין נתניהו ועם אנשי לשכת ראש הממשלה?", תהה עו"ד גילדין.

"גם בתיאומים של פגישות, גם בשיחות של מילצ'ן-נתניהו, ארי הרו כמובן, ניר חפץ, גיל שפר, כמובן מר נתניהו, לא פעם ולא פעמיים. ראיתי אותו תמיד בבית ינאי כשהוא מגיע, תמיד היינו שם כל הצוות ואני. זה מתחיל כשלוקחים את הסיגרים בבית ינאי והוא מבקש ממני שקית אטומה לשים אותה, זה בדבר קטן, או אחד העובדים שננסה לסדר לו עבודה, או רומן, חבר של יאיר נתניהו, שננסה לסדר לו עבודה וגם עידן שהיה אב בית שננסה לסדר לו עבודה. הוא ביקש שנתאם לעידן פגישה עם ארנון, ארנון פגש איתי את עידן לריאיון להיות אב בית, הוא ביקש סכום אסטרונומי, וארנון לא רצה", העידה קליין. "מר נתניהו התקשר אליי ואמר לי למה שום דבר לא זז עם עידן? אז אמרתי לו שארנון לא רוצה, אז הוא אמר שג'יימס יעסיק אותו, והוא אמר לי 'אני מוכן לוותר על הסיגרים בשבילו', אמרתי לו 'עד כדי כך?'. הבאנו את היו"ר של ג'יימס פאקר וניסינו למצוא לו תפקיד באוסטרליה כי לא הייתה לנו עבודה בארץ. היה לחץ, עידן התקשר אליי ואמר שראש הממשלה כועס שזה לא מתקדם".

היא הוסיפה כי "כששרה מארחת בקיסריה, הוא [נתניהו] אומר לי להיכנס אליו ושאפשר לסדר. אני יושבת איתם בבריכה שלהם בערב שבת במקום להיות אצל ההורים שלי, עם נתניהו, באתי לפגוש את שרה והיא לא מגיעה, אז הוא אמר לי 'בואי תיכנסי, אני אדבר איתך'".

"שרה ביקשה ממני שמפניות"

קליין אמרה כי היה לה שיח ישיר עם שרה נתניהו. "כמובן, כל הבקשות, או שהן היו עוברות דרך ארנון שהיה אומר: 'שרה רוצה תתקשרי אליה'. ארנון אמר לי ששרה רוצה. היא היתה מתקשרת אליי שהיא רוצה שמפניות. היו לה בקשות מיוחדות, לאו דווקא על השמפניות. באחת הפעמים הייתי אצל זאביק פלדמן, זו היתה שרה, שמעתי ברדיו על המעונות, לא חשבתי שזה רעיון טוב - אבל ארנון אמר לי: 'את חייבת לנסוע'. בסיום היא שאלה אותי אם הבאתי שמפניות, אמרתי לה שלא, הייתה שם תקשורת, לא רציתי שיונתן יסחוב. באחד מחגי הפסח שרה ביקשה ממני שמפניות".

"את אומרת בלשון רבים", העיר השופט משה בר עם.

"כן, תמיד כמה היה קולר, מזוודה עם הרבה קרח, שישייה שאפשר לשתות", ענתה קליין.

"איך היו השיחות, מהטלפון הנייד?", שאל השופט, וקליין השיבה: "לרוב זה מהמזכירות בבית שמה. המזכירה הייתה אומרת לי: 'שרה רוצה לדבר איתך'. היא היתה מתקשרת לנייד שלי".

עו"ד גילדין שאל את קליין אם היא נחשפה במסגרת עבודתה למתנות או למוצרים שניתנו לבני הזוג נתניהו.

"כמובן. לא רק נחשפתי, הייתי האמצעי שנתנה את הדברים ברוב המקרים. ארנון לא סוחב משקאות מן הסתם. אם מדובר על שמפניות, יונתן ואני היינו אחראים על הלוגיסטיקה", סיפרה, "ארנון היה אומר: 'שרה ביקשה, דברי איתה'. סיגרים - כשארנון נוסע לבלפור הוא נוסע עם תיק ושתי קופסאות סיגרים בפנים, זה לא כבד. תכשיטים למשל, שרשרת וטבעת שרכשנו - אני נתתי לה אישית בבית שלה בקיסריה בבריכה, מעילים...".

הסנגור, עו"ד עמית חדד, קטע את קליין בהתנגדות. "כתב האישום מפרט דברים מסויימים, אי אפשר לספר על דברים שלא כתובים בכתב האישום. בכתב האישום אין מעילים", אמר.

גילדין המשיך בדבריו ושאל מי עסק ברכישה של הסיגרים והשמפניות. קליין סיפרה כי היא עסקה ברכישה, וכי אלו לרוב נקנו בחנויות "חינאוויי" בהרצליה. עוד הוסיפה כי לאחר מכן הכירה את יבואן השמפניות, וקנתה אותן ישירות ממנו בכמויות גדולות. קליין הוסיפה כי בעבר היו אלו נהגים שנתנו את המתנות, אך בשנים האחרונות נפלה האחריות עליה ועל יונתן.

"גברתי תסביר הכל, מי מבקש, מי נותן, איך זה התבצע?", העיר השופט ברעם בשלב זה.

"ארנון הסביר לפאקר שנותנים מתנות, ופאקר ישר אמר מה שרוצים, אל תשאלו אותי אפילו", אמרה קליין, "ארנון היה הרבה יותר חד, הוא ידע. פאקר אמר תתנו תתנו ותקנו. הוא לא שאל מה נתתם. הוא ידע שיש לנו מלאי בבתים ושאנחנו נותנים. לא רצה לדעת יותר מידי מתי נתנו ולמי נתנו. כשאני הייתי מחכה במלון בירושלים, פאקר לא היה נכנס עם הסיגרים כמו ארנון, יונתן היה מביא הכל לבית שלהם לפני הפגישה".

קליין הסבירה שנתינת המתנות התחילה אצל פארקר ב-2013, אך ארנון עשה זאת זמן רב לפניו. "אצל ארנון אנחנו יותר סדורים, מסודרים לגמרי", אמרה, "כל שקל שיוצא מהחשבון, אני לא משלמת לפני שארנון יודע. יש טבלאות מסודרות של אקסל, אני עוברת עם ארנון משפט משפט, חותם על הטבלאות, כולל השמפניות והסיגריות. מחשבון המים והיס של הבית עד לשמפניות".

"יונתן יכול לנסוע בלי אישור שלך? את לא צריכה תמיד לדעת איפה הוא כי אולי ארנון צריך אותו" ,שאל עו"ד גילדין.

"כל קופסה היא כמה אלפים. היינו קונים ושומרים. אנשים שנוסעים לחו"ל, ארנון היה אומר להם - תבקשי מהם לקנות בדיוטי פרי כדי שיהיה לנו במלאי", אמרה קליין. גילדין שאל למי המתנות, וקליין הסבירה כי קודם כל יש שימוש אישי של ארנון ואמנדה בבית לשמפניות, וכי נתניהו קיבל את הסיגרים, ושרה את השמפניות.

"ניסינו לקנות סיגרים יותר פשוטים, לא ממותגים, נתניהו לא רצה אותם"

קליין פירטה את סוגי הסיגרים שניתנו. "סיגלו 6,5 וקוהיבה 54-56. היום אני לא יודעת מה ההבדל אבל אני יודעת שזה הרצון של מר נתניהו שביקש ממני. באחת הפעמים בבית ינאי ישבתי בחוץ, מר נתניהו הגיע אלי עם חבק מסיגר שהוא הוריד, חוט מגולגל והוא אמר לי זה הסוג שהוא רוצה. שמרתי את החוט בארנק, כשנסעתי לקובה חיפשתי אותו כי קשה להשיג", סיפרה.

"כשחינאווי ידע שמגיע יבוא הוא היה מתקשר ואומר יש שתי קופסאות, והיינו אומרים כן כי היה קשה למצוא את הסוג הזה. באחד הימים ארנון התקשר אלי מבלפור, הוא אמר לי לקחו לי את הטלפון, עשית לי פאשלה איומה, לא נתת לי את הסיגר הנכון ונתניהו כועס עליי. אמרתי לו: תשמע, אין להשיג את ה-56 אנחנו משתדלים כמה שניתן, זה מה יש".

"באחת הפעמים סיפרתי לזוג נתניהו שאני חוגגת 50 וטסה לקובה, אז נתניהו אמר לי לחפש. לא מצאתי בשום מקום, גם לא בדיוטי פרי, ולא מצאתי", העידה. "למחרת נסעתי לשבעה של מאיר דגן בראש פינה, וקיבלתי טלפון ממר נתניהו, [ששאל] אם מצאתי בקובה את הסיגרים עם החוט הירוק, ואמרתי לעצמי שלא אהבתי את השאלה. לא היה 56".

עו"ד גילדין שאל האם מילצ'ן עצמו או עובדיו מעשנים סיגרים. קליין השיבה כי הוא מעשן רק אם אמנדה מרשה לו, ורק סיגריות מנטה. "בחקירה שלי הייתי מאוד זהירה ופחדתי לעשות בטעות עוול, אבל אמרתי - כמות הסיגרים, אני יכולה לכמת אותה כי זה קל לי. קנינו קופסת סיגרים, עד היום אני זוכרת, פתחנו אותה לטובת אורח מחו"ל, השתמשו בסיגר אחד, הכנסנו אותה לתיבה ששומרת על הלחות הנכונה של הסיגרים במרתף של ארנון. באחד הימים יונתן אמר לי: בוא ניתן אותם כי הם מרקיבים, אבל זו היתה הפעם היחידה שקנינו סיגרים למישהו שהוא לא נתניהו. ישנתי היטב בלילה אחרי החקירה שבה דיברתי על הכמויות", סיפרה.

עו"ד גילדין שאל מה המחיר של קופסת סיגרים, וקליין ענתה כי זה תלוי האם מדובר בקופסה של עשרה או 25 סיגרים. עוד סיפרה כי כשניסתה למצוא פיתרון למחירי הסיגרים היקרים, מצאה חנות בהרצליה בשם "הקבינט" ובה מכרו סיגרים יותר פשוטים ולא ממותגים. "בפעם הראשונה זה עבד, אבל אחר כך אמרו לנו שלא", אמרה.

"מי זה אמרו?" שאל גילדין, וקליין ענתה שנתניהו. "[הוא] אמר שהוא לא מעוניין, אז ארנון אמר לי להפסיק לקנות. בחנויות במקום לתת הנחה היו מוסיפים עוד סיגרים, נגיד חמישה סיגרים, והכל היה הולך לנתניהו", אמרה.

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
"יש סרט ששרה רוצה לראות באותו היום, את תשני את החופשה שלך". שרה נתניהו/פלאש 90, אבשלום ששוני

גילדין שאל על איזה סוג שמפניות נקנו, וקליין השיבה כי "בהתחלה הזמנו דום פריניון שעולה בערך 1,200 לבקבוק. אחר כך שמעתי את דודי פיינטוך, הוא היבואן, הוא הוזיל לנו משמעותית ל-730 לבקבוק במקום 1,200. בשלב מסוים ארנון אמר לי: תקני בשביל שרה "מואט" ורוד, גם אמנדה שותה אותם. לדעתי קיבלנו אותם ב-200 ומשהו במקום 400 ומשהו כי קנינו כמויות".

"חשבתי רבות על הכמויות, אם אני עושה עוול למישהו אני לא אשן טוב בלילה. השמפניה היתה צריכה של משפחת מילצ'ן, שזה אומר אמנדה וארנון - אני לא נוגעת בשמפניה. היה אצלנו סטוק של שמפניות, שתמיד יהיה לנו כי למדנו מהניסיון שאם אין לנו וארנון לא בארץ ואין לנו, אז יונתן צריך לקנות בערב חג, ואני צריכה טובות מחנות בירושלים, לכן תמיד נערכנו שיהיה לנו מלאי".

עו"ד גילדין שאל מי שילם על המתנות, וקליין ענתה שהייתה עוברת עם מילצ'ן על ההוצאות ומשרד רואי החשבון היה משלם. בשלב זה היא התבקשה להסביר על השינוע. "הייתה מתקבלת בקשה, יונתן היה צריך לנסוע לירושלים, למעון ראש הממשלה. כשהיה את הבית בקיסריה לא היתה בעיה כי הבית היה פתוח לרווחה. הפעם היחידה שנסענו למשרד ראש הממשלה היתה עם קופסת סיגריה. הכלל הוא בלפור - יונתן לוקח, אני מצטרפת אליו כי שרה מבקשת שאני אבוא כדי לומר לי משהו בשעות הערב. לפעמים הוא היה פוגש את אפי (אזולאי, י.פ), אב הבית, שיחבור אליו באמצע הדרך".

קליין סיפרה כי בסוף שבוע מסויים נסעה לירושלים כדי לחגוג יום הולדת לבעלה בקינג דיוויד. "ארנון אמר לשרה שאני אהיה בירושלים, אז שרה אמרו לו שאני אביא. בשישי בצהריים אמרתי לה שאני אגיע, נסעתי אליה, סחבתי, זה לא קל, זה כבד - שתי שישיות", סיפרה. גילדין שאל מי מקבל את המתנות, וקליין הסבירה שלרוב היה זה אב הבית. "אנחנו עוברים ללא בידוק, מכירים אותנו כבר", אמרה.

קליין סיפרה כי באחת הפעמים ביקשה שרה שמפניות באחד מערבי חג הפסח, וכי התעלמה מהבקשה. לאחר מכן התקשרה שרה אל מילצ'ן בשעות אחר הצהריים. "אמרתי לו שאם יונתן ילך הוא לא יגיע לליל הסדר. הוא אמר: תני לי לדבר עם יונתן. אני אמרתי ליונתן שהוא לא חייב לעשות את זה. לא זוכרת אם בסוף יונתן נסע. שנה לאחר מכן שרה ביקשה ממני. אמרתי לעצמי שאני לא חוזרת על אותה טעות, אמרתי לו שאני אסע לבית ינאי ואני אביא שתי שישיות. אני נוסעת לקיסריה, עוצרת מול הבית, מביאה, שרה בבית, אני נותנת שתי שישיות, לא מבקשת ממישהו מהמאבטחים שיעזרו לי. אני מאחרת לליל הסדר, ידעתי שעשינו ושיהיה לנו שקט".

יום המודעות לפרשת היעלמותם של ילדי תימן בבית הנשיא 21 ביוני 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
פגישה דיסקרטית. הרצוג/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

קליין נשאלה האם היא נתנה סיגרים לנתניהו באופן אישי. היא השיבה כי בבחירות 2015 הייתה אמורה לנסוע לחופש, וקיבלה טלפון מנתניהו שיש פגישה דיסקרטית עם בוז'י הרצוג. קליין סיפרה כי מילצ'ן לא היה בארץ באותה תקופה.

"ארנון אמר למר נתניהו שאנחנו עושים שיחת ועידה בגלל שזו חופשת פסח, ואני איננה ואני אמורה לנסוע לחופש. אני לא רציתי לפרט יותר מידי", העידה. "ארנון מרים טלפון בשיחת ועידה עם מר נתניהו, ונתניהו אומר לי שאני חייבת להיות. 'יש סרט ששרה רוצה לראות וזה לא יעזור לך, אנחנו לא נשנה את היום הזה, את תשני את החופשה שלך', הוא אמר.

"אני מנסה לראות באיזה תאריך כן ניתן לעשות את זה. אני מגיעה לבית ינאי, היה אב בית בשם גיא שניטרל את האזעקה. ביבי הגיע מצד אחד, בוז'י הגיע מצד שני. אני נתתי אישית לנתניהו סיגרים, ואני זוכרת היטב שנתתי לו שקית אטומה עם סיגרים כדי שאף אחד לא יראה. לימים התחילו פרסומים על הפגישה הזו. בוז'י התקשר אליי היסטרי, ונתניהו אמר שהוא לא יהיה ראש ממשלה אם הוא היסטרי".

גילדין שאל אם קליין קיבלה תרעומת על כך שהיא לא הביאה מספיק, וקליין סיפרה כי לאחר תחילת החקירות, נתניהו ביקשה בקבוקים וארנון היה "היסטרי", כלשונה. "הוא לא ידע מה לעשות. הם היו בחקירות שניהם, זה היה נראה לא תקין לתת להם, לא ידענו איך להתנהל. הוא אמר שהוא שחרר את יונתן לסוף השבוע וביום ראשון". קליין סיפרה שיונתן סירב לנסוע לירושלים, מפני שהוא פחד. אולם לבסוף הוא קבע עם אב הבית בכניסה לירושלים, והביא בשקיות אטומות ארבעה בקבוקים כדי שאף אחד לא יראה. "היינו מבוהלים כולנו", אמרה

קליין סיפרה כי למחרת חגג מילצ'ן יום הולדת. "הייתי אחרי חקירות וכאב לי הראש ולא היה לי כוח לבוא. ארנון אמר לי שהוא פחד מאוד והוא לא ידע מה לעשות עם זה. אני חושבת שנתנו שישה בקבוקים. ביום שישי קיבלתי אני טלפון באמצע השבוע. יום או יומיים אחרי יום ההולדת ארנון פגש אותי והוא אמר לי: 'את יודעת, שרה שאלה אם את נחקרת'. שאלתי אותו מה הוא ענה. והוא אמר שמה פתאום, הדס איתי כל הזמן".

עוד סיפרה קליין: "ביום שישי אני קיבלתי שיחת טלפון ושרה נתניהו אמרה שמר נתניהו רוצה להגיע לבריכה אצל פאקר. זה היה בדצמבר, אז אמרתי לה שהפסקנו את החימום בבריכה, וזה לוקח כמה ימים לחמם, אז היא בהתחלה אמרה לי: תגידי את לביבי, ואז היא אמרה ששלחה אגרטל עם פרחים ביום הולדת של ארנון, ובטח ארנון ירצה לשלוח לה את הפרחים ובטח ירצה לצרף לה משהו. ארנון לא ידע מה לעשות, אבל הוא שלח את יונתן ושרה לא היתה שם".

"נניח שרה פונה אליך ומבקשת שמפניה, מה את עושה?", שאל עו"ד גילדין.

"יש לנו מלאי גדול, אני מעדכנת את ארנון", השיבה. "בנוסף לשמפניות ארנון אמר לי שזה מתחיל להיות מטורף הכמויות האלו. הוא אמר לי להגיד לשרה שרואה החשבון שואל שאלות למה אנחנו מזמינים כמויות כאלו של שמפניה כשארנון לא בארץ, ותשאלי אותה אם זה בסדר מבחינה משפטית כי רואה החשבון מתחיל לשאול שאלות. ארנון חשש אבל הוא לא סתם שואל שאלות. אמרתי לו שאף אחד לא יקנה את הסיפור וידעתי ששרה לא תקנה את זה, אבל אמרתי לה, והיא אמרה לי שקודם כל זה לא נשמע לה הגיוני שרואה החשבון ישאל שאלות כאלו, ובנוסף היא אמרה שכן הם קיבלו ייעוץ משפטי. היא אמרה שלמעט דירה, כל הדברים האחרים מותרים, ושלהיפך, אנחנו לא נהיה בצד ששוחט אותם".

"זה היה בתקופת מני נפתלי, היא ביקשה שאני אכתוב תצהיר לבית המשפט שאנחנו חברות. אמרתי לה שאני לא יכולה לכתוב דבר כזה, אנחנו לא באמת חברות ילדות. היא אמרה לי שהכל מותר וזה בסדר גמור, ואני בבדיחות הדעת אמרתי לה שמארנון היא לא תקבל דירה בחיים", הוסיפה. "ארנון אמר לי 'קודם כל תכניסי פתק לכספת שנהיה מגובים, ותתקשרי לעו"ד יצחק מולכו. אמרתי לו שאני לא מסכימה, שעשיתי את מה שהוא ביקש, ושאני לא רוצה שמר נתניהו יכעס כי הוא מתערב לו עם האנשים שלו".

"בשישי בערב אני מקבלת טלפון, צריך ליקר קוונטרו"

גילדין שאל האם יכלה לסרב לבקשות האלו. קליין ענתה שלא הייתה ברירה, שאי אפשר לומר לא לראש הממשלה. גילדין הקשה: "למה זה שמדובר בראש ממשלה אומר שאי אפשר לסרב?".

קליין החלה לספר על אחת ההתרחשויות עם נתניהו. "יש איזה ליקר בשם 'קוונטרו' שנתניהו אהב לטבול את הסיגר שלו בליקר הזה", סיפרה, "ארנון אהב להגיד שהוא חבר של ראש הממשלה, אני לא יודעת אם היה לנו את הבית הפתוח את או הטלפון הפתוח שמוציאים אותו מישיבות ממשלה. ביום שישי בערב אני מקבלת טלפון, צריך ליקר קוונטרו. אמרתי לו שאין לנו, צלצלתי לחנות בבית ינאי שפתוחה בשישי, אמרתי לו סע לשם, תקנה, וסע לקיסריה להביא את זה. היינו יצירתיים. היו פעמים שלא הייתה שמפניה בחינאוויי בקיסריה ויונתן נסע לירושלים כדי לקנות שמפניה".

קליין סיפרה כי תמיד החזיקה בביתה שתי שישיות שמפניה למקרה שתקבל טלפון. "באמת ביום שישי בערב אחד קיבלתי טלפון ממושיקו, הנהג של שרה, שאני אחזור הביתה כדי להביא לה את זה", אמרה, "אני בארוחת שבת אצל אמא שלי, עזבתי את כולם אצל אמא שלי, כדי להביא למושיקו שמפניות. למדנו על הדרך כדי שלנו יהיו חיים יותר קלים".

היא העידה כי בקשות משרה לשמפניות היו מתקבלות הרבה פעמים לטלפון הנייד שלה, וכי גם היה לה בבית טלפון קווי אליו רק שרה הייתה מתקשרת. "הווטאסאפים הזועמים ביום שישי, כמו מתי אני יכולה להגיע הביתה לתת למושיקו. לא אהבתי את זה. כעסתי ואמרתי את זה לארנון. לא חשבתי שזה משהו פלילי. מבחינתי אצלי בבית לא אהבו את הדברים האלו. במקומות שחשתי שזה לא בגבולות האתיקה, אמרתי לארנון, אנחנו 30 שנה ביחד, ואמרתי לו: אני לא עושה. אם אתה רוצה תפטר אותי".

גילדין שאל האם מילצ'ן קיבל גם מתנות מבני הזוג נתניהו. "קיבלנו מחזיק מפתחות, גם ארנון וגם אני, על יום העצמאות. היה עניין של צעצוע לילד ושרה אמרה: תדע שזה אני, לא מכירה מתנות אחרות". עוד סיפרה קליין כי העובדה שהיא, יונתן, מילצ'ן ואמנדה לא אהבו להביא את המתנות הייתה בגדר "סוד גלוי".

השופט משה בר עם שאל את קליין האם היא עדיין כועסת. "אני לא כועסת. אני כבר לא כועסת על אף אחד. כבר שש שנים אני עוברת, לא עינוי דין, אבל היה מתח בינינו, אפילו ארנון שהיינו קרובים מאוד, ייתכן שביום מן הימים אני אאבד את הפרנסה שלי בגלל זה. אמרו לי שאחרי שתיגמר העדות יעיפו אותך ואת יונתן הביתה. אני לא כועסת על אף אחד, ארנון לא היה פה שש שנים. אני נושאת בעול הזה. אני אדם ישר והגון. נקראתי לתת עדות, ידעתי שאני מסכנת את הפרנסה שלי", סיפרה.

בשלב זה פרצה קליין בבכי. "הבעל שלי נכה צה"ל. אני באתי עם אומץ לב לפי הערכים שההורים שלי חינכו אותי. אין ספק, כשאני ראיתי את החקירה של גברת נתניהו ומה שהיא אמרה עלי, אזרחית המדינה שנקראה לתת עדות בתמימות, והיא אמרה שיונתן ואני יש בינינו קונספירציה, שגנבנו יחד, שלקחתי כרטיס אשראי פתוח של ארנון - אני נפגעתי. האם אין גבול שאתה עוצר ואומר שאתה לא פוגע באחרים כדי להגן על עצמך? אני עשיתי מעשה שההורים שלי, אבא שלי זכרונו לברכה ואמא שלי החולה, היו גאים בי".

אחרי הפסקה בעדותה, קליין סיפרה על ההנחיות של מילצ'ן לפאקר בנוגע למתנות. "אחד הדברים שארנון מילצ'ן לימד את ג'יימס, בנוסף לאהבת ארץ ישראל, אהבת הנופים, כיף השפה ואהבת האנשים, ארנון אמר לג'יימס, שכשנוסעים לירושלים לפגוש את הזוג נתניהו אי אפשר לבוא בידיים ריקות. וגם כשהם באים אלינו. הם מעולם לא באו לדירה בתל אביב, אבל כשהם באו אלינו, תמיד נתנו. זה לא היה סוד, זה היה גלוי", סיפרה. "ג'יימס מאד נדיב, ברמה מוגזמת, הוא אמר ליונתן ולי, תקנו כל דבר, זה לא מעניין אותי. יש לי כרטיס אשראי גם של ארנון וגם של ג'יימס פאקר, אבל תמיד יש חשבוניות, הנהלת חשבוניות, אישור של החבר'ה של פאקר באוסטרליה שמאשרים לזאביק פלדמן ורק אז משלמים. אם ארנון ידע על כל רכישה, אצל ג'יימס זה לא היה. להעניק שמפניות, סיגרים. הוא העריץ את ביבי. כשבבנינו את הבית בקיסריה מילאנו שם ארגזים של שמפניות וסיגריות, וזה היה מאוד בולט. הזוג נתניהו ידעו בהמשך הדרך - הם ידעו בדיוק איפה הדברים, והם יכלו לקחת".

"איך מילצ'ן הרגיש עם ההסתבכות של ג'יימס פאקר?", שאל עו"ד גילדין, וקליין השיבה כי "הייתה לו הקלה", כלשונה. "למרות שמדובר בשני מיליארדרים הוא שמח שיש מי שמשתתף איתו בעלויות האלו, כמו שהוא שמח שיש מי שמשתתף איתו בעלויות השכר שלנו. יכולנו לתת כמויות יותר גדולות כי לא כל המסה יושבת עליו".

"את יודעת שמילצ'ן אמר משהו לזוג נתניהו בעניין ההצטרפות, האפשרות לקבל מתנות מפאקר?", שאל עו"ד גילדין. "כן. אני יודעת שהייתה פגישה של ג'יימס עם שרה נתניהו בקיסריה כשאני שם", השיבה. "באיזשהו שלב אמרתי אני לארנון שיש בקשות לדברים נוספים, והוא אמר תגידי לג'יימי שהוא יתן. אמרתי לו שאני לא רוצה לרכוש בכרטיס אשראי. הוא אמר: אפשר לדבר עם איאן העוזר של ג'יימס, וארנון אמר שהוא ידבר. הוא אמר לה שהדס לא רוצה להתעסק עם הבקשות. את יכולה לבקש מאיאן וכל מה שאת רוצה תקבלי. איאן מוריס, הוא מסרי לנקה והתגייר, מאוד אהב את הארץ ורצה להשתקע בארץ (מוריס צורף כעד תביעה, י.פ)".

"אני רכשתי עבור ג'יימס פאקר כשהיה צריך להגיע לירושלים והוא לא יכול להגיע בידיים ריקות.
באיזשהו שלב ארנון אמר לי: הוא נותן לי מספיק דברים - אוניה, חופשות, אבל הייתה חלוקה. למשל: ג'יימס היה צריך לנסוע לירושלים והייתה בקשה למעיל אדום".

"הוא לא יכול לבוא בידיים ריקות?", שאל השופט בר עם. "נכון מאוד, הוא לא יכול לבוא בידיים ריקות", השיבה קליין.

גילדין שאל: "אם בני הזוג נתניהו היו מבקשים מתנה מארנון מילצ'ן, יכול להיות שהייתם נותנים מג'יימס פאקר?". קליין השיבה בשלילה. "לא, אני נודניקית בדברים האלו. באחת הפעמים לא היו שמפניות בבית ינאי, וארנון אמר מה הבעיה תיקחו מפאקר. אמרתי ליונתן: אתה תתן מהמלאי של פאקר, אבל כשאנחנו נקבל את המלאי שלנו אתה תחזיר לפאקר. מבחינתי ארנון הוא המרכז, ג'יימס הצטרף אלינו, אבל בתחושה שלי ארנון הוא המעסיק שלי שאני מקשיבה לו".

היא הסבירה כי כל אחד שילם "בהעברת כספיות דרך הנהלת החשבונות שלנו, בחשבונות אישיים. אצל ארנון הקפדתי הקפדה יתרה, לימסול זו חברה, ארנון הוא אדם פרטי, שמפניות הן לא הוצאות של החברה".

"כשבני הזוג מבקשים מתנה, איך הם יודעים אם זה ממילצ'ן או פאקר?", שאל עו"ד גילדין, וקליין הסבירה: "אם זה בקיסריה הם יודעים שזה מפאקר, כשפאקר מגיע לירושלים זה מפאקר". לדבריה, "אם אני קיבלתי דרישה לקצף גילוח ושרה אמרה לי שזה מארנון, אז ארנון אמר לי תני מפאקר ואמרתי לו: לא, שרה ביקשה ממך".

"לזוג נתניהו זה שינה ממי הם מקבלים את המתנות?", נשאלה קליין על ידי עורך הדין, וענתה: "לא נראה לי. אם היו בלמים אצל ארנון, אצל פאקר זה היה (עשתה בתנועות ידיים 'חופשי')".

"שרה נתניהו הייתה מגיעה עם מאבטחים - ולוקחת"

קליין סיפרה כי בני הזוג נתניהו עשו שימוש בביתו של פאקר בקיסריה. "שרה ביקשה מפתח לבית של פאקר בקיסריה וקיבלה. היא רצתה לגשת לקחת מתוך הבית. צילצלתי לאוסטרליה וביקשתי אישור. זה בית יקר עם יצירות אומנות. ביקשתי מיונתן לנטרל את האזעקות. שרה לקחה, ונעלנו מרחוק את האזעקה. זה קרה לא פעם אחת", אמרה. כשנשאלה על מלאי השמפניות והיסגרים שהחזיק פאקר, ענתה כי "היה לנו מלאי של שמפניה בדירה בתל אביב כי זה אמצע הדרך בין קיסריה לירושלים".

"אצל ארנון קופסאות סגורות חלוטות למטרה אחת בלבד. אצל פאקר הייתה קופסה שקופה בכמויות בתפזורת, בגלל שראש הממשלה היה מתארח בבית בקיסריה, שוחה, ולצורך האירוח המיידי גם אם פאקר לא היה בבית. בלי קשר, עמדו בכניסה קופסאות סגורות לקחת הביתה. גברת נתניהו היתה מגיעה לבית בקיסריה עם מאבטחים ולוקחת. יונתן היה מביא להם מהבית בקיסריה לבית שלהם. באחד החגים קיבלנו טלפון שגברת נתניהו מבקשת שמפניה עכשיו".

"מי זה 'קיבלנו טלפון'?", הקשה השופט בר עם. "אני משרה", ענתה. "אמרתי לה ששני קוסקאס [מנהלת הבית] כבר לא שם כי זה חג. ג'יימס והחבר'ה שלו ישנים. הם לא ענו לי הרבה זמן, בסוף הצלחתי להעיר את העוזר שלו איאן. אמרתי לו: אין ברירה. הוא יצא עם פיג'מה וצלצל אליי לומר לי שהמאבטחים לא מסכימים להכניס אותו, אז ביקשתי שהוא ישים להם ליד הדלת, והתקשרתי לשרה שיש שם את השמפניות שאיאן השאיר. באמת פיזית לא תמיד נמצאת, אבל אני תמיד יודעת שזה סודר".

בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. שלומי גבאי
מעון משפחת נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי

עו"ד גילדין שאל את קליין על המתנות מג'יימס פאקר לבני הזוג נתניהו. "הוא היה פסיבי, פתוח, שמח, מעולם הוא לא יזם. ג'יימס לא שותה שמפניה, אלא יין לבן, ושרה אמרה לי שאם הוא לא יביא יין לבן, אז לא יהיה לו יין לבן בארוחה. אז דאגנו להביא גם יין לבן", סיפרה. "[אם] שרה מבקשת שמפניה, ארנון לא בארץ, ג'יימי בארץ והוא מגיע לארוחה - אז כמובן שזה יגיע מג'יימי. ואם הוא לא מגיע לארוחה, אז אנחנו עושים חלוקה, פעם מארנון ופעם מג'יימי".

"לא ביקשו ממנו להביא, אמרו לו שמצופה ממנו להביא", אמרה השופטת פרידמן-פלדמן, והשופט בר-עם הוסיף: "אמרת שהוא העריץ את נתניהו".

"ארנון הסביר לג'יימס שככה הדברים מתנהלים פה. שהם אוהבים מתנות. הם אוהבים שמפניה ורודה לשרה וסיגרים לביבי, אם תגיע פעם אחת בידיים ריקות לא תוכל להגיע יותר. ג'יימס מעריץ את האיש, והדברים האלו לא מזיזים לו" אמרה. "ארנון נגיד רצה לומר משהו לנתניהו. הייתי אומרת לארנון - זה לא לעניין. ראש הממשלה הוא איש עסוק, וזה לא היה משנה לו, היינו משגעים את כל הלשכה והיו מוציאים את ראש הממשלה מפגישות, ואני אומרת שבפעם שסירבתי למשהו - אני יודעת מה חטפתי".

"התבקשת להעביר מתנות גם כאשר הוא לא הגיע לפגישה עם נתניהו?", שאל עו"ד גילדין, וקליין השיבה: "כן. היינו עושים חלוקה בין זה לזה".

"האגרטל נסדק, אני וארנון חטפנו צעקות"

קליין נשאלה מי היה יוזם את המתנות. "הם, כמובן שהם. שרה הייתה אומרת לי: ג'יימס לא יכול לתת לנו? אז היינו עושים חלוקה בין גיימס לארנון וזהו", ענתה. "הארגז של השמפניה זה ארגז ורוד, בולט, לא היה מקובל עלי שיראו את זה. אמרתי לשרה: זה לא נראה לי. שרה נתנה לנו הנחיות מדויקות שזה יהיה סגור בשקיות שחורות. זה היה עיסוק יום יומי".

"כל יום שישה בקבוקים?", שאל השופט בר עם. "לא כל יום, אבל זה הדרישות", ענתה קליין.

היא הביאה דוגמה נוספת לדרישות של הזוג נתניהו. "באחת הפעמים הם רצו לבוא להתארח בערב, שזה כבר לא בחופשה, זה יום לפני תחילת הלימודים ואני עם הילדים במסעדה, ואני מקבלת טלפון שהם רוצים לבוא עכשיו ב-21:30. נטרלנו את האזעקה, הם בבריכה, עם סיגריה. אני מקבלת טלפונים: איך מתפעלים את הטלוויזיה? ואני לא יודעת. איך מתפעלים את האש?". לשאלת השופט בר-עם, היא הבהירה כי הטלפון הגיע מראש הממשלה לשעבר. "מביבי. שאלתי את פאקר אם זה מקובל עליו ובסדר והוא אמר שמבחינתו כן".

קליין תיארה אירוע נוסף שבו היא ננזפה בגלל תקלה במתנה. "בביטחון של בלפור, כשמביאים פרחים, זה צריך להיות באגרטל שקוף בגלל הבידוק הביטחוני. זה הגיע וכנראה נסדק - כי זו זכוכית והשולחן נרטב בגלל האגרטל, ואני וארנון חטפנו צעקות בגלל זה, ושרה ביקשה ממני את הטלפון של חנות הפרחים שהיא תנזוף בהם. אמרתי לה: שרה, הם לא יודעים שקנינו בשבילכם". השופט משה בר עם אמר לה: "זה שיקול דעת שאת הפעלת".

עו"ד גילדין שאל את קליין על הכמויות שהועברו לנתניהו. "אף פעם לא כימתתי, אף פעם לא עשיתי חישובים, למעט בקשה של ארנון שביקש לראות כמה הדברים עולים לנו. בחקירה אמרתי להם: אני לא יודעת לומר בעל פה. אני אגיד לשרה שוחט מנהלת החשבונות שלנו, שאנחנו עושים ספירת מלאי", אמרה. "בלוחות הזמנים האלו אני נחקרת, ארנון לא יודע שאני נחקרת, ואמרתי שזה הדבר הכי קל, אני לא צריכה לנחש או לומר משהו לא אחראי. כשנחשפתי לקלסרים שלנו, וראיתי את הכמויות, את ההתפתחות או המגמה עד ליום האחרון של הרכישות שנפסקו בגלל החקירה, ראיתי מסה שעולה ועולה ובחודשים האחרונים דרמטית, שאני לא האמנתי. תוך כדי תנועה לא הרגשתי את זה אפילו".

הניסיון של מילצ'ן "לעבוד" על שרה - והתגובה הזועמת

במהלך העדות התובע גילדין הציג שורה של חשבוניות מחנויות המשקאות של רכישות שמפניה "מואט" עבור שרה, ומשקאות אחרים עבור ארנון מילצ'ן ובני ביתו.

השופט בר-עם: "אנחנו יודעים כמה בקבוקים בפועל נמסרו מלבד עדות של מר חסון? כמה?".

קליין: "אנחנו רק בני אדם. גם מים אתה שותה בכמות מסוימת ולא יכול יותר מזה. אני באמת באמת רגועה בנפשי, אני יודעת איך הייתה ההתרחשות בבית ינאי, כל יום שארנון היה בארץ הייתי שם. העלתי כמויות שלו בעניין צריכה אישית כי היה ברור לי ששותים".

"אבל כל השאר לא נשאר אצלינו. שמעון פרס ארנון כיבד אותו בלכתו אליו כי הוא מבוגר. אבל לעומת הקרטונים הספורים שיצאו מאצלנו לנתניהו כל ביקור מינימום של שני קרטונים. גם שארנון לא נמצא. שאני מורידה בידיים. נסעתי עם יונתן בלילות להביא קרטונים, כשבשער פותח המאבטח את האוטו כדי לראות את השמפניות ושואל: 'מה הבאתם הפעם?'".

בין החשבוניות הוצגה חשבונית של בקבוק שמפניה ליונה ברטל, העוזרת של פרס, שקליין הסבירה שזו היתה מתנה להולדת הנכד. קליין הדגישה שהיא זו שהסבה את תשומת ליבם של החוקרים לחשבוניות לגורמים אחרים.

חשבונית אחרת היתה על קאווה ורודה, וקליין סיפרה שזה היה ניסיון של מילצ'ן להוזיל את עלויות קו אספקת השמפניות (לזוג נתניהו י.פ). "היבואן סיפר לי שהגיעה לו קאווה ורודה באיכות טובה, מגיעה במארז עץ שעושה רושם, והיא יותר זולה מהשמפניה הוורודה. ארנון קלט את ההצעה ואשאלתי אותו אם הוא רוצה שנזמין. זה חצי מחיר, אז הוא אמר לי שננסה. 'בואי נקנה אולי זה יעבור את הדבר', הוא אמר. "שלחנו לגברת שרה נתניהו וארנון צילצל אלי אחר כך ואמר ששרה לא אוהבת את זה, זה נחמד אבל שנשלח את השמפניה. ארנון סיפר לי ששרה כעסה מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully